Diskuzní fórum idoom.cz a doom3.cz

Hlavní diskuse české doom komunity
Právě je stř lis 22, 2017 10:21 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 12:16 pm 
*Sběhlá člen*
*Sběhlá člen*

Registrován: čtv čer 17, 2010 10:56 am
Příspěvky: 28
Takže jsem teď konečně v Doom Builderu po delší době dokončil svou první a zatím jedinou mapu.
Mapa je pro hru HERETIC a jmenuje se "New Dungeons". Je to dost velká mapa s velkým počtem monster, takže vám dá asi dost zabrat jak časově tak obtížnostně (doporučuji hrát samozřejmě na 4. obtížnost), ale pro dobré hřáče a fanoušky Heretica to určitě bude dobrá zábava. Mapa je v klasickém formátu spustitelném v heretic.exe a má číslo E1M2.
Původně jsem chtěl udělat vícelevelový wad pro Heretic i s nějakým příběhem, kde by byly levely s různým prostředím a hlavně by byly využívaly moderní vymoženosti GZdoomu jako 3D floory, nová monstra apod. ale pak jsem si uvědomil, že na to stačit nebudu (nejsem až tak dobrý mapér a hlavně mi to žere hodně času) a tak jsem se rozhodl do této mapy (kterou jsem už začal dělat a měl to být 2. level) věnovat veškeré úsilí.
Takže o čem to vlastně je? Jedná se o jakýsi komplex, kde přebývají a bývají popravováni zločinci a kacíři. Mapa obsahuje různá místa jako katakomby s vězeňskými celami, obřadní a popravčí síně, skladiště, hřbitov, vodní kanál a taky zajímavou podzemní říčku. Je zde také poměrně dost secretů, které se opravdu hodí nacházet. V mapě se sice nacházejí pouze zbraně a monstra, které jsou dostupné v první epizodě, to ale rozhodně nebude na škodu.
Věřím tedy, že si najdete čas a chuť si moji mapu zahrát. Byl bych také rád za vaše názory na tuto mapu, zda je dobrá nebo ne. Download je zde: http://kapacity.ic.cz/soubory/hisymak.zip
A ještě pár screenshotů:

Centrální nádvoří:
Obrázek
Podzemní říčka s vodopády:
Obrázek
Velká obřadní síň:
Obrázek
Katakomby:
Obrázek

Hodně štěstí! (a jedna rada: v místnosti za dveřmi na zelený klíč jděte nejprve doprava). [/url]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 6:00 pm 
*Marine*
*Marine*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2007 5:18 pm
Příspěvky: 119
Bydliště: Kyšice
Tak jsem se do té mapy pustil a musím říct, že se mi líbila. A jestli je to tvoje první, tak klobouk dolu. Ač nemám takhle dlouhé mapy rád , musim říct, že tahle mě chytla, prošel jsem ji najednou za 73 minut. Poměrně málo nábojů ( knížku jsem vždy používal na rukavice abych šetřil náboje :-) ) zvyšovalo příjemně obtížnost. Hodně se mi líbila architektura, že tě to vracelo stále zpátky a nikoli přímočarý postup úzkým "tunelem".

Pár výtek : u žlutýho klíče by se hodil nějakej teleport kterej by tě hodil zpátky aby se nemuselo tou dlouhou vybitou jeskyní.
dávat do tajný schovky mostra se mi taky nějak nepáčí
No a hodila by se větší variabilita moster. Vim, že píšeš že to máš jako první epizodu, ale přece, nač se takhle omezovat (co si budem povídat, celej megawad asi nevytvoříš- zvlášť pokud to budou takhle velký mapy)

_________________
e^55 - kurevsky velký číslo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 7:07 pm 
*Doom Marine*
*Doom Marine*
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 09, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 191
Tak sem si tu mapu zkusil a hodně se mi líbila.

x

Myslim, že teda po sebrání žlutýho klíče by bylo dobrý nechat nateleportovat monstra do tý jezkyně jak se de zpátky, protože jít zpátky úplně vybitou jezkyní je docela nudný.

P.S.
Nechceš nám přispět nějakou doom mapou do http://idoom.cz/forum/viewtopic.php?t=699 ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 10:12 pm 
*DEMON*
*DEMON*
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2007 9:37 am
Příspěvky: 444
Bydliště: Brno
První jo? Mně to teda jako první nepřišlo, první vypadá jinak. Opravdu, nemám ti co vytknout, naopak, celou dobu bylo vidět, že s tím umíš zacházet, že přesně víš co chceš a jak toho využít. Já u svých map jsem na začátku nevěděl tolik věcí, třeba stereometrický princip podlahových a stropních textur, teleporty, výtahy atp. Tys to evidetně zvládl - chápu, možná jsi to měl v Doom Builderu lehčí, já začínal na wadauthoru, kterej skoro nic neměl...

Přišlo mi to prostě moc dobrý, takže nevím nevím, jestli první... Např. ta jedkyně na začátku, ta byla dost dobře propracovaná do deatilů, pak další jeskyně, kde jsou různý klícky s monstry, vybouraný zdi, tenký mosty, pak na konci ten hřbitov, kde se dost nepředvídatelně zjevila lítající lebka a nakonec ten závěr, kde stoupáš do oblohy k tlačítku, nářez. Klidně bych si s tímto stylem zahrál celej megawad a klidně i heretica (je dobrý, že někdo dělá mapy do heretica, protože jich je tolik, že je spočítáš na prstu jedné ruky).

Jediný, co mi vadilo by to, že to bylo docela těžký - ale to jsem si způsobil sám, že jsem přeskočil první kolo, kde jsem si měl asi prakticky doplnit munici a zdraví, že...? :) Dohrál jsem to za 43 minut. A taky jsem pro teleport do jeskyně.

Jediným slovem, mapy dělat umíš, zábavný je umíš dělat taky, no problém... .)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 10:30 am 
*Sběhlá člen*
*Sběhlá člen*

Registrován: čtv čer 17, 2010 10:56 am
Příspěvky: 28
Moc děkuju za kladné ohlasy k mojí mapě. Jsem rád že se vám líbila. Nyní bych se ještě k vašim komentářům vyjádřil.
- Ano toto je opravdu moje první mapa v Doom enginu, pokud nepočítám asi jednu nebo dvě testovací, které nejsou hratelné a pouze jsem se tam učil mapovat, využívat akce atd. Doom builder byla pro mně opravdu velká výhoda, zvláště ten 3D mód, bez něho bych to asi nikdy takhle nezvládl. Jinak měl jsem už zkušenosti s vytvářením map do Duke Nukem 3D, editor do něj má 3D mód odjakživa, takže docela nechápu PROČ u editorů pro Doom se objevil až tak pozdě, klidně mohl být už u Wadauthoru.
Nejvíce mi v mapování ale pomohly dvě věci. Za 1. můj brácha Klofkac mě naučil s Doom Builderem pracovat, vysvětlil mi sektory, textury, linedef akce atd. akže jsem to docela rychle uměl (i když bohužel on sám se do vytváření map zrovna moc nemá). A za 2. jsem si celou mapu dopředu promýšlel a taky jsem strávil opravdu MOOOC času mapováním. Tu mapu jsem dělal snad měsíc a možná i déle, takže si teď chci dopřát zasloužené volno od mapování a žádnou další mapu v nejbližší době asi neudělám.
- Hodně se tu objevuje, aby po sebrání žlutého klíče byl teleport zpátky. ALE to, že tam není a celou vybitou jeskyni je třeba projít zpátky, je jeden z prvků koncepce mapy - prostě ta jeskyně je taková velká slepá ulička a přál jsem si, aby ji hráč prošel zpátky a uvědomil si, co všechno tam zažil a kolik monster na své cestě vybil (a taky aby snadněji našel secret s batohem). Navíc ta cesta není ani moc dlouhá a je celkem přímočará.
- S tím, že v mapě budou pouze monstra z 1. epizody jsem mapu začínal a nechtěl jsem to v průběhu měnit, i když jsem mnohdy měl velkou chuť někde nějaké jiné monstrum dát (např. šermíře do místnosti za modrými dveřmi).
- A ještě jsem se chtěl zeptat, kdo z vás našel (bez podvádění) tajnou místnost s prstenem nesmrtelnosti?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 11:45 am 
*Marine*
*Marine*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2007 5:18 pm
Příspěvky: 119
Bydliště: Kyšice
Hisymak píše:
Kolik monster na své cestě vybil (a taky aby snadněji našel secret s batohem). Navíc ta cesta není ani moc dlouhá a je celkem přímočará.
- S tím, že v mapě budou pouze monstra z 1. epizody jsem mapu začínal a nechtěl jsem to v průběhu měnit, i když jsem mnohdy měl velkou chuť někde nějaké jiné monstrum dát (např. šermíře do místnosti za modrými dveřmi).
- A ještě jsem se chtěl zeptat, kdo z vás našel (bez podvádění) tajnou místnost s prstenem nesmrtelnosti?


Novidiš, ani díky tý cestě zpět jsem ten batoh neukořistil a pak mě to celou hru sr*lo ,že mužu jen 50 šípů a byli hned pryč

co se týče secretů ,tak sem jich našel asi tak 6-7 bez podvádění, pak s pomocí RAVMAP (hereťácký IDDT :-) ) jsem našel ostatní a tu s prstenem jsem nenašel vůbec :-( , ale víc mě štvalo, že jsem nenašel jednu příšeru.

_________________
e^55 - kurevsky velký číslo


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz