Archiv novinek 2001

[ 2. prosinec 2001 ][ 14:26 ] smash
bugy na idoomu
Server Kgb.cz má zase jedny ze svých špatných dnů. Nevím čím to přesně je, ale vypadá to na nějak podivně nakonfigurovaný webserver Kgb a tak na idoomu nejdou otvirat žádné články. No nezbýva než čekat než se dá Kgb do kupy a nebo hledat si najít jiný hosting ...

[ 21. listopad 2001 ][ 19:15 ] smash
SMS
idoom/download/dema - konečně se mi podařilo zase po dlouhé době něco udělat pro idoom. Po chvilce pachtění jsem dal do kupy sekci dema, kde si můžete stáhnout zatím jen několik singe/dm/coop dem. Pokud byste někdo měl nějaké demo, které by stálo za zveřejnění, tak nám ho pošlete.

Edge 1.27 - i přes odchod jednoho z programátorů z Edge Teamu vyšla další verze tohoto enginu. Ve výčtu novinek této verze moc se toho moc podstatného nanachází: crosshair funguje pod OpenGl verzí, opraveny byly některé chyby při save/load a rozšířeny byly možnosti DDF a RTS skriptování - download (1,1 MB)

Competn v novém designu - tak na tuhle novinku bych málem zapomněl, nyní to už moc aktuální není, ale za zmínku to jistě stojí. Domovská stránka této prestižní singleplayerová soutěže má nyní úplně nový desing se zeleným nádechem, oproti tomu minulému vypadá dost dobře. Pokud budete číst novinky tak nepřehlédněte úspěch českých hráčů RMastra a Boltona.

[ 11. listopad 2001 ][ 20:53 ] smash
Doom 3 Clan
Nebojte, na novinky ze světa rodícího se Doomu 3 jsme nezapomněli, jen jich prostě v poslední době není tolik, které by stály za zmínku. To je zřejmě způsobeno tím, že se id Software momentálně točí kolem multiplayerové části nového Wolfensteina, která se nedávno dočkala své druhé verze. Jednou z těch zajímavých novinek je ale to, že Doom 3 má už i svůj první klan, který nese jméno ClanCon. Tento klan se skládá z šesti bývalých hráčů quakeworldu, odhodlaných se pustit do nového zápolení.

[ 22. říjen 2001 ][ 23:17 ] smash
SMS
Legacy Connector - pokud budete chtít vyzkoušet hrát Legacy přes net a nemáte spoluhráče, můžete zkusit tento launcher, který vás spojí s ostatními hráči - download

Cybersatan do Doomaniax - klan Doomaniax rozšířil své řady o dalšího člena - Cybersatana, hráče známého z Gamezone, kde soupeří s leadrem dmx X-Jackem o největší počet fragů. Něco o Cybersatanovi si můžete přečíst na jeho základně, která je zatím v základech.

PRBoom 2.2.2 - nová verze PRBoomu přináší opravu problémů při přehrávání dem z originálního Dooma a Boom, možnost volby bitrate pro musiku a efekty, zlepšený rendering podlah a další - download

[ 10. října 2001 ][ 22:43 ] smash
SMS
SkullTag - po delší odmlce se na homepage SkullTagu objevily další novinky o tomto kvalitním projektu, autoři si pohrávají se sítovým kódem a vydání verze 0.93 beta prý není daleko.

King Doom Frontend 3.1 - nová verze tohoto launcheru podporuje snad všechny nejznámější Doom enginy (PRBoom, ZDoom 1.22, ZDoom 1.23, ZDoomGL, Legacy, JDoom, JHeretic, WinDoom, Doom3D, EDGE, Doom4Win a Vavoom 1.9) - download.

Zdoom - autoři tohoto enginu přesunuli svoji homepage pod křídla Doomworldu na adresu zdoom.doomworld.com. Na této nové stránce se můžete dozvědět něco o příští verzi Zdoomu, která by měla umožňovat záznam videa, které půjde přehrát ve Windows Media Playeru.

[ 1. října 2001 ][ 19:53 ] smash
Lemmings Doom
Starporty na Phobosu se díky nešetrnému pokusu o opravu staly nestabilními a z bran na tomto měsíci u Marsu se nyní místo monster z pekla teleportují nasraní panáčkové ze hry Lemmings. Stručněji řečeno další neobvyklé TCéčko je na světě, ovšem tentokrát nebude vašim úkolem dovést tyto modrozelené figurky do bezpečí, ale pěkně omastit zdi jejich krví, ačkoliv vypadají tak nevinně - viz screenshoty, které vypadají vcelku dobře, no ale posuďte sami, není to spíše pro uchyly nebo zarputilce co nesnáší Lemmings? :) Více se můžete dozvědět na homepage tohoto projektu, kde mimo jiné najdete i obrázky z deathmatchového wadu taktéž s Lemmings tématikou.
 

[ 23. září 2001 ][ 16:21 ] smash
Dead List
Pokud jste v poslední době zabrousili na jiné stránky s Doom tématikou, museli jste si všimnout, že skoro všechny jsou postiženy příznaky zamrzlosti. Jediná pravidelně aktualizovaná stránka je bohužel už jen tato, dřívější časy zdravé konkurence DooM Page, později idoom vs. DooM.cZ jsou dávno pryč. Zde je tedy seznam některých známých stránek, které se své aktualizace už dlouho nedočkaly:

  • DooM.cZ - JeDi, Bolton & Avenger, naposledy aktualizováno: 02.03.01
  • Doomsphere - autorem je Kelvin, který nedávno ukončil její aktualizaci
  • Doom.cz - Inglorova sajta, více než dva roky spí
  • DoomZone
  • - tady už taky začíná sedat prach ...
  • Discover Doom II
  • - Doom klan, naposledy aktualizováno: 28.04.01
  • DoomGame - autor Doomerman , naposledy: 26.05.01
  • Area-00 - slibně se vyvíjející TC, copak s ní je dneska ?

[ 18. září 2001 ][ 22:01 ] smash
DoomBot 5.1
Nebýt upozornění X-Jacka, tak jsem tuhle novinku málem přehlednul. Ačkoliv se projekt DoomBot po prohlášení Sergeje Makowkina považoval za ukončený, ujal se ho Vincent Ho. Zde je vidět, že princip GPL (General Public Licence) má svůj přínos, protože podle něho musí každý, kdo pracuje se zdrojovým kódem Dooma, dát k dispozici zdrojáky svého projektu. A právě tak mohl Vincent Ho navázat na předcházející verze DoomBota. Hned na začátku musím říct, že se toho chopil opravdu vážně. Nová verze je založena na Zdoomu 1.22 (minulá verze byla na 1.18) a obsahuje celou řadu novinek:

  • mód InstaGib (v ruce pouze RailGun, jedna trefa=frag)
  • mód RocketArena (po respawnu máte všechny zbraně plné nábojů a 200% brnění)
  • boti používají pěst (motorovku)
  • boti zabíjejí monstra v cooperative módu
  • nódy pro orientaci botů v mapě se dají načítat, modifikovat a ukladat přes konzoli
  • nové příkazy do konzole
S novou verzí DoomBota si lze vcelku slušně zahrát, i když se boti občas zapomínají v místnostech (teď mluvím o Map01). Pokud budete hrát InstaGib, tak počítejte s tím, že si moc nezahrajete, protože boti mají skoro 100% přesnost s RailGunem i na velké vzdálenosti. RocketArena není rozhodně špatná, se všemi zbraněmi to dělá ze hry hektickou přestřelku. Doufejme, že Vincentovi nedojde dech a bude na DoomBotovi nadále pracovat. - download (820 KB)

[ 17. září 2001 ][ 19:40 ] smash
Return To Castle Wolfenstein: Multiplayer Test
B. J. Blazkowicz oprášil svůj arzenál zbraní a vrací se do Třetí říše, aby bojoval s nacistickými vojáky a mutanty vzešlých z nelidských experimentů dr. Heinricha Himmlera. Zhruba takto by se dal stručně shrnout příběh z nové hry Return To Castle Wolfenstein, kterou vyvíjí Activision. Jde o volné pokračování her Wolfenstein a Spear Of Destiny (obě z produkce idSoftwaru), které v sobě bude kombinovat single i multiplayer v enginu Q3A. Na multiplayeru hry pracuje Nerve Software za asistence idSoftwaru a o jeho kvalitě se můžete přesvědčit z testu, které včera vyšlo. Má přes 60 MB, takže my modemisté budeme muset počkat na cover CD nějaké časopisu.

[ 10. září 2001 ][ 20:25 ] smash
Doom na Dreamcastu, GBA a PocketPC
Po portech Dooma například do Linuxu, Macu, Amigy, SGI, Solaris a Playstation přibyly další tři. Prvním z nich je port do GBA (GameBoy Advanced), což je inovovaná verze klasického GameBoye, screenshoty a nějaké informace najdete na této stránce. Majitelé Dreamcastu se Dooma dočkali také, ovšem bez multiplayeru. Verze pro Dreamcast podporuje všechny wady od Dooma1 po Doom2 (zatím kromě Final Doomu). Ani uživatelé malých PocketPC nepřijdou zkrátka, do jejich mašinek se Doom vejde taky, jak se můžete dočíst v tomto článku.

[ 8. září 2001 ][ 15:06 ] smash
More Doom3 Pics
Na homepage německého GameStaru se objevily screenshoty ze zmiňovaného Doom 3 QuakeCon Footage videa společně s článkem, ve kterém se můžete dočíst komentář k těmto obrázkům a něco o předpokládáném vydání hry, zde je anglická verze.

[ 6. září 2001 ][ 18:16 ] smash
Episode 1 Week Results
O vítězi soutěže vyhlášené na Doomcenter, ve které šlo o tvorbu levelu ve stylu epizody E1M1, rozhodnul tento týden John Romero. Stal se jím Jeffrey Crenshaw, který za svoji snahu dostane originálku Ultimate Dooma s podpisem Romera - downloads: vítězný level, megapak všech 15cti účastníků.

[ 3. září 2001 ][ 21:12 ] otsmash
Doom 3 QuakeCon Footage
Ačkoliv id Software zakázal veřejné publikace fotografií a videí z Doom 3 prezentace na QuakeConu, objevil se na DoomCenter ke stáhnutí 12 sekundový klip z ukázky Doom 3 enginu této prezentace. Autorem tohoto klipu je německý časopis GameStar, který ho pravděpobně distribuoval na svém cover cd, odkud ho podle mého názoru převzali autoři DoomCenter. To se zřejmě nelíbilo GameStaru nebo id Softwaru a jedna z těchto společností zřejmě podnikla proti tomu nějaké kroky a link na DoomCenter je momentálně nefunkční. Na videu by měl být mluvící Carmack, který je po chvilce vystřídán záběry z enginu (špinavá hořící místnost, různé předměty a potvora podobající se Démonu z Dooma, která se zakusuje do člověka na zemi), jak se můžete přesvědčit z tohoto screenshotu z DoomCenter. Video ke stáhnutí z DoomCenter nebude do té doby něž se tato situace vyřeší, původní link na video (divX, 3.61 MB) najdete zde

[ 1. září 2001 ][ 15:22 ] smash
Idoom & Doom 3 sekce

10 000 ! - z ničeho nic a bez nějakého varování nám FragCounter vyplivlo toto číslo značící počet padlých hlav čtenářů. Oslavy nechť začnou smažením stovek pekelných Impů v blikajícím zeleném hlenu, drcením lebek Ztracených duší, odřezáváním raketometu Cyberdemonů husqarnou s rezavými zuby a děrováním tlustých břich Mancubusů.

Idoom už nebude vypadat jako dlouhá visící nudle starých news, které vcelku dost zpomalují načítání z už tak líného kgb.cz, i když se zdá být v poslední době trochu svěžejší. Novinky by tedy měly obsahovat maximálně 20 posledních news, možná toto číslo ještě snížíme.

V idoomovské Doom 3 sekci přibylo pár zajímavých odkazů na stránky s Doom 3 tématikou a trocha aktualizace se dočkalo i Doom 3 info.

[ 31. srpen 2001 ][ 22:28 ] smash
Legacy 1.32 beta 3
Stejně jako u ostatních enginů, autoři Doom Legacy taky nezahálejí a neustále vylepšují své dílko. Jejich další verze (download - 1,2 MB) přináší opět spoustu podstatných i méně důležitých novinek, vylepšení a oprav. Prohlédnout si je můžete na testovacím wadu RainBowStar, který je k této verzi přiložen. Jde tedy zejména o následující:

  • průhledná voda a 3D podlahy (prosklené podlahy)
  • použito Transform and lighting v OpenGl
  • zrychlené loadování levelů v hardwarovém módu
  • nový kód pro zobrazování coron
  • status mapy se zobrazuje i v hardwarovém módu
  • vylepšený launcher
  • opravené zbraně v Hereticu pod opengl/glide

[ 22. srpen 2001 ][ 19:18 ] smash
Doomkart
Po fotbale v Doom enginu tu máme další kompletní modifikaci hry, tentokrát půjde o motokáry! Autoři se možná nechali inspirovat Quake Rally a rozhodli se udělat podobný projekt do Dooma. Na homepage Doomkartu se můžete dozvědět, že tento nový projekt by měl být založen na Zdoomu, mít 16 tratí, single i multiplayer (až 16 hráčů), podporováno by mělo být i internetové hraní přes Zdaemon. Zatím žádná betaverze zatím není dostupná, k dispozici jsou pouze screenshoty:
1, 2, 3, 4 - thx to X-jack za info

[ 21. srpen 2001 ][ 23:15 ] smash
Jdoom 1.01
Po delší odlmce se ozval také tento kvalitní engine, který ve své nové verzi přináší podporu MD2 modelů (zatím kromě modelů zbraní), jejich dynamického osvětlování, nový kód pro multiplayer a vstupní zařízení, nové příkazy do konzole, vylepšený rendering a velkou spoustu dalších věciček. Jdoom vypadá po grafické stránce velmi zdařile, s MD2 modely se mu vyrovná z doomovských enginů snad jen ZdoomGL, ovšem výhodou na straně Jdoomu je jeho větší stabilita a rychlost. Co se mi ovšem na Jdoomu nelíbí je jeho launcher, který je dělán formou rolovacích menu a nevypadá moc nepřehledně. Tahle poslední verze se neinstaluje tím, že se soubory z archivu prostě nakopírují do adresáře s Doomem, ale instaluje se pomocí setup.exe, což mě dost překvapilo, zvláště když se instalační program při vyhledání iwadu zakousnul. Downloads: Jdoom 1.00 Basic (1,5 MB - obsahuje základní soubory), Jdoom 1.00 Full (6.4 MB - obsahuje základní soubory i MD2 modely), Jdoom 1.01 Patch (480 KB - patch pro verzi 1.00).

 

[ 19. srpen 2001 ][ 20:49 ] smash
SMS
Qdoom 1.00 - Po několika měsících čekání na novou verzi enginu Egde, vydal Marc "Fanatic" Pullen první verzi quake konverze do Dooma, obsahuje 12 levelů rozdělených do 3 epizod - download: Qdoom 1.00 (8 MB)

Edge 1.26 - neboli Enhanced Doom Gaming Engine, který přidává ve své nové verzi řadu vylepšení: podpora MP3, automatické vytváření GL-nodů, mipmaping a dynamické osvětlování v EdgeGL, rozšířená kompatibilita s BOOMem a další - download: Edge 1.26 (1 MB)

Doom3 Media Page - na populárním herním serveru Gamespot najdete ke stažení kromě Doom 3 Macworld videa i záběry z interview s Johnem Carmackem z letošního QuakeConu.

[ 13. srpen 2001 ][ 16:14 ] smash
RMasterův výlet do Maďarska
Koncem července, přesňeji řečeno 27. - 30. 7., si tento asi nejlepší český hráč udělal prázdninový výlet do Budapeště. Nejel tam ovšem poznávat místní kulturu, ale zůčastnit se malé LAN party, kterou pořádal známý maďarský hráč Adam Hegyi. Kromě RMastra a Hegyiho na akci hrál také známý chorvatský hráč Zvonimir "fx" Buzanic a místní Istvan Pataki. Souboje se odehrávaly nejen klasicky 1on1 v Map01, ale na řadu přišly i wady dwango5, judas23 a některé další. Z této akce si můžete stáhnout balík (5 MB) dem, k některým demám budete potřebovat i tyto wady. Jak jsem se dočetl z výsledků a shlédl některá dema, hájil RMaster naše barvy rozhodně dobře i když hodně zápasů (alespoň těch, ze kterých jsou dema) těsně prohrál. Více se mu dařilo při hře ve třech a čtyřech, kdy dával svým soupeřů pěknou sodu. Pro RMastra byla tato akce zřejmně dost velká zkušenost, uvidíme jak to dokáže zúročit na některé domácí party.

[ 13. srpen 2001 ][ 15:09 ] smash
Doom 3 news z QuakeConu
Nedávno jsme se v news zmiňovali o chystaném QuakeConu, který se uskutečnil právě v minulém týdnu. Bohužel z tradiční prezentace, kterou za id soft dělali John Carmack a Todd Hollenshead se toho moc nového o Doomu 3 nedozvídáme. Vesměs spíše byly potvrzeny některé fakty, které už víme: primárně půjde o singleplayer, o hudbu se postará Trent Reznor & NIN, s GeForce3 bude šlapat na plné detaily s 30 FPS a další, novinkou (alespoň pro mě) je to, že bude podporováno Dolby Digital 5.1 . Jinak Carmack a Hollenshead charakterizovali Doom 3 jako tmavou hru s velkým množstvím krve, z novinářských řad se dokonce ozývaly hlasy, že Doom3 lze přirovnat k filmovému ztvárnění Final Fantasy, které by mělo být v této době u nás v kinech. Prvního testu se asi jen tak nedočkáme, id soft by alespoň mohl napnutou hráčskou obec sem tam obveselit několika screenshoty.

[ 5. srpen 2001 ][ 15:09 ] smash
SMS
GameSpy - opět si můžeme přihřát naši polívčičku, protože tento populární herní server vyhlásil nejlepší hrou všech dob Doom. Proč právě Doom a jaké hry se umístilyna dalších místech si můžete přečíst v tomto vcelku dlouhém komentáři.

Doom 3 news - na Slashdot zanechal John Carmack dva příspěvky, ze kterých si lze udělat obrázek,jakou grafickou kartu budeme potřebovat ke hraní Dooma 3, Nejméně by to tedy měly být GeForce1 a Ati Radeon. Podrobnější informace si můžete opět přečíst v naší podsekci Doom 3 news. V této souvislosti jsem aktualizoval i Doom 3 info, kde najdete souhrn dostupných informací o Doomu 3.

ZDoom přes ICQ -X-Jack, leader klanu DooManiaX,sestavil pěkný návod na hraní ZDooma přes ICQ, ve kterém nechybí detailní obrázky s popisy.

[ 28. červenec 2001 ][ 12:54 ] smash
RMaster na party v Budapešti
Člen nejstaršího českého klanu Doomers, vítěz Idoom Open 2000 #2 a jeden z nejlepších hráčů v prestižní soutěži Compet-N v tuhle dobu hájí čest české doomařské scény na party v Budapešti, zde jsou jeho slova, která zanachal na mageu:

RMASTER [26.7.01 - 22:47]
hojjjjjj chlapi, tak co noveho ??? Asi nic, ze ? Ja jsem tedka v Budapesti a parim tady Dooma jako drak, hral sem uz asi 20 her s Adamem Hegyim, ale vyhral sem enom jednu, dostavam tady pekny naklep, heh, ale party teprve zacina, tak mi drzte palce. :) Dema budou, nebojte.
Takže přejme RMastrovi hodně štěstí a spoustu maďarských skalpů. Good Luck RM :)

[ 26. červenec 2001 ][ 23:32 ] smash
John Romero v zápalu boje v E1M1
Autorem levelů první epizody Dooma (podle mého názoru to jsou ty nejlepší levely v Doomu & Doomu II) byl John Romero (btw: kdo to nevěděl, ať si rychle píše do blníčku :). Na Doomcenter nedávno vypukla soutěž Episode 1 Week, ve které jde o to, že autor nejlepších map (hodnotit bude právě Romero) stylu první epizody Dooma vyhraje originál s podpisy na cd, obalu, manuálu atd. tohoto bývalého člena IDsoftwaru. Právě v souvislosti s touto soutěží nahrál John Romero dema z této epizody, které jsou doplněny o jeho zajímavé komentáře v různých lokacích. K přehrání budete potřebovat Legacy 1.32, což je Romerův blíbený engine.

[ 26. červenec 2001 ][ 23:26 ] smash
Oblivion: mód pro Doom III !
Je vcelku obvyklé, že vznikají webovské stránky her, které ještě nebyly vydány a jsou ve fázi vývoje. Málo obyklé je však to, když je ohlášen mód pro hru, která ještě nevyšla. Doom III se už může honosit tím, že jeden takový mód už má. Je jím Oblivion. Původně měl být Oblivion mód pro Doom II, ale autoři se po zveřejnění vývoje třetího pokračování Dooma rozhodli vytvořit Oblivion právě toto pokračování. Již nyní je hotový příběh, muzika, náčrty grafiky a autoři mají jasné představy o zbraních a monstrech, jak si můžete přečíst v rozhovoru s leadrem projektu, který si říká TheRequiem, na www.newdoom.com.

[ 21. červenec 2001 ][ 14:02 ] smash
Doomaniax updatovali homepage
X-Jack, leader druhého nejstaršího Doom klanu u nás, využil prázdninového volna k updatování homepage svého klanu. Změny jsou hlavně v levém menu, které má nyní o trochu pozměněnou grafiku. Přibyla v něm další položka "others", kde můžete najít dema z oficiálních českých doomlan a deathmatchových dýchánků tohoto klanu. Mezi nimy najdete i nejnovější dema z poslední klan session, která proběhla minulý týden v Plzni.

[ 11. červenec 2001 ][ 1:25 ] smash
Doom Soccer
Fotbal v enginu akční hry není nic nového, první taková konverze vznikla vcelku dávno pro Quaka, dnes existuje i verze pro Q3A. Fotbal v Doomu si dal za úkol vytvořit Team Deim, což je skupina nadšenců, kteří pracují na různých konverzích pro Dooma (dalším jejich projektem je například nová konverze Aliens pro PrBoom). Ke spuštění budete potřebovat Doom Legacy popřípadě jiný port, který podporuje DeHacked patche. Download - Doom Soccer 0.6 (230 KB)

       

[ 11. červenec 2001 ][ 1:04 ] smash
Doom3 na QuakeConu?
Stejně jako v minulých letech bude idsoftware pravděpodobně představovat další produkty a technologie ze své dílničky na letošním QuakeConu (q3A turnaj s oficiální podporou IDsoftwaru, konat by se měl právě někdy začátkem srpna). Lze očekávat, že po necelých 5 měsících, kdy byl představen engine Doomu III na Macworldu v Japonsku, bude odhalena další část ze závoje, kterým je Doom III zatímo bestřen. Snad se už konečně dozvíme zda bude Doom III jen singleplayerová záležitost, což je pravděpodobně nejméně preferovaná varianta ze strany hráčů, nebo zda půjde o kombinaci single/multiplayeru, jestli budou boti, jak to bude s hardwarovými nároky atd.

[ 9. červenec 2001 ][ 1:11 ] smash
Idoom
Letošní válku ve škole jsme ještě nevyhráli, ale většinu vyčerpávajích bitev s profesory už máme máme za sebou, takže konečně přichází čas a chuť aktualizovat idoom. Jinak o prázdninách na tuto stránku rozhodně nezanevřeme, aktualizace budou tak alespoň jednou v týdnu, chystá se prázdninová soutěž, vyhodnocení Doom3 ankety a navíc zde najdete informace o chystané DooM party v Kolíně, která by měla být náhradou za v květnu zrušené ClanWars. Zůstaňtě proto naladění ...

[ 9. červenec 2001 ][ 1:09 ] smash
CPL Doom 2 Tourney
V americkém Dallasu se uskutečnila minulý týden u příležitosti 4. výročí existence CPL (Cyberathlete Professional League), což je společnost, která prosazuje multiplayerové hraní na počítači jako sportovní klání. Pořádá dost turnajů (QW, Q2, Q3A, CS, HL, UT) s celkem tučnými dolarovými cenami a vede žebříčky hráčů. Na tomto posledním turnaji se tedy uskutečnil i Doom2 turnaj, ve kterém zvítězil Jason "Dominus" Alexander, druhý skončil Laszlo "Waldon" Vecsei a třetí místo brala Laura "Bahd Ko" Herrmann. Vykulené oči a otevřené huby jsou zcela oprávněné, protože na třetím místě se opravdu umístila osoba ženského pohlaví! Na Doomworldu si můžete přečíst její komentář, ve kterém popisuje tuto akci a styl hry Johna Romera, který se turnaje také zůčastnil.

[ 9. červenec 2001 ][ 1:09 ] smash
Chorvatská dmparty
Do Dallasu to je z Chorvatska dosti daleko a proto si tam místní borci uspořádali vlastní deatmatchovou party. Z těch známějších hráčů, kteří se akce zůčastnili stojí za zmínku Zvonimir 'fx' Bužanić a Marijo 'Sedlo' Sedlić (známý zejména díky výkonům v Compet-N). Z této akce jsou k dispozici velmi kvalitní dema, z nichž poznáte, že tihle hráči dokáží fragovat s vším co mají zrovna po ruce. Časteji používají chaingun a mají trochu jiné praktiky s BFG, ale neviděl jsem všechna dema, takže to nemusí platit absolutně.

[ 9. červenec 2001 ][ 1:06 ] smash
Gamezone
Na GameZone konečně dali do kupy statistiky u Dooma 2. V celkovém počtu fragů vede pro mně neznámý Smidge, v první dvacítce se z hráčů, kteří jezdí na lanparty, se objevuje jen X-Jack a Komat. V celku zajímavé jsou i údaje z gamezoňácké Doom2 Clanbase, kde je zaregistrováno 22 klanů hrajících Dooma. Ovšem více jak polovina z nich má pouze zatím jednoho člena. Celkový počet hráčů přesahuje numero 60 a pokud vezmeme úvahu, že jsou ještě hráči, kteří nejsou registrovaní v rámci nějakého klanu na Gamezone, tak to je vcelku velké číslo. Já jen doufám, že se alespoň ti skalní hráči z této komunity zůčastní nejbližší lanparty.

[ 3. červen 2001 ][ 2:28 ] Mr.XXX
Aktualně na idoomu "I live again" aneb po delší době mužete vidět muj rukopis na stránkách idoomu. Ale k věci.
Jal jsem se oživit dost statický panel aktualně, kde se informace moc nehrnou. Ode dneška až do odvolání se bude v tomto poli náhodně zobrazovat buď okno s 'Mininovinkami' (jako doposud) nebo 'Nejnovější příspěvky v idoom auditoriu', kde bude uveden seznam nejnovějších postů na našem auditku. Doufám, že to přispěje k vyššímu 'komfortu' idoomu.

[ 2. červen 2001 ][ 20:26 ] smash
Idoom
Jak už si možná někdo všimnuli, při nabíhání Idoomu vás již nezdržuje anketa o Doomu 3, kterou jsme dneškem uzavřeli. Došlo více než 60 odpovědí, které postupem času nějak zpracujeme a vyhodnotíme. DooM 3 sekce se dočkala své první aktualizace, v Doom 3 news naleznete něco ke čtení na dobrou noc. Čtenáři, kteří odhadují datum vydání news na těchto stránkách pomocí regresních metod nebo matematickou statistikou určitě zaznamenali jejich pokles v poslední době. Tato náhodná odchylka od pravděpodobnostního rozložení funkce f(id), která zachycuje pravidelnost vydávání news, je způsobena faktem, že Mr.XXX i já máme zkouškové období a jsme dosti časově zaneprázdněni. Nebojte, pokusíme se to všechno přežít :)

[ 2. červen 2001 ][ 20:25 ] smash
Lord FlatHead
Na stránce člověka se jménem Lord FlatHead najdete zajímavé články o starém dobrém Doomu i o jeho chystaném třetím pokračování. Prvním z nich Doom 3 Technology, ve kterém je obsáhlý popis 3D technologií, které by měl Doom 3 používat, dále to je Doom 3 Weapons, kde jsou rozebírány zbraně, které by se mohly v Doomu 3 objevit, v The Men Behind Doom 3 si můžete přečíst o lidech z id Software, mají co do činění s vývojem Doomu 3. Nakonec by tu byl článek Doom Development, kde se dozvíte jak probíhal vývoje enginu Doomu 1&2, o jeho testovacích verzích, o uskutečněných a neuskutečněných plánech autorů.

[ 2. červen 2001 ][ 20:23 ] smash
NewDoom Contest o originál cd DooM 2 s podpisem Romera
Jde o soutěž pořádanou stránkou www.newdoom.com, úkolem je vytvořit jeden level pro engine DooM Legacy s podporou 3D poschodí, termím odevzdání je 14. 6. 01, přesné podmínky této soutěžesi můžete přečíst pravidlech. Autor nejlepšíholevelu vyhrává ono originální CD s podpisem Johna Romera, designéra levelů pro Dooma a Quaka. Romero je mimochodem celému projektu DooM Legacy dosti nakloněn, jak si můžete přečíst na jeho homepage.

[ 25. květen 2001 ][ 21:16 ] smash
ZdoomGL 0.66
Další verze kvalitního OpenGL portu Dooma přináši zajímavé novinky, z nichž největší je asi použití technologie Level of Details pro trojrozměrné MD2 modely postav, zbraní a itemů . Princip spočívá v tom, že se počet polygonů těchto modelů se vykresluje podle vzdálenosti od hráče. Pro vzdálený model se použije menší počet polygonů a postupem jak se přibližuje, se počet polygonů zvyšuje. Tím by se mělo dosáhnout větší rychlosti. Dále byly vyřešeny některé problémy stexturami, občasné padání konzole a vylepšeno bylo opět dynamické osvětlování - downloads: ZdoomGL 0.66 (600 KB), md2 modely (4,6 MB), nové md2 modely (600 KB).

[ 20. květen 2001 ][ 0:30 ] smash
STÍNY NAD GAMEZONE
Populární gameserver GameZone, který umožňuje internetové hraní (včetně DooMa) pomocí vlastního klineta, udělal hráčům s vytáčeným připojením (modem nebo ISDN) velkou čáru přes rozpočet. Na tomto serveru si nyní můžete zahrát, jenom pokud jste připojeni přes Quick nebo telekomácký IOL.Vzhledem k tomu, že tyto dva provideři nepatří k těm zrovna nejrychlejším (IOL je navíc placená služba), je tato akce ze strany GameZone dosti překvapivá. Nedávno sice prováděli výzkum mezi hráči s cílem zvýšit rychlost přenosu při hraní, ovšem není mi jasné jak mohli zrovna vybrat tyto dva providery. Nastává tedy otázka, co za těmito akcemi je? Že by nějaká smlouvička? No v každém případě uživatelé, kteří používají Contactel, Razdva, Worldonline a další (nemluvě o zahraničních hráčích) mají prostě smůlu. Na GameZone se o této věci rozjela dosti ostrá diskuze nebo spíše kritika ze strany hráčů.

[ 16. květen 2001 ][ 0:29 ] smash
ClanWars Closed
Dlouho se o CW mlčelo, protože do poslední chvíle nebylo jasno v tom zda se uskuteční, důvodů pro zrušení plánovaných CW je hned několik:

1. inetová kavárna, ve které se to mělo uskutečnit by nás byla ochotna pustit jen v neděli (byla snaha majitele přemluvit, ovšem neúspěšně, taky proto se zde dlouho neobjevovali konkretní news o CW)
2. RMaster mi dneska potvrdil svou neúčast, takze by se CW zúčastnil z Dmers pouze Avenger, což by degradovalo CW na obyčejnou funparty, protože pokud na CW nebudou dva nejlepši klany, tak to nejsou pořadné CW, alespoň podle mého názoru.
3. vyskytla se teoretická možnost uskutečnění o týden později, což se ovšem moc nehodí nám co chodíme do školy - mluvím za sebe, ale myslím, že kolega MR.XXX má stejný názor, ačkoliv takový X-Jack by byl ochotný pro CW podridit fsechno :)

Termín se přesouvá na konec června - přesný termín záleži opět na naší dohodě, takže svá stanoviska na příští termín pište zas na mageo nebo do auditka DooM Klany na idoomu. Snad se to napodruhe podari :|

[ 10. květen 2001 ][ 21:47 ] smash
Legacy 1.32 beta 1
Po vcelku dlouhé době jsme se o5 dočkali další verze populárního enginu Doom Legacy. Nová verze v sobě skrývá celou řadu vylepšení, hned na první pohled byste měli vidět kvalitnější OpenGL rendering (alespoň oproti předchozí verzi), autoři si dali záležet na dynamickém osvětlování a 3D efektech (například průhlednost vody), které jsou nyní implentovány i v softwarovém módu. V multiplayeru můžete přímo z menu můžete vytvářet server, nebo se k některému existujícímu připojit a to i prostřednictvím masterserveru. Novinkou v Game Options je položka SolidCorpse, pokud ji zapnete, tak můžete mrtvolu fragnutého protihráče výstřelem nemilosrdně rozgibovat na cucky (pokud se vám to již předtím nepovedlo raketometem nebo s BFG :). K této nové verzi je i přibalen Legacy Launcher ver1.3, který podstatně zjednodušuje spouštění Legacy, nějaká jeho podstatná vylepšení oprotí předcházejí verzi jsem nazaznamenal. Legacy tradičně obsahuje podrobnou dokumentaci včetně rad pro tvůrce wadů, kteří by chtěli využít jeho features - download Legacy 1.32 b1 (1,1 MB)

[ 8. květen 2001 ][ 22:03 ] smash
SMS
idoom - jak jste si určitě všimli, kromě standardní stránky idoomu se vám někde v novém okně mělo otevřít další okno s DooM 3 anketou, kterou jsme avizovali v minulých news. Jak naložit s touto anketou budete jistě vědět, pokud jste tuto anketu již vyplnili tak si s ní nelamte hlavu a okno schodťě. Touto anketou vás nebudeme trápit dlouho, za několik dní ji uzavřeme a zveřejníme její výsledky.

QDOOM dokončen! - Marc "Fanatic" Pullen oznámil dokončení několikaměsíční práce na totální konverzi Quake do Doomu. Na veřejnou distribuci Qdoomu si ještě budeme muset chvíli počkat, protože Marc Pullen čeká na to, až bude dokončena finální verze enginu EDGE v1.25, na kterém je jeho Qdoom založen. Doufejme, že to nebude dlouho!.

Vavoom 1.7 final - po sérii betaverzí vyšla konečně finální, ve které, jak autor (Janis Legzdinsh) sliboval, bylo optimalizováno softwarové renderování. Vylepšený algoritmus má utilitka glVIS, která slouží ke zkompilování wadů pro spuštění Vavoomu pod OpenGL - download: Vavoom 1.7 Win, Vavoom 1.7 Dos, Vavoom gamedata 1.7, Vavoom utility 1.7

The Rename Skulltag Contest closed - o vyhlášení soutěže o nový název pro deathmatchový mód SkullTag jsme vás nedávno informovali v news. Soutěž byla minulý týden uzavřena s vcelku překvapivým výsledkem. Vítězem se stal Arioch, člen Doomworld teamu s názvem DoomXP. Mně osobně a myslím, že i spoustě dalších z vás se původní název líbíl mnohem více, no nic, Skulltag je mrtev, ať žije DoomXP.

Legacy pro Linux - na stránkách serveru www.root.cz, který se orientuje na OS Linux se objevil v článku Linuxové hry vcelku dlouhý popis Legacy pro Linux včetně screenshotů. Takže pro majitele RedHatů, SuSéček, Mandraků, Debianů povinný článek :)

[ 1. květen 2001 ][ 14:31 ] smash
DooM 3 news, info & etc.
Po delších úpravách a vylaďování jsme se konečně rozhodli otevřít stránky, které na této sajtě dosud chyběli. Jak jste již poznali z titulku, půjde o novinky z připravovaného třetího pokračování Doomu 3. Pod odkazy:

idoom.sf.cz/doom3 nebo přesměrovaně doom3.sf.cz

naleznete pravidelně aktualizované news, souhrn dostupných informací, odkazy, screenshoty, auditorium a anketu, vše týkající se vývoje Dooma 3. Tato DooM 3 sekce zde na idoomu není v této struktuře definitivní, časem pravděpodobně bude ještě doplněna o další věci. Zvláště bych z této nové sekce upozornil na anketu DooM 3, ve které můžete vyjádřit svoje názory na tuto očekávanou hru z dílny IDsoftware.

[ 23. duben 2001 ][ 19:32 ] smash
SMS
Vavoom 1.7 beta5 - další betaverze OpenGl & TCP/IP portu, kromě standardních oprav bugů obsahuje vylepšené menu. Podle slov autora by mělo jít o poslední betaverzi, takže se snad nedočkáme dlouhé ságy betavezí jako v případě Zdooma, ve finální verzi 1.7 by mělo být více optimalizováno renderování - download: Vavoom 1.7b5 for Win32, Vavoom 1.7b5 for Dos, Vavoom gamedata 1.7b5.

Doom3world - další nová sajta, jak již název napovídá bude zaměřena především na třetí pokračování Dooma. Bohužel však v německém jazyce, nevím jak vy, ale ačkoliv jsem německy mluvící osoba, tak si na jiné než české nebo anglické stránky nemůžu zvyknout.

Rozhovor s Legacy Teamem - na DoomCenter se objevil rozhovor s tvůrci populárního Legacy Doomu. Můžete si v něm přečíst co je vedlo k práci na tomto projektu, co chystají vylepšovat v Legacy, jaké jsou jejich popularní wady, TC, porty a spoustu dalšího.

[ 15. duben 2001 ][ 13:19 ] smash
SMS
www.idsoftware.com - po vcelku dlouhé době se dočkala homepage IDsoftu své aktualizace, Q2 logo bylo nahrazeno ID logem a objevili se i nějaké ty news.

Zdoom 1.23 beta 24 - už to začíná být trochu nudné, je tu další betaverze Zdoomu, tentokrát opravuje bugy při ukládání hry a vylepšuje podporu skinů.

Discover Doom - nováček mezi českými klany rozšířil své řady o Doomermana, Ortainela a Fraggieho. Na jejich sajtě najdete vcelku jednoduchý test znalostí z Dooma

idoom - aktualizoval jsem odkazy, najdete tam nové stránky a opravené odkazy.

[ 12. duben 2001 ][ 17:37 ] smash
SMS
Zdoom 1.23 beta23 - další betaverze Zdoomu, opravuje další a další bugy ... mohli bychom vyhlásit soutěž na to, kdo tipne poslední betaverzi, po níž bude nasledovat final :) - download

DoomCenter - BigDog nedávno přijal dalšího člena - Deathwarriora, pro DoomCenter ale stále hledá další 1 až 2 "demented souls", které by byly ochotny provádět rituály na na jejich sajtě.

www.doomers.org - dneska otevřela brány další stránka s Doom tématikou, jejím autorem je Mewse. Co se týče obsahu, tak autor zatím nemá jasno jakým směrem se bude www.doomers.org ubírat, takže uvidíme ...

[ 12. duben 2001 ][ 16:53 ] smash
The Rename Skulltag Contest
Autorům SkullTagu se přestal líbit tento název pro jejich deathmatchový mód, který vzniknul v době, kdy byl SkullTag jen singleplayerová záležitost a podle jejich slov by si zasloužil jiný, ktetý by odpovídal tomu, že SkullTag je více než expansion pack pro Dooma II. Soutěž spočívá v tom, že tomu, kdo vymyslí nový název, který by co nejpřesněji charakterizoval SkullTag, dají 50 (US$), půlku království (Phobos factory) a princeznu (Crash) k tomu - X-Jacku co ty na to? :)) ... Uzávěrka je 1. května 2001.

[ 9. duben 2001 ][ 23:26 ] smash
Clan Wars - comming soon!
Tak a je to opět tady, další deathmatchový dýchánek je na obzoru, ovšem tentokráte nepůjde o stejnou akci na jakou jsme byli doposud zvyklí, soutěžit budou celé klany. Konkrétních pravidla nejsou ještě stanovena, ale hlavní otázkou je termín konání. Předběžně by se měla akce uskutečnit o weeknedu 12. - 13. 5. 2001 kdesi v Kolíně (zhruba v půlce cesty mezi Prahou a Pardubicemi). Tento termín není pevně stanoven, může se ještě změnit podle toho, jak se to bude hodit jednotlivým klanům. Takže tímto vyzývám leadry jednotlivých klanů, aby se dali do diskuze ohledně termínu třeba na Mageu nebo nejlépe v idoomovském auditorium Klany. Pořadateli budou opět herní server igames & redakce idoomu.

[ 9. duben 2001 ][ 20:39 ] Mr.XXX
Internet Doom Explorer 2.0 A máme tu dalšího asi i schopného ruského programatora, je jím Eugene Bondarchenko. Nedosahuje sice kvalit Fly-e (tvůrce Doom Bota a csDooma), ale jeho produkt není rozhodně k zahození. Internet Doom Explorer 2.0 je GUI spouštěč pro hru po internetu. Utilita v sobě zahrnuje jak Advanced CSDoom tak i Advanced ZDaemon launcher. Co z toho pro vás plyne? stačí vám tato jedna utilitka aby jste se připojili zaroveň a pohodlně na oba typy těchto serverů a pak si ve velmi kvalitně provedeném seznamu vybrali komu natrhnete prdel motorovou pilou. Na domovské stránce je ke stažení jak IDE 2.0 (pro csdooma/zdeamona) tak i spouštěč pro vynikajícího Skulltag-a, který by se mohl zanedlouho stát součástí Internet Doom Explorer, tak tomu říkám věc!
THX 2: x-jack.

[ 7. duben 2001 ][ 0:42 ] smash
Nové DooM Klany
Ačkoliv by se dal čekat úpadek na české doomscéně, je tomu právě naopak. Zaregistroval jsem další 4 klany, které alespoň částečně hrají Dooma. Vznikly zřejmě díky Gamezone, kde právě tyto klany soustřeďují svou aktivitu. Prvním z nich je Discover Doom, 4 členové tohoto klanu patří spíše mezi tu mladší generaci, takže i název jejich klanu napovídá, že ještě mají v Doomu co "objevovat". O trochu starší jsou 3 členové klanu Bastard, kteří kromě Dooma hrají UT a Kingpina. Dalším klanem jsou Hack Hunters s 5 členy. Velmi pěknou homepage mají Temple Boogiez, ovšem nejedná se také čistě o Doom klan.

Když jsme u těch klanů, za zmínku stojí ještě jedna věc, která mi úplně ušla - RMaster, člen Doomers, se stal zároveň členem top Doom klanu Nightmare, ve kterém jsou jména jako SlagBoom, Hegyi, Rimmer, Van Der Want a další. RMaster má mezi nimi rozhodně zasloužené místo.

[ 4. duben 2001 ][ 0:17 ] smash
SMS
Vavoom 1.7 beta 4 - Vavoom jede, v další beta verzi by mělo být vylepšeno OpenGl a Direct3D renderování, takže by už měl běhat rychleji. Tato verze je obsahuje i nový glBSP, což je utilitka na vytváření nodů k wadům pro OpenGL projekty - download: Vavoom 1.7b4 (300 KB), utility glVIS & glBSP 1.7b4 (500 KB), gamedata 1.7b4 (500 KB)

Doomserv 5.01 - Na stránkách Doomservu se objevil patch na verzi 5.01 - download (140 KB)

PrBoom v2.2.0 - nová verze enginu založeného na základě Boomu má opravené bugy v menu pod OpenGL, bindování kláves, linkování v unixu a další, přidává podporu joysticků, i když kdo by dnes hrál Dooma s joyem ? download - PrBoom v2.2.0 (900 KB)

[ 4. duben 2001 ][ 0:08 ] smash
Ohlédnutí za Aprílem
Ani letos nepřišli čtenáři Idoomu o aprílový žertík. Nejprve tedy uvedu věci na pravou míru jak se skutečně mají. Daedalus: Alien Defense ještě nevyšel, podle posledních zpráv autoři čekají na vydání stabilní verze Zdooma 1.23, takže kdo se pokouší v mptrojce od Barta Klepky nalézt wad s Daedalusem, tak dělá zbytečně. Mimojiné se na tento aprílový kousek se chytil i kolega Mr.XXX, kterého tímto zdravím :).
Aprílovské žerty si neodpoustili i jiné stránky, většina se vesměs točila kolem Doomu 3. Na DoomCenter se pokoušeli zmást informacemi o tom, že Doom 3 Public Beta bude vydán co nevidět, Compet-N se snažil mystifikovat čtenáře o tom, že uzavírá všechny soutěže a končí s veškerou činností. GameZone šel na lidi šokujícím způsobem, když oznámil smrt Johna Carmacka. Další apríl přinesl wagz.net, kde informovali čtenáře o tom, že Doom 3 bude vydán jen pro herní stanici X-box od Mrkvo$oftu.
www.pctuning.cz zveřejnil informace o tom, že Celerony 666, 756 a 825 mají na svém jádře deaktovované polovodičové celky, které jsou shodné s Pentiem 4 a dají se aktivovat. No špatné by to nebylo ...

[ 1. duben 2001 ][ 12:47 ] smash
Daedalus: "Alien Defense" Finished!
Někdy v únoru se na našich news objevil krátký rozhovor s Ty Haldermanem, členem Teamu TNT, ve kterém jste se mohli dozvědět, že projekt Daedalus: Alien Defense chystá jejich dílna vydat približně za dva měsíce. Když už jsem se včera v pozdních hodinách chystal odpojit z channelu #doom na IRCNETu, vlezl tam maník s nickem GaryG|TNT| a channel hned ožil. Hned jsem si uvědomil, ze jde o šéfa celého projektu. Nejprve dělal tajemného muže a říkal cosi jako "there is something important that all should know". No a po chvilce z něj vypadnul link a všichni zašli stahovat. Poté co jsem rozbalil stáhnutý zip archiv, jsem zjistil, že jde o finale release Daedalus: Alien Defense. Ihned jsem se odpojil, nahrál daedalus.wad do adresáře se Zdoomem a začal hrát. Levely z dema jsem odehrál v pohodě, ale první zákys v osmém levelu mě dostal do postele a nechal jsem to na ráno, kdy budu čerstvější. Ráno jsem úspěšně pokračoval a příjemný pocit z hraní mi kazilo jen slunce, které mi pálilo do monitoru. No teď už přestanu rozebírat všechny okolnosti a začnu mluvit k věci. Daedalus je vskutku dílo od profesionálů, všechny levely mají perfektní architekturu (pokud vzpomínáte na level Engine Room z dema, tak všechny další se odehrává velmi podobně), rozložení artefaktů a nepřátel. Některé situace jsou opravdu neopakovatelné, třeba v levelu #11 Ammunition Depot mi docházely náboje, najednou jsem uviděl velkou hromadu broků, co leží jakoby na stole, ale když jsem byl na dosah, zjistil jsem, že je celá místnost oddělena neprůstřelnými tabulemi skla a tak jsem se musel probít s motorovkou v ruce menší oklikou, ve které kupodivu nečekala žádná tuhá monstra, takže vypadalo to skoro tak, že to celé měli autoři jakoby připravené. No a podobných kousků ve hře najdete určitě více, já jsem Daedalus ještě nestačil dohrát, jsem na 24. levelu z celkových 28+2 secret. Zatím jsem žádný secret level nenašel, takže doufám, že to teprv přijde. Udělal jsem na idoomu mirror, takže stahujte, stojí to za to! - download.

[ 1. duben 2001 ][ 12:41 ] smash
SMS
DooM 3 v předprodeji - na stránkách www.cdmag.com, což je sajta, na které si můžete objednávat hry pro všechny možné platformy, nabídla v předprodeji Dooma 3 za US$ 48.95 bez zabalení a poštovného. Vzhledem k tomu, že se vydání Dooma 3 odhaduje zhruba za rok, tak je to docela zajímavý způsob jak tahat z lidí peníze. Cdmag zřejmě očekává šílenství v obchodech s gamesami v prvních dnech vydání Dooma 3, takže pro ty slabší jedince, kteří by nebyli schopni urvat alespoň CD bez obalu, je to nejlepší cesta jak si co nejdříve zajistit jeden kousek :)

DoomServ 5.0 - DoomServ dnes stojí spíše ve stínu csDooma (dnes již vlastně Zdeamonu). Naposledy jsem ho zkoušel někdy v roce 99, ale i z rychlé sítě na koleji to byla celkem šnekárna, takže jsem na něj zapomněl. Jestli ho budete někdo hrát nebo už hrajete, tak se ozvěte jak si stojí ve srovnání třeba s csDoomem, protože v nejbližší době asi nebudu mít čas ho vyzkoušet. Nová verze by měla obsahovat klienta i server zároveň - download (2 MB).

idoom trochu jsem zkrátil news, těch zhruba 80 KB + obrázky bylo celkem neúnosných.

[ 23. březen 2001 ][ 10:04 ] smash
Doom Runs
Doom Runs jsou dva launchery pro originální Doom 1 a Doom 2 od českého autora Martina Klauze. V obou si můžete nastavit snad všechny dostupné parametry včetně spouštění multiplayeru po lokální síti i modemu. Navíc jako bonusy obsahuje tento pack ještě dva levely inspirované Quakem. První z nich je předělávka deathmatchové mapy DM6 z Quake, která je až na některé drobnosti skoro identintická s originálem (v rámci možnosti Doom enginu). Mě se zalíbila tak, že jsem speciálně pro ni udělal speciálně mirror - Dm6.zip (25 KB) na idoomu pro ty kdo by měli zájem jen o ni. Druhá nese název Castles of Death, dala by se charakterizovat - spusta zbraní a munice na spousty nepřátel (včetně Cybieho :), dá se v ní hrát i deathmatch, download Doom-runs 1.0 (1,05 MB).

[ 21. březen 2001 ][ 1:29 ] smash
SMS
Vavoom beta 3 - skoro vzápětí po betaverzi 2 vyšla další, ve které však k žádným velkým změnám nedošlo, vylepšena byla kompatibilita se Zdoomem a další drobně bugy. Autor Vavoomu by chtěl v příští verzi trochu urychlit renderování, můj názor ale je ten, že by ho neměl urychlit jenom trochu, ale opravdu pořádně, protože na Celeronu 333 s 64 MB ramkou běhá 320x200 skoro až nehratelně pomalu, download (doporučuju vše): Vavoom beta 3 (300 KB), gamedata (900 KB), utility glVIS & glBSP (500 KB)

SkullTag 0.92 - další verze SkullTagu přináší lepší síťovou multiplayeru díky Zdaemonu 0.9, propracovanější modely postav, fungující team chat a různá vylepšení v zobrazování skóre, jmen a medailí, download (4,6 Mb).

SkullTag Launcher 1.1 - tahle celkem užitečná utilitka vám trochu zpříjemní spouštění SkullTagu, umožňuje rychlé spouštění tournamentu a připojování k libovolnému serveru, pokud žádný neznáte, tak můžete využít připojení prostřednictvím Master Server Listu. Chybí mu však spouštění skirmish modu s nastavením libovolných botů, download (300 Kilo)

www.doomcenter.com je nově vzniklá sajta zaměřená spíše na přicházející Doom 3, ale měla by obsahovat i novinky z "old Doomu", autorem článků je zatím jen Bigdog přižemž zřizovatel sajty - společnost MGON hledá další dopisovatele. Za zmínku na tomto webu stojí to, že obsahuje New Doom FAQ, tedy nejčastěji pokládané otázky týkající se nového pokračování Doomu. Další zajímavou věcí je Developers Discuss Doom, ve kterém veřejně diskutují vývojáři her z velkých společností na tvorbu her (ID, Ion Storm, Epic, Raven, Monolith a další) o Doomu 3. All in English.

Activision oznámil, že pro Gameboy Advance od Nintenda vydá 6 nových her, mezi kterými je i Doom. Tak co, nekoupíte si Gameboye s Doomem pro krácení dlouhých chvil při cestách? :). Jestli ne, tak můžete alespoň shlédnout tyhle videa jak to vypadá: video 1, video 2.

[ 14. březen 2001 ][ 20:44 ] smash
SMS
Vavoom 1.7 beta 2 - tento relativně novější engine, který kromě Dooma podporuje i Heretica a Hexen, vyšel ve verzi 1.7 beta 2. V nové verzi byste měli vidět trojrozměrné podlahy a vylepšené efekty vody.
Zdoom 1.23 beta 20 - série betaverzí Zdoomu pokračuje, opravena byla vícejazyčná podpora, některé problémy s DEH/BEX patchema a midi v Doom 1. Už beta 19 měla být poslední před vydáním Zdoomu 1.23, dočkáme se někdy hotové verze ?
Zdaemon v0.9 - poté co se autor csDooma Sergey Makovkin dal na vývoj vlastní 3D hry, se ujal jeho projektu jakýsi maník NighFang. Výsledkem jeho práce je Zdaemon v0.9, který by měl být podle jeho slov stabilnější a rychlejší než csDoom.
Doomgame - je název nové české stránky s Doom tématikou, autory jsou Doomerman a QDQIT, stránka je ještě ve fázi vývoje, zatím nabízí zejména dema z Compet-N, autoři slibují i nějaké ty recenze a návody.

[ 26. únor 2001 ][ 23:34 ] smash
DooM III engine
Od avizování vývoje třetího pokračování Dooma už uběhlo několik měsíců, ale dosud IDsoftware nevydal veřejnosti žádné ukázky jejich práce. Minulý víkend však vše změnil, na tokijském veletrhu Macworld Expo představovala NVidia grafickou kartu pro Mac s chipem GeForce3. Pro předvedení potenciálu této nové karty byl pozván John Carmack, který na ní poprvé veřejně prezentoval Doom III engine. Z tohoto preview můžete shlédnout video - (download - asi 14 MB), šetřiví modemisté se mohou spokojit s nepříliš kvalitními obrázky, típnutými z tohoto videa. Předveden byl zatím pouze engine, tedy nikoliv vlastní hra, takže s postavy nebo objekty z tohoto preview se pravděpodobně ve hře nesetkáme. Co se týče kvality enginu, nedá se z tohoto videa moc usoudit, ale podle různých komentářů se engine zaměřuje na velmi detailní modely postav, realistické prostředí, osvětlování a stíny. Všechny tyto věci si jistě vyžádají vysoký výkon, otázkou je tedy jaký hardware bude nutný pro spuštění Dooma III. Jelikož jeho engine využívá features GeForce3, bude k jeho plynulé hře potřeba zřejmě grafická karta podobné třídy. John Carmack se k GeForce3 vyjádřil takto:

"Dosud jsem neviděl tak velký nárůst grafického potenciálu od té doby co vyšlo Voodoo 2, pro programátory to znamená přínos spousty nových prostředků."
Druhou stranou mince je pochopitelně cena, za kterou se dá taková grafická karta koupit a k tomu ještě odpovídající procesor. Macovská verze GeForce3 by měla prý stát kolem 600$, cena PC verze oznámena nebyla.

       

[ 21. únor 2001 ][ 1:45 ] Mr.XXX
RMaster má bronz jeho úspěchy v Compet-N mají takříkajíc vzrůstající tendenci. Po velkých úspěších v minulých aktualizacích Compet-N (nejznámějšího single demo soutěže) si RMaster udělal o5 několik zářezů na pažbě. Mezi ty velmi ceněné patří určitě UV 100/100 (tedy všechny kola 100% kills + všechny tajné) a to mu na takový výkon stačilo 2hodiny 31 sekund !!! Střihnul si i pár levelů stylu Tyson, sečteno podtrženo, RMaster se vyhoupl v Síni slávy na 3. místo (z lidí z celého světa!!!). Nezbývá než upřímě gratulovat.

[ 21. únor 2001 ][ 1:29 ] Mr.XXX
SMS
The Doomers: s větším spožděním informujeme o ukončené soutěži o nejlepší screenshot, vyhrál Kelvin (50%), na druhém Mr.XXX (20%) a třetím RMaster (12%)
ZDoom: Randy Heit uvolnil další v pořadí už 15. betaverzi jeho enginu ZDoom
Re-Born: je modifikace Dooma do Q3A, mělo by se jednat o single player s vzpoženostmi Q3A, zatím si můžete prohlédnout Impa a Revananta

[ 21. únor 2001 ][ 1:05 ] Mr.XXX
Kelvin uvádí: Planeta opic Na obrazovky našich monitorů se k nám dostává zcela nový level od Kelvina (tvůrce Baziliky) inspirovaný legendárním filmem Planeta opic. Hlavní hrdina se bude muset poprat s nelehkým kolem a jeho přesnost střelby bude muset být velmi vysoká, kvůli nedostatku nábojů a zbraní. Pouť peklem povede samotným městem opic, kde navštíví od slavnostních sálů, řeku, strážní věž, až třeba po operační sál, popravčí zeď, aj. Gdo se nebojí může vyrazit.

[ 21. únor 2001 ][ 0:52 ] Mr.XXX
Doom2000 čeká na stabilní verzi ZDoomu Jelikož na stránkách TeamTNT to novinkama moc nehýří tak jsem se rozhodl informovat přimo u autorů jak to vypadá s jejich velmi slibným projektem Doom2000 (vlastně Daedalus: Alien Defense, jaxe teď projekt jmenuje) - preview na idoomu. Můj dotaz směřoval na datum vydání tohoto TC.

Ty Halderman: myslíme, že to bude trvat přibližně 2-3 měsíce. Záleží to nejen na našem vývoji ale hlavně na ZDoomu. Čekáme totiž na verzi 1.23, ale ta je zatím ve verzi beta a není veřejně přístupná.

[ 18. únor 2001 ][ 10:17 ] Smash
SkullTag 0.91 Skulltag (download) je deathmatchově orientovaný mód, který nabízí tolik vylepšení oproti originálnímu Doomu jako zatím žádný jiný. Můžete hrát se svými kamarády nebo s boty různé typy her (deathmatch, teamplay, CTF, scoremode, survival a další) ve starých známých mapách Dooma nebo nových arénách, které SkullTag přidává. Na obrazovce se vám objevuje jméno soupeře, na kterého zrovna míříte, můžete skákat na Jump Padech, sbírat Quad Damage, dostáváte medaile za aktivitu při hře podobně jako ve Q3A (např: Excellent, Accuracy, Impressive), spoustu dalších novinek a vymožeností si můžete přečíst v tomto preview na idoomu. Autoři na SkullTagu pracují v poslední době celkem usilovně a jejich projekt se vyvíjí velmi slibně.

       

[ 13. únor 2001 ][ 2:02 ] Mr.XXX
SMS
idoom: uštědřilo se mi o zkouškovém trochu času a tak jsem mohl opravit sekci projekty a veškere odkazy a downloady v nich uvedené, pokud narazíte na nějaký nefunkční link napište. V pohodě by měla být i sekce download plných verzí
csDoom: pro linuxovou komunitu naprogramoval RvB launcher pro csDooma pro Linux/Gnome. Více informací.
Timberwolf: se chystá do konce února dokončit třetí epizodu svojeho megawadu Quad.
Kelvin: chystá vypustit svůj dokončený level "planeta opic"

[ 8. únor 2001 ][ 22:10 ] Mr.XXX
zpětně o dění okolo DooManiaxu Předně moje komentáře berte s rezervou. Jak jsem se informoval u Zdeňka "Vreca" Polacha (gen. řed. bonusweb.cz) informace o plných verzich Dooma 1&2 pocházeli z 4.2. ze serverů score.cz a gamezone.cz. Nevím, který z autorů novinek si rozrušením z plných verzí cvrnkl do kalhot jako první, každopádně po dotazaní Dreboty (ze score on-line), zda jsou hry licenčně v pohodě, došlo k okamžitému odstavení stránek doomaniax.bonusweb.cz s následným oficiálním prohlášením.
Připojím ještě závěrečné "konstatováni" na Score on-hline: Jsme rádi, že na základě našeho upozornění byly věci uvedeny do pořádku.
Hmmm další aspirant na vítěze soutěže uspořáné serverem zatepla.cz "Práskám, práskáš, práskáme" o to gdo dřív bonzne 10 tisíc lidí. Zajimalo by mě jestli Drebota nevzniklo nějakým skomolením jména Dastych.

[ 7. únor 2001 ][ 19:57 ] smash
Nová auditoria na Idoomu
Jelikož nám zase funguje auditorium a v souvislosti s předchozí novinkou jsem se rozhodl založit další téma: OpenGL porty Dooma. Všímaví lidé jistě zaznamenají, že kromě tohoto nového auditka vzniklo i nové, které založil Tycobb a nese název jeho TC pro Zdooma: Area-00.

[ 7. únor 2001 ][ 19:22 ] smash
ZdoomGL 0.6
Po delší odmlce vydal Michaël "Kokak" Ryssen verzi 0.5 jeho OpenGL portu Zdooma, o čemž jsme vás informovali nedávno v news. Za několik dní potom se na Kokakově hompage objevil ZDoomGL 0.6. Po jeho vyzkoušení mně jaksi zamrzel fakt, že na našich stránkách v sekci projekty o něm chybí podrobnější článek, takže jsem se to rozhodl napravit tímto preview. Tato nová verze ZdoomGL je oproti předchozím verzím dosti stabilní, zlepšeno je dynamické osvětlování a opravena je spousta bugů, takže pokud je ve vašem počítači nějaká karta s podporou OpenGL tak neváhejte a vyzkoušejte. A pokud žádnou takovou nemáte, tak si alespoň vychutnejte naťípané screenshoty (v článku jich najdete více).

       

[ 6. únor 2001 ][ 20:45 ] Mr.XXX
DooManiax má problémy s legalitou Sotva se podařilo x-jackovi obnovit smazanou stránku českého klanu Doomaniax a ta pak několik dní fungovala, už je zase v režimu off-line. Tentokráte však né kvůli smazaným datům, ale kvůli vyřazení provozovatelem BonusWebu. Ten svůj čin odůvodňuje neautorizovaným obsahem stránek DooManiax. V oficiálním prohlášení Zdeňka Polácha (generálního ředitele BonusWebu) se můžete dočíst, že se jedná o věc zveřejnění (download) plných her DooM1 a DooM2. Kousek z oficiálního prohlášení:

v sobotu 3. února ve 3:26, byly hry okamžitě staženy ze serveru a v průběhu dnešního dne (tj. 5.2.2001) byly znepřístupněny i samotné stránky doomaniax.bonusweb.cz, které budou zablokovány až do vyřešení celé situace s jejich provozovateli. Pokud tedy skutečně došlo k porušení platných zákonů České republiky, tzn. že hry byly zveřejněny bez svolení vlastníka autorských práv k těmto softwarovým produktům, nesou vinu provozovatelé stránky doomaniax.bonusweb.cz, nikoliv herní magazín BonusWeb, který toto jednání jednoznačně odsuzuje, nepodporuje a nehodlá jej podporovat ani v budoucnu.
Udání prý šlo z řad autorů "časopisu" Score. Celou situaci okolo DooManiax budem samozřejmě pečlivě sledovat a informovat.

[ 5. únor 2001 ][ 23:06 ] Mr.XXX
Nová verze SkullTag-u Tato zajímavá modifikace ZDoomu, která jej rozšiřuje mimo jíné o množství nových pravidel (viz. novinka ze 16. října 2000) obsahuje také několik skinů, dm, single, ctf, ... levelů, Quake3 styl hry s boty a mnoho a mnoho dalších. Skulltagu ve verzi 0.9 (cca 4MB) dále rozšiřuje o:

- podporu client/server
- dva nové herní mody
- 6 nových levelů (dva DM a čtzři CTF)
- nové skiny
- vylepšení odměňování medajlemi (obdoba Q3)
- a mnoho dalšího včetně oprav chyb verzí minulých.

[ 3. únor 2001 ][ 23:50 ] Mr.XXX
SMS
Half-Life for Doom: po Wolfenstein Doomu, QDoomu, Duke Nukem 3D Doomu tu máme i konverzi hry Half-Life pro Dooma 2.
csDoom: pro linuxovou komunitu naprogramoval RvB launcher pro csDooma pro Linux/Gnome. Více informací.
Timberwolf: se chystá do konce února dokončit třetí epizodu svojeho megawadu Quad.
id Software: si zaregistrovala novou doménu UA-Corp.com Union Aerospace Corporation asi chystá další projekt, který se zase zvrhne v masakr impů (jupííí ;)
ethh's page: na teto sajtě dospěla do finále soutěž o obrázky (screenshoty, upravy, aj.) určitě stojí za zhlédnutí a k přidání pár obrázků do DooM alba.
DeepSea: vyšla další verze tohoto oblíbeného editoru levelů (verze 10.21), krom několika nových featuresům, přináší také zaplaty chyb z verzí minulých.
Mac Legacy Doom: další verze se také dočkal port legacyho pro MacOS. New: poprvé snad funkční podpora myši, podpora mp3-ek, aj.

[ 3. únor 2001 ][ 23:49 ] Mr.XXX
csDoomu a jeho budoucnost? sdaNedávno se na této sajtě objevil download "The Black csDoom Launcher", který dokáže ze serveru vyhazovt hráče. Autor tohoto prográmku dále píše, že si brousí zuby také na možnost shazování serverů. Fly (autor csDoomu) prozkoumal zdrojáky csDoomu a objevil tam několik závažných chyb, které by se daly využít ke shození serveru a tvorba takové utility by prý zabrala 5 minut. Dále píše, že gdyž programoval csDooma tak nepočítal stím, že to něgdo bude "hackova" (Mr.XXX pozn.: sice programuju minimalně, ale gdyž už dělám program tak se jej snažím co nejvíce zabezpečit, zvlášť bych bezpečnost hlídal, gdyž bych pak zdrojáky dával k volnému šíření. A gdyž tak bych se tak nedivil, že mi to něgdo hackl, zvlášť mě jeho údiv zaráží gdyž pochází z Ruska, gde se bourání do systému učí snad na základní škole ;)))).

Fly plánuje vydat co nejdříve patch, po kterém se chystá svoji práci na csDoomu zakončit. Důvody? Nemá prý na csDooma čas. Svoje znalosti OpenGL, directx, d3d, tcp/ip, umělé inteligence (Doom Bot) chce, podle jeho slov, využík něčemu více zajímavému například k tvorbě samotné hry.
Je to několik měsíců zpátky co započaly jeho práce na 3D enginu. Přibral ještě pomocníka už prý jeho slov mají něco co vypadá líp jak Q3 a je taky rychlejší. Tak nevím jestli tu máme nového Johna Carmacka nebo tu něgdo hodne kecá, no uvidíme.

csDoom však nemusí skončit. Je docela možné, že v práci na něm bude pokračovat Randy Heit (tvůrce ZDoomu, na kterém je csDoom postaven). Ten jej pak začlení do svojeho enginu.

[ 29. leden 2001 ][ 20:06 ] smash
SMS
RMaster opět zabodoval se svými famózními výkony na Compet-N. Zásilkou zhruba 20 dem získal další body a v tabulce hráčů se posunul na 5. místo. Před ním stojí už jen slavná jména jako Adam Hegyi, Henning Skogsto, Anders Johnsen a Vincent Catalaa. V žebříčků zemí se díky RMastrovi a i Boltonovi, který přispěl třemi rekordy, ČR přibližuje ke čtvrtým Francouzům, od kterých nás dělí pouhé dva body. To by mohlo být výzvou pro další naše schopné hráče, ovšem myslím si, že při RMastrově chuti 4. místo Francie padne při dalším updatu Compet-N.
Brouk_0 přestěhoval homepage své modifikace serveru pro CSdooma na volny.cz. Nová adresa zní tedy tako: www.volny.cz/jitulinka

[ 27. leden 2001 ][ 23:13 ] Mr.XXX
DooManiax respawn Po několika denním odmlčení se domovská stránka českého klanu DooManiax vrátila do oken našich prohlížečů. Vyzpovídal jsem x-jacka - webmastera stranek a velitele klanu v jedné osobě.

x-jack: "Ma se to taq. Pes.CZ kerej byl sponzorem bwebu si jen taq (asi z prdele neboco) secko smazal. Zel bohu bweb nemnel secko zalohovany, taxme zplakali nad vejdelkem."
Po mohutném uploadu je stránka zase on-line a vy si tak historii si můžete přečíst informace o této události.

[ 27. leden 2001 ][ 23:12 ] Mr.XXX
Leden na mageo vlezem Na diskuzním serveru mageo.cz se v sekci "Doom" díky Pittbullovi rohořela debata o deatmatchových pravidlech. Po dlouhém období klidu tak zdravě rozvířil jinak klidnou hladinu rohovorů. Do pře, zda je lepší dm1 nebo dm2 (případně dm3), se okrajově zapojil i Bludr, což asi potešilo nejen mě, že si tato živá legenda české Doom scény vzpoměla na auditko, které v době slávy zaplňoval mnoha příspěvky. A tak jděte a připojte se do diskuze v sekci doom.

[ 24. leden 2001 ][ 14:51 ] Mr.XXX
Area-00 se rozbíhá České TC Area-00 se podle jeho autora René Novotného dostal do další fáze tvorby:

Úvodní level je již těsně před dokončením (podle mých představ). Dalo by se říci, že tato fáze vývoje byla nejsložitější a nejnáročnější. Bylo nutné vytvořit základ herního prostředí, což zahrnovalo poměrně nelehkou práci s polyobjekty a v neposlední řadě s ACS skripty. To všechno se povedlo a teď se budu moci věnovat "pouze" tvorbou vlastních úrovní ke hře a vytváření grafiky a zvuků.
Na stránce si můžete prohlédnout screenshoty z aktuální betaverze v0.2b, kterou si také můžete v sekci download stahnout.

[ 24. leden 2001 ][ 14:01 ] Mr.XXX
Práce na DoomServ-u pozdržena Práce na jednom z prvních projektů v doomu, který se zabýval připojováním clientů na server a zajišťoval hru pře internet, nazvaný DoomServ, se pozdrží. Upřímě řečeno jsem tento projekt považoval za mrtvý a převálcovaný csDoomem, ale jak je vidnou ještě na něm autor pracuje a jsem zvědav čím nás v budoucnu překvapí. Ale proč, že je práce na něm pozdržena? Opět se jedná o problémy s dikem, na kterém byla rozpracovaná verze DoomServ-u, naštěstí autor má velmi novou zálohu na CD a o moc dat nepřišel.

[ 22. leden 2001 ][ 1:17 ] Mr.XXX
Zjednodušení doomsv.exe Po delší době se konečně něgdo rozhodl využít upozornění autorů idooma na nějakou novinku, v tomto případě jde o infarmaci o zjednodušení csdoomovského exa-če. Nezměněné informace od autora, jejímž je Brouk_0:

Zrovinka pracuji na zjednodušení servrového programu csdooma, zatím mi blbne přidávání wadů, ale i to se časem spraví. Bude to fungovat něco jako DM pro dooma, alo bude to samozřejmě pro Windows. Více informací včetně zdrojového kódu bude k mání asi tak za měsíc beta verze už asi příští týden ke stáhnutí.
o dalším vývoji budeme samozřejmě informovat.

[ 17. leden 2001 ][ 19:11 ] smash
Doom2 po netu přes Gamezone !
Před nedávnem jsem si všimnul, že na českém serveru Gamezone, který umožňuje hraní her přes net pomocí Gamezone klienta, přibyl mezi podporovanými hrami i Doom2. Jelikož mě tato věc velmi zaujala, rozhodl jsem se to pečlivě sledovat. Včera večer jsem konečně zastihnul několik doomchtivých hráčů, hrála se Map01, Map07, Map32 a dokonce i Map02 (heh:) ), podle slov jednoho z nich se většina připojuje po sedmé hodině večerní a někdy hraje i 8 lidí najednou!.
Takže k tomu abyste si mohli zahrát se stačí zaregistrovat na Gamezone, naistalovat si Gamezone klienta, CSDoom 0.7 a Zdoom 1.22 (poslední dva jmenované stačí nakopírovat do adresáře, kde máte Doom 2). Pak stačí v browseru na stránce Gamezone kliknout na patřičný odkaz, který spustí Gamezone klienta a pak si jistě poradítě dál sami ... Enjoy

[ 12. leden 2001 ][ 14:22 ] Mr.XXX
SMS
Area-00: TyCobb, tvůrce připravovaného českého TC pro engine ZDoom - Area-00, se po vyzkoušení betaverze připravované 1.23 verze rozhodl postavit svůj projekt na této verzi, která mj. podporuje šikmé podlahy a stropy.
idoom: sotva se server kgb.cz umoudřil s jednou chybou a par dní fungoval správne, správci zase přenastavili konfiguraci, načež přestala fungovat převážná část této sajty. Další věc je, že se nám přiblížolo zkouškové a tak jak já tak i Smash, máme plné ruce zkoušek, omluvte proto menší aktualizovanost, děkujeme.
Mor Software: na řimsi mi zaťukal poštovní holub od studenta Michala Moravka, upozorňující mě na jeho stránku o jeho levelech pro 3D hry, go, download & play!

[ 7. leden 2001 ][ 11:28 ] smash
GL Edge
Edge Team se ve svém projektu Edge DooM tentokrát zaměřil na OpenGL podporu, veřejná verze zatím není k dispozici, tak se alespoň můžeme spokojit s těmito screenshoty, které byly típnuty z připravované konverze Qdoom Marca "Fanatic" Pullena, člena Edge Teamu. Jak autoři slibují, nová verze Edge na sebe jistě nenechá dlouho čekat.
       

[ 1. leden 2001 ][ 14:17 ] smash
Area-00
TyCobb dodžel svůj slib a na zlomu milénia se na jeho homepage objevila zkušební verze Area-00, jeho TC pro Zdooma. Zde je jeho komentář:

Jelikož se jedná o první zkušební verzi, nenajdete zde většinu features, o kterých jste se mohli dočíst na naší stránce. Tato verze obsahuje pouze část první úvodní úrovně. Jejím cílem je vás seznámit se směrem, kterým se bude Area-00 ubírat. Pro ty, kteří si tuto zkušební verzi stáhnou (ale i pro ostatní), je důležité, že další zkušební verze (které již budou obohaceny o zmíněné features) fungují pouze ve spojení s tou první. V důsledku toho vám to ale ušetří drahé minuty připojení na Internet, protože další verze budou vlastně jakési updaty.
Takže vypadá, že to TyCobb myslí s Area-00 celkem vážně, a pokud se mu povedou jeho předsevzetí, tak se bude jednat o první velkou českou TC (pokud pomineme perverzní PornDoom).

[ 1. leden 2001 ][ 13:50 ] smash
SMS
Doomworld: v novinkách zveřejnil celkem obsáhlý článek, ve kterém nostalgicky shrnuje, co všechno odehrálo v minulém roce kolem DooMa.
ZdoomGL: Michaël Ryssen vydal verzi 0.5b OpenGL portu Zdooma, ovšem stále pouze s podporou Zdooma 1.22, takže šikmé podlahy a stropy z verze 1.23b8 si v akcelerované verzi asi nezahrajete. Nová verze je zaměřena především na inovace v dynamickém osvětlování a zobrazení trojrozměrných MD2 modelů postav.
Jdoom: tento nový port s podporou OpenGL, Direct3D, EAX, A3D, TCP/IP a dalšími vymoženostmi vyšel ve verzi nazvané DTest2 Dec29, která obsahuje vylepšenou podporu Direct3D, což mohou uvítat majitelé karet na kterých špatně funguje OpenGL.
Vavoom: si také přichystal novorční update. Verze 1.666B pro Win (1.666b pro Dos ) má nový engine pro renderování, přidáno je trocha dynamického osvětlování, a propracovanější by mělo být zobrazení oblohy.

[ 1. leden 2001 ][ 12:34 ] smash
Millennium of DooM
Jak na Nový rok, tak po celý rok ..., takže vám jistě nemusím více napovídat, na co by se dneska nemělo zapomenout. Měl bych asi vyslovit i nějaké přání, takže ať se vám v příštím roce pohodově fraguje, hodně munice do backpacku a užívejte žívota :) Let´s DooM never die!