Archiv novinek 2004

[ 20. prosinec 2004 ][ 08:18 ] mr.twister
Report z Doom Open 2004 #2 Report a výsledky z poslední lanky jsou konečně zpracovány (thx to Kelvin) a tak jako vánoční dárek od redakce idoomu nadělujeme všem čtenářům tuto reportáž z Doom open 2004 #2. Have fun.


[ 4. prosince 2004 ][ 11:20 ] mr.twister
Fotky z Doom Open 2004-2
Fotky z poslední lanky v Praze naleznete v sekci ostatní. Výsledky jsme bohužel nevzali a tak je Kelvin dává pracně dohromady a pokud je někdy dodělá měl by sepsat nákej report. Zatím musí stačit jen obrázky:)



[ 31. října 2004 ][ 11:20 ] Kelvin
Co výstřel vzal
Občas je nutné někomu po internetu rychle předat nějaký soubor. E-mail mnohdy není to nejlepší řešení, různé přenosy přes ICQ či IRC také nejsou pro častou nekompatibilitu tím pravým vořechovým. Proto nedávno založil idoom team společný ftp server. Jedná se o 40 MB prostoru dostupné přes ftp. Můžete si zde předávat data (cca do 5 MB), vystavovat pokusy, obrázky apod. Adresa ftp serveru je "ftp.wz.cz", jméno uživatele je "doom2.wz.cz". Heslo Vám sem nenapíšu, dozvíte se ho individuálně od někoho z doomscény (třeba na irc). Heslo se dává jen důvěryhodným osobám, známým na české doomscéně. Návod najdete na www stránce ftpka.

Doom klanu 66 se (konečně) povedlo udělat www stránky. Docela se povedly. I když Google na slovní spojení doom klan 66 pořád háže poněkud jiný výsledek ;)

V sobotních novinách Mladá Fronta DNES se na třetí stránce objevil obrázek obálky hry doom. Bohužel jen jako příloha článku o dětské agresivitě. Nechápu, že to ještě někoho baví, dávat nějakou vraždu do souvislosti s doomem. Je tolik jiných násilných her. V doomovi navíc není mezi zbraněmi ani nůž, který figuroval při tomto činu. :(

[ 19. října 2004 ][ 12:09 ] mr.twister
Lan party - nové info
Smash Vás ve své novince z 9. října informoval o připravované Doom 2 lan party v pražské herně G8. Nepřítomnost w98 & ME způsobí, že tak poprvý nebudem hrát klasickýho Dooma, ale nějaký port. O turnaji se dva týdny živě diskutovalo na našem fóru a konečně tak vyplynulo několik důležitých informací pro všechny zájemce, tady jsou:
  • Doom 2 Lan Party - stránka akce
  • Datum: Sobota 20.11.2004
  • Čas: 9:00 až 24:00
  • Místo: PC herna G8, objekt LASERGAME palác Metro, Národní třída 25, Praha 1 - mapa
  • Cena: 233,- Kč pro jednoho (za předpokladu, že bude 15 doomerů)
  • Turnaj: budou 2 turnaje a to duelový (PrBoom 2.2.6) a CTF (ZDaemon 1.06)
  • Systém: záleží na počtu hráčů (podle mě se stejně vyřeší až na místě)
  • PC: 12 volných počítačů po celou dobu
  • Registrace: na turnaj se můžete zapsat na této stránce
  • Dotazy: idoom forum, method_man (organizátor)
Po Lance se plánuje atak na některé místní zařízení s výčepem, kde budem pomlouvat wosu:))


[ 9. října 2004 ][ 19:48 ] smash[id]
G8 Zdeamon CTF LAN party - 20.11.04
Po březnové klasické LAN party se bude konat 20. listopadu druhá letošní Doom akce. Nadpis čtete dobře, bude se hrát CTF. Odpověd na otázku proč se nebude hrát klasika je jednoduchá - v herně G8 jsou nainstalovaný WinXP, což nás odkazuje pouze na hraní modifikací. Ono obecně s klasikou to bude do budoucna problém, protože najít hernu s Win98 je vcelku obtížné, tady zbývá jedině možnost ve stylu Sokhol party 2002. A proč se bude hrát třeba CTF rozhodl především _MethoD_, který tuto akci pořádá, bude to celkem změna, poprvé se bude hrát něco jiného než 1on1. Hrát by se mělo 3on3, další pravidla a herní systém ještě nebyl určen, pokud máte nějaké návrhy a nebo se k tomu chcete vyjádřit, piště do tohoto idoom fóra. Registrační formulář bude k dispozici tady na idoomu, zatím si tedy do notesu tučně zapiště 20.11.04, G8 Zdeamon CTF LAN party, Praha, herna G8.

[ 1. září 2004 ][ 9:45 ] smash[id]
Doom se bude filmovat v Praze
Podle zprávy na idnes.cz se bude dlouho diskutovaný film z prostředí hry Doom natáčet v barrandovských ateliérech. Kromě ateliérů by tvůrci filmu měli využit i služeb filmových laboratoří, stavby dekorací a postprodukce. Pro někoho může být smutná zpráva, že již proběhl konkurs na vedlejší compars role v tomto filmu u castingové firmy Extrafilms, dostat roli Zoombie možná nemuselo být zas tak těžké :). Na jejich webu je uvedeno, že se bude natáčet od 11.října do února 2005. Ještě zbývá dodat, že film bude natáčet Universal Pictures a režisérem je pro mě neznámý Enda McCalion.

[ 19. srpen 2004 ][ 7:18 ] FatalDooM
Klasický DooM v DooM3 enginu

Netrpělivě jsem čekal na modifikaci, která by převlékla klasického DooMa do nového grafického kabátu. A netrvalo dlouho a je na světě. Na Classicdoom se objevila už druhá alpha verze této modifikace. Autoři se opravdu snaží věrohodně napodobit prostředí, což můžete posoudit v jejich galerii obrázků. Velmi mile mě překvapilo precizní zpracovaní vstupu do tajné chodby v první mapě, který se otevře naprosto stejně jako ve starém DooMovi. No a teď už víte všechno podstatné a můžete vesele stahovat:

Classic DooM alpha 0.02 (6,45MB)
Revenant100's Classic Skins Pack (6,59MB)
Trent Reznor Classic Sounds Pack (8,16MB)

Tahle modifikace bude určitě zajímat spoustu old DooMerů, takže tuto modifikaci budeme bedlivě sledovat a ihned jak se objeví nějaká nová verze budeme vás informovat.







[ 19. srpen 2004 ][ 7:10 ] Titan
Remake Entryway v Doom 3
Entryway, nejslavnější duelová mapa v doomovi 2 se dočkala remake. Jistě si vzpomínáte když jste s kamarády pařili duely v malinké mapě, kde byly rozmístěné všechny zbraně a strategicky lítal frag za fragem. Podle autora mapy by se to mělo velmi podobat, takže to můžete testnout po 10 letech v novějším kabátku. Stahovat můžete zde.


[ 5. srpen 2004 ][ 22:24 ] mr.twister
Doom 2 za 14:41
Už pár měsíců se mi válí na disku 150MB videoklip, kde jistý šílenec dává celýho Dooma 2 za 15 minut. Bohužel jsem si nikdy nevšiml, že na začátku běží link na autorovy stránky a tak jsem se ani nemáhal to někde hledat. Dnes to za mě zjistil Beran:) - takže demo dal do kupy Andrey Budko z Ukrajiny a to pod prboomem. Samozřejmě se jedná o editovaný "kousek" (download lmp) navíc s permanentně zaplým strafem50. I tak stojí za to jej zhlídnout, protože je to prakticky veškerý seznam speed tricků v Doom 2. Na autorově stránce najdete mimojiné i další dema z Ultimate Dooma či Alien Vendetty. Mimochodem zahlídl jsem tam i dema z Quake.

[ 28. červenec 2004 ][ 18:26 ] mr.twister
The DOOM Deathmatch Demo Archive
Na channelu nightmare, kde se sdružují praví doomeři visí na nástěnce tento odkaz. Popis Great site mě donutil na tuto "great site" kliknout. V demo listu jsme však objevil pouze 7 dem nahraných ve zdaemonu. Mno, abych řekl pravdu, tak jsem čekal jsem víc, ikdyž podle jmen to vypadá, že by to mohli být kvalitní zápasy. Bohužel se mi nepodařilo nic stáhnout, protože 3D downloads a jejich systém Queues mě dost irituje a nehodlám čekat na dema, který stáhli celkem 3 lidi 20 minut! :) Doufejme, že na těchto stránkách se do budoucna objeví další dema a snad i změní ftp.

[ 16. červenec 2004 ][ 8:22 ] smash[id]
DooM3 je dokončen!
Poslední dva dny byly ve znamení dlouho očekávaného oznámení IDsoftu: DooM 3 je gold! To spustilo doslova bouři na všech news serverech, novinky se začaly jenom chrlit, iddleři na IRC kanálech se probudili z letargie čekání a auditka praskala ve švech za stálého tikotu countdownu na ua-corp.com, které odpočítává d:h:m:s do 5.8.04 - datumu vydání v USA. Do Evropy dorazí DooM 3 v pátek 13.8. a k nám by se měl oficiální cestou dostat někdy do konce srpna. Pokud chcete sledovat dění okolo DooM 3 tak přelaďte na doom3.cz, kde najdete ty nejčerstvější novinky a také první část rozsáhlého článku o Doom3 technologii od goodoldalexe.

[ 15. červenec 2004 ][ 1:11 ] Kelvin
České a slovenské doom levely
Dnes jsem předělal stránku CS doom levelmakers. Nyní má beztabulkový design a novou adresu. K původním devíti tvůrcům levelů jsem přidal dalších pět. Můžete se tak seznámit s levely Lucky-Luca - člena klanu WW, s okomentovanými levely Dukeho i levelem člověka, kterého jsem inspiroval já svou mapou gypa. Nyní je na stránce 14 autorů, 43 wadů a rovných 150 levelů. Trochu jsem upravil i návod na tvorbu levelů a přidal nápovědu pro úplné lamky. Dnes jsem rozeslal emaily několika dalším potenciálním autorům, takže jich snad v následujícím týdnu pár přibude.

[ 14. červenec 2004 ][ 7:47 ] smash[id]
CTF CZ vs. EU: 71:10
CTF match minulého týdne proběhle pro CZ team vcelku hladce, EU team nekladl žádný velký odpor a byl poražen se scórem 71:10 flags. Češi nastoupili v nominované sestavě, pouze poslední mapy dohrával urix misto wosy, ale i ten musel odejít, takže se nakonec dohrávalo ve 4 hráčích (viz screenshoty dole od ThomasTV). Po tomto zápase dosti vzrostal poptávka po českých hráčích pro příští zápas EU vs. USA, který by se měl uskutečnit zhruba za za 14 dní. Hlasování a výběr hráčů probíhá na forums.zdaemon.org. Otázkou je, zda by nestálo za to rovnou postavit proti amíkům dobře sehraný český team.





[ 14. červenec 2004 ][ 0:30 ] mr.twister
Doom mapack na GameZone
Na GameZone byl včera přidán balík 30 map do Dooma. Kvůli problémům s klientem, který umí nahrát mapy pouze z jednoho megawadu byl spuštěn nový pokoj (zdaemon 1.06), ve kterém si můžete nové mapy zahrát. Mapack stahujte odsud. Have fun:)

Ještě vám dlužím pořadí posledního turnaje Rest in Peace, takže:

  • 1. místo: Titan_66
  • 2. místo: wosa[ALI]
  • 3. místo: PadlyAndel[ALI]
Za zmínku určitě stojí, že to byl vůbec první doom turnaj, kterého se nezůčastnil žádný člen klanu Predators, což mě přivádí k myšlence, zda pomalu nekráčíme ve stopách Doomanix:)

[ 13. červenec 2004 ][ 12:35 ] smash[id]
Novinky na doom3.cz & idoom.cz
Pozorní čtenáři jistě zaznamenali nové věci na doom3.cz a idoom.cz. Asi tou nejviditelnější je reklama. Neberte to tak, že se z doom3.cz & idoom.cz staly komerční stránky. To rozhodně ne, jsme stále stejní šílenci a žádné peníze z provozu těchto stránek nemáme. Reklamou (resp. provizemi z realizovaných prodejů PC her) se snažíme alespoň částečně financovat provoz těchto dvou domén a webhostingu. Píšu to zde otevřejně, pokud si objednáte nějakou hru kliknutím na odkaz na našich stránkách, stáváte se v podstatě našimy sponzory. Dost tedy o reklamě a přejděme k druhé veselejší novince, která se zatím týká pouze doom3.cz. Od včerejška funguje vkládání komentářů k jednotlivým novinkách, což by mělo přínést další oživení této stránky. Poslední novinkou je to, že v diskuzním föru funguje zasílání soukromých zpráv.

[ 8. červenec 2004 ][ 9:45 ] smash[id]
Zdeamon CTF: CZ vs. EU
V pátek 9.7.04 v 20h dojde k měření sil mezi EU výběrem a českým CTF Zdeamon Teamem. Hrát se bude na L@pu mappack1 i mappack2, flaglimit 5, timelimit 15. Český team by měl nastoupit v sestavě: Titan, wosa (útok), thomasTV (záloha), beran, bubuss (obrana). Match bude probíhat bez spectatorů, ale nějaká dema určitě budou. Pokud nastoupí výběr EU ve stejné sestavě jako proti USA, vítězství by mělo být na naší straně.

[ 6. červenec 2004 ][ 3:52 ] mr.twister
Doom projects "news"
Po delší odmlce (asi tak rok a víc:) jsem shledal, že by bylo dobrý prozkoumat a hlavně napsat něco o nových verzích doom projektů. Naneštěstí se mi nechtělo pídit po kdejakém výtvoru nadšených fandů a rozhodl jsem pro staré osvědčené stránky.

Tou první byl určitě projekt Doomsday se svým úžasným jDoomem. Barevný a doomerovu oku lahodící engine má hodně co nabídnout a to především pro singl player - bohužel:(. "Mulťák" se na netu téměř nehraje ikdyž před chvíli jsem zahlíd 4 maníky pobíhat po 9tý mapě. Moje gprs však nehodlalo akceptovat joinutí se do hry a riskovat probuzení zbytku bytovky zapnutím modemu se mi už nechtělo. Současná verze Doomsday enginu (jDoom, jHexen a jHeretic) je 1.8 - download (2,2 MB). Myslím, že je zbytečné říkat, že tohle by měl mít ve sbírce asi každý.





Další sajtou na kterou jsem zavítal byl můj oblíbený Legacy Doom, který se už pyšní verzí 1.42 - download (1,4 MB). Legacy je podle me zase lepší na multiplayer, protože má výborný a hlavně přehledný launcher, kde se dá nastavit spoustu věcí (mapy, skiny či mé oblíbené nastavení preferencí zbraní). Co si však pamatuju, tak u starších verzí jsme vždycky měli problém s přehrávání dem, které jsme na lokálu nahráli.





Další mod, který občas na síti zahrajem je Skull Tag. Zajímavé zpracování, které by mohlo pomýšlet na samotnou špičku v hratelnosti však brzdí autorova zaneprázděnost. Historie tohoto projektu totiž sahá hluboko do roku 2000 a co já pamatuju tak vývoj byl vždy provázen kratšími či delšími přestávkami (ty delší byly častější:)). Jednu dobu se dokonce zdálo, že vývoj byl ukončen. Nejnovější verzi SkullTagu 0.95k můžete stáhnout zde (6.47 MB).





Další projekty jen ve zkratce:

[ 3. červenec 2004 ][ 20:16 ] Kelvin
Capture The Flag
Během necelého půlroku zažilo CTF na Zdaemonu obrovský rozmach a nyní se těší velké popularitě. Vznikají kontinentální i národní týmy a hrají se turnaje. Mnozí hráči však CTF nikdy v životě nehráli či nyní díky špatnému připojení k internetu hrát nemohou. Právě pro ně a nejen pro ně jsem napsal článek Capture The Flag. Snad i ostřílení hráči v něm najdou nové informace. Věděli jste, že CTF se v Doomu hrálo už v roce 1999?

[ 1. červenec 2004 ][ 10:56 ] smash[id]
Český CTF Zdeamon Team
Totální prohra evropského Zdeamon CTF teamu v matchi proti USA a neúčast českých hráčů při tomto zápasu vyhecovala domácí hráče k vytvoření vlastního týmu. Hlavním koordinátorem českého týmu je Titan_66, který už s IZM (organizátorkou CTF turnajů) jednal o uskutečnění zápasů proti evropskému teamu i proti amíkům, diskuzi můžete sledovat na forums.zdaemon.org. Českým team se v tuto chvíli skládá z těchto hráčů: Titan_66 a Wosa[ALI], Bubuss[WW], ThomasTV a BeRaN. Předběžně jsou rozděleny i posty - soupeřovu vlajku budou atakovat dueloví specialisti Titan a Wosa, českou vlajku bude hlídat Bubuss s BeRaNem a mezi nima by měl být ThomasTV, který bude rozdávat broky kde to bude potřeba. Sestava týmu vypadá vcelku optimálně, všichni hráči mají slušné připojení a zkušenosti s CTFkem (pokud vim tak Bubuss nedělá v poslední době nic jiného než honí vlajky :), takže na zápasy proti EU i USA se můžeme těšit. V nejbližších dnech by se tato sestava měla sehrávat na gamezone.

[ 29. červen 2004 ][ 16:16 ] mr.twister
CTF Zdaemon : USA vs Evropa: 54 - 5
Navážu na Kelvinovu poslední zprávu. V pondělí se odehrál "velký zápas" v Capture the flag mezi týmy USA a Evropy. Nominace obou týmů vypadala následovně:

USA
Evropa
- [DUI] Trigger - Da_maniaC
- spine2x - LG + DarkRanger
- UrHaSh(OS) - LG + Samiam
- [UD]RALPHIS - [dp] Punaxe
- [ud]aceofspades - [dp] Elmort


Původní myšlenka asi počítala s tím, že tohle bude špičkový zápas a jakýsi vrchol současných matchů. Chyba, Evropa dostala pěknou šišku, 54 ku 5, ostuda. Nevím, kdo vybíral tým Evropy ale myslím, že by měl dostat ban na zdaemonu, GZ a irc:). Možná by bylo dobrý upozornit na zdaemon fórech, že existuje taková jedna země - ČR, která má mimochodem spoustu vynikajících doomerů, kteří se každý den toulají na serverech a většinou kralují statistikám. Až bude příště někdo skládat tým měl by na to myslet nebo pojmenovat svůj tým jinak než evropským výběrem. Od takovéhle Evropy se totiž distancujeme. Až si budou příště chtít Američani zahrát ať vyzvou tým ČR a ne výběr hráčů, kteří občas svou naivní hrou budí úsměv. Můžete se mrknout na demo z pohledu Urhashe (USA).









Na druhou stranu to byl vůbec první takový zápas a byl to opravdu skvělý nápad, takže uvidíme jestli se něco takového bude opakovat. Pokud vím, tak ČR už dává dohromady svůj vlastní tým a chystá se odehrát podobné zápasy.

[ 26. červen 2004 ][ 3:31 ] Kelvin
Co výstřel vzal #3

  • CTF turnaj - v neděli 27. června se na Zdaemonu hraje CTF turnaj Evropa versus Amerika. Hráči z obou kontinentů přeměří svoje síly a umění spolupracovat v týmu. Aby se eliminoval vliv pingu bude se hrát jeden zápas na americkém serveru a druhý na evropském. Turnaje se pravděpodobně nezúčastní žádný český hráč. Další info a diskuzi najdete ve zdaemon fóru.

  • Konec Redoomed - v posledních 14 dnech pravděpodobně zanikl český doom klan Redoomed. Jeho stránky jsou nefunkční. Našel jsem jejich guestbook, kde jsou dobře vidět třenice uvnitř klanu a snaha některých členů založit jiný klan.

  • Klan 66 - již asi dva měsíce existuje v ČR doom klan 66. Tvoří ho hráči Beran, Houbař, Rufus, Titan a Wizzy. Ve hře mívají za přezdívkou příponu _66. Klan ještě nemá své webové stránky. Nějaký nadšenec jim sice udělal neoficiální, ale ty klan za své asi nepřijme.

[ 17. červen 2004 ][ 1:36 ] mr.twister
Kelvin na idoomu
Po dlouhé době se konečně rozšířili naše řady a minulý týden se k nám přidal Kelvin, který se hned uvedl svým článkem. Vítáme ho tedy mezi námi a přejeme ještě hodně dalších návodů a zničených kláves na pc:).

Na počátku června se Doom 3 sekce osamostatnila a nyní běží na adrese www.doom3.cz. Za vše vděčíme smashovi, který zařídil doménu a pohrál si se zdrojákem a s grafikou. A dokonce byl tak skromný, že vás o tom ani neinformoval, tudíž to udělám za něj:). Informace o Doom 3 se budou nadále zobrazovat pouze tam, ale stežejní novinky můžete určitě čekat i zde, proto zůstaňte věrni oběma sajtám. Děkujeme:)

[ 12. červen 2004 ][ 15:42 ] Kelvin
Zdaemon - jak hrát Dooma přes internet
Zájem o hru Doom ani po jedenácti letech její existence neutuchá. Existuje spousta lidí, co by si jí rádi zahráli přes internet. Ať už ze zvědavosti, potřebě se odreagovat, poznat nové lidi či z určité nostalgie. Mnoho lidí si myslí, že instalace a rozjetí hry je komplikované, vyžaduje zdlouhavou registraci, a tak to často ani nezkusí. Pro tyto lidi vznikl tento návod na Zdaemon. Doufám, že i ostřílení hráči v něm najdou něco zajímavého. Text je trochu delší. Chci aby to podle tohoto návodu dokázal spustit úplně každý. Tímto návodem začínám "pracovat" pro Idoom.

[ 10. červen 2004 ][ 12:40 ] FatalDooM
IRC kanál #doom3.cz na QuakeNetu
Už nějakou dobu běží na QuakeNetu #doom3.cz kanál. Zatím tam mnoho lidí nechodí, ale začíná se to pomalu ale jistě rozjíždět. O kanál se po celou dobu staral vaTTzi, který má i na své jméno kanál zaregistrovaný. Pořádek nad kanálem drží skvělý bot analfab0tka (ano slyšíte dobře máme na kanále slečnu takže se tam budete chovat slušně :) Díky analfab0tce máme na kanále detailní statistiky, které pravidelně aktualizuje j4r. Můžete se zde setkat z DooM komunity třeba s Titanem, Mr.Twistrem se mnou a poslední dobou v ranních hodinách i se Smashem. Mezi nejčastější návštěvníky zatím patří čeští Quakeři. Statistiky toho kanálu jsou zde. A jak se na #doom3.cz dostanete?

#doom3.cz
irc.quakenet.eu.org (QuakeNet)
port 6667

Pro ostatní jsem v našem fóru napsal malý návod, ale nebojte se není to nic složitého. Na všechny návštěvníky se těší FatalDooM.




[ 2. červen 2004 ][ 15:05 ] Titan
DooM 3 na DVD?
Asi nikoho už nepřekvapí internetový obchod s možností předobjednání DooM 3. Na jednom z těchto obchodů - Gameplay se objevila zajímavá informace pro nedočkavce, kteří si hru přeobjednali dopředu. Obdrželi zajímavý mail, ve kterém bylo uvedeno:

"Nedávno jsme byli informováni (pozn.: otázka je zda od ID), že DooM 3 vyjde ve dvou verzích. První bude standardní a druhá limitovaná deluxe. Obě budou dostupné pouze na DVD. Ještě nevíme, co bude deluxe obsahovat, ale bude to něco vyjímečného !"
Je to velmi zajímavé info, protože Tod Hollenshead tvrdil, že DooM 3 vyjde pouze na 4 CD. Osobně bych uvítal, aby to vyšlo jak na DVD tak na CD. Každopádně si ještě počkejme na finální verdikt samotného ID software.

[ 31. květen 2004 ][ 21:58 ] Titan
Dalši interview s Toddem Hollensheadem
Na serveru HomelanFed se objevilo interview s šéfem DooM 3 projektu - Toddem Hollensheadem. Jak už asi všichni víte společnost ID software potvrdila vydaní Dooma 3 na léto 2004. TH si ale zatím není jistý, zda DooM 3 vyjde před nebo po QuakeConu, který se bude konat v sprnu. To by znamenalo, že by teoreticky DooM 3 mohl spatřit světlo světa nejpozději koncem září. Doufejme však, že vyjde dříve než se QuakeCon uskuteční. Také zde padlo potvrzení skutečnosti, že demo vyjde teprve až po full verzi, což asi není žádné překvapení. TH je také přesvědčen, že DooM 3 i přestože je specializovaný na hru pro 1 hráče, bude mít úspěch i v multiplayeru. Samozřejmě neměli bysme se čemu divit, úspěch ID Software na tomto poli nemusím snad připomínat. Todd se zmínil, že po PC verzi budou dokončovat verzi pro XBOX. Ale ani on nemá ještě představu, kdy přesně v létě DoomM 3 vyjde, natož jaká bude další hra. TH také předpokládá, že se objeví kritika co se týče násilí, satanismu apod., což si ID už vytrpělo s Doomem před 10 lety. Každopádně jedno je jisté, toto léto bude ve znamení herních pecek, na které se můžeme těšit.

[ 30. květen 2004 ][ 0:59 ] FatalDooM
Neoficiální screenshoty z E3
Několika šťastlivcům se podařilo nafotit pár obrázků z předváděčky na E3. Kvalita sice nic moc, ale každý nový obrázek potěší ;-).




[ 27. květen 2004 ][ 1:03 ] FatalDooM
DooM3 Xbox video
Časopisu IGN se podařilo ukořistit video které bylo předváděno na E3. Bohužel jak už jsem psal jedná se o Xbox verzi takže kvalita textur a počet polygonů ve hře je znatelně menší a ve videu se to projevuje celkem evidentně:(. Takže pokud budete z grafické úrovně zklamáni, věřte že v PC verzi to bude o něčem jiném. Co však ztratilo video na grafice vynahradilo na atmosféře. No nic Vám říkat nebudu, podívejte se na to sami. Na Tiscali Games připravili i low res verze videa takže se nikdo nemůže vymlouvat že to nestáhne :))




[ 26. květen 2004 ][ 0:13 ] FatalDooM
DooM3 & Xbox
Na letošním E3 byla prezentována pouze Xbox verze DooM 3. Id software to zdůvodnil tím, že PC verze se blíží do finále a nechtějí se zdržovat přípravou předvádějícího dema. Co se týče Xbox verze, tak ta by měla vyjít o několik měsíců po PC verzi. Při této příležitosti vypustil id software spoustu nových screenshotů.





[ 16. květen 2004 ][ 21:51 ] mr.twister
Výsledky Golden Cybers 2003
Minulý týden - v neděli 9. května proběhlo na IRC v kanálech #cyber-awards a #cyber-chat oficiální vyhlášení výsledků ankety Golden Cybers 2003, která je součástní soutěže compet-n. V nominacích nechyběli ani češťí hráči a rozhodně nezklamali. Radek Pecka vyhrál v kategorii Best UV Tyson demo a Best Movie demo a Jakub "method_man" Razák získal "cybera" za největší zlepšení v roce 2003. Ceremoniál proběhl ve znamení "ocelot manie", když tento Fin vyhrál hned v 6 kategoriích. Ocelot je jedním z nejlepších a možná nejlepším hráčem v deathmatchi, ale tentokráte dominoval singlařské anketě. Nejen podle mého názoru si ale vítězství v několika kategoriích zasloužil někdo jiný. Zvláště pak na našem kanále #doom.cz to celkem pěkně vřelo a o výsledcích a hlasování si tak můžeme myslet svoje...

Přehled vítězů:
Nejlepší UV Speed demo: Juho "ocelot" Ruohonen lv10-025
Nejlepší NM/NM 100s demo: Drew "stx-Vile" DeVore tn08-335
Nejlepší UV MAX demo: Drew "stx-Vile" DeVore lv11-205
Nejlepší UV fast/respawn demo: Juho "ocelot" Ruohonen f1m7-228
Nejlepší UV Tyson demo: Anders Johnsen t4m2-835

Radek Pecka t2m2-325
Nejlepší UV Pacifist demo: Adam Williamson pp31-245
Nejlepší Movie Radek Pecka 30uv2609
Nejlepší Cooperative demo: "N.C." a "ocelot" cm07-027
Nejlepší demo Juho "ocelot" Ruohonen 0711nm01
Nejlepší nový trik: Eugene Kapustin ep30-204
Nejlepší technika: Juho "ocelot" Ruohonen 0711nm01
Umělecký dojem: Juho "ocelot" Ruohonen 0711nm01
Nejlepší hráč: Drew "stx-Vile" DeVore
Nejlepší nový hráč: Eugene Kapustin
Hráč s největším zlepšením: Jakub "method_man" Razák
Celoživotní úspěch: Doug "Opulent" Merrill


Můžete si prohlédnout i vyhlašování vítězů - log z oficiálního vyhlašování je zde a log z chatu je zde. No a pokud někdo nemá co dělat může si přečíst i ten log z #doom.cz a to tady.

[ 13. květen 2004 ][ 1:14 ] mr.twister
Interview s tvůrci DOOMa 3
Luke mě upozornil, že na svých stránkách - doom3.gamecentrum.net mají nový - do češtiny přeložený rozhovor s Toddem Hollensheadem z id Software. Přeložil jej Jumbik a vy tak máte opět možnost dozvědět se několik zajimavých informací o připravované bombě z dílny na peklo.

Výňátek z rozhovoru:
IGN: Pro Xbox se plánuje off a online co-op ale ne pro PC verzi. Pochybují že by to bylo z technického hlediska tak proč tedy?
Todd Hollenshead:To je dobrá otázka. Když byly započaty práce vše bylo koncipováno jako konzolová implementace toho co děláme pro PC ale nastaly změny. Verze pro Xbox byla již od počátků navržena jako co-op hra přes system link a nepřátelé museli být navrženi tak aby se nesoustředili jen na jednoho z hráčů protože není žádná zábava hrát za někoho o koho není žádný zájem ze strany soupeřů... Více zde.

[ 29. duben 2004 ][ 1:58 ] mr.twister
Reportáž z Doom open 2004
Březnová doom party byla velmi vydařená a protože materiálu na zpracování bylo hodně máte možnost si prohlídnout kupu fotek a ještě větší nášup dem. Taky jsem si natočil na "kameru" zápas Bubusse s Cybersatanem, na který si jistě všichni účastníci akce dobře pamatují. Nebudu tedy zdržovat, reportáž je tady, tabulky zde a dema stahujte odsud (9,8 MB).








[ 17. duben 2004 ][ 22:40 ] mr.twister
Golden Cybers 2003
V rámci updatu compet-n (tuto slovní formulaci můžete slyšet momentálně jednou za půl roku:) začíná i hlasování o nejlepší dema roku 2003. Anketa známá pod názvem Golden Cybers má letos už 3. ročník. Do 23. dubna probíhá nominace a od 25. dubna do 7. května hlasování. Vyhlášení vítězů proběhne 9. května tradičně na IRC.

Co se týká compet-n tak bych rád upozornil na zlepšení rekordů už tak vynikajích dem z map dooma 2 - 10, 18 a 24. Ale však se sami podívejte, nových dem je dostatek.

Top 5:

1. místo: Drew "stx-Vile" DeVore 205.5 bodů

2. místo: Radek Pecka 202 bodů

3. místo: Xit Vono 188 bodů

4. místo: Vincent Catalaa 86.5 bodů

5. místo: Adam Hegyi 81.5 bodů

[ 15. duben 2004 ][ 22:14 ] mr.twister
GZ turnaj "Rest in peace"
V sobotu začíná na Gamezone další turnaj - tentokráte pro změnu v duelech. Budu to první měření sil po Doom open 2004 (report, fotky, dema coming soon). Z hráčů co dorazili do G8 se do RIP přihlásili pouze 3 hráči, což je docela zajímavý. Docela mě mrzí, že na GZ turnaj se přihlási přes 30 lidí, kdežto na lanku jen hrstka a to ještě povětšinou oldschool mariny. No upřímně jsem zvědav na účast na dalším lanu, ale nemyslím si, že se něco radikálně změní...

[ 13. duben 2004 ][ 0:15 ] mr.twister
Zdaemon 1.06 na GameZone
Před malou chvíli byl na GameZone spušteň druhý pokoj pro Dooma, kde běží nový Zdaemon v1.06 (download - 2,9 MB). Mód (deathmatch, team play a CTF), který chcete hrát si můžete vybrat v nastavení hry. Prozatím volba CTF nefunguje, protože na serveru nejsou mapy, uvidíme zejtra to pořešíme. Starší zdaemon v0.99 bude na GZ nadále ponechán, což jistě většina lidí uvítá. Všichni víme, že nový verze mají problémy s hrami nad 100 fragů, kdy se začne sekat celá mapa:). Nezbývá nic jinýho než nažhavit klienta a vesele pařit...

[ 16. březen 2004 ][ 0:30 ] mr.twister
GZ mapack
Původně to mělo být překvapení, tedy aspoň do tý doby než do toho začal štourat jeden nejmenovaný člověk:). Na GZ se v budoucnu objeví několik nových map, které budou dělat společnost již nutně ohranému doom2.wadu. Původně to vůbec nevypadalo dobře, wady se zkoušeli několik týdnů zpátky a nešlapalo to. Dneska jsem spolu se správcem serveru Gamezone koumali celej večer nad tím, jak obelstít záludný zdaemon 0.99 (thx to Beran) a hlavně klienta. V jednu chvíli to vypadlo přímo bledě, protože hned jak se nám podařilo spustit nový wad, tak byly problémy s klientem, který by se musel prakticky překopat.

"Kazdopadne to ale znamena, ze na GZ to dat nepujde. Musis si volit dve "mapy" najednou - wad a k tomu poradi mapy, coz do klienta neprotlacim - po týhle větě mě zamrazilo a v duchu se mi zjevil opět nejmenovaný jedinec, který mě až do mé smrti straší na Irc a Icq větou: kdy budou ty mapy. Nakonec se ale přišlo na elegantní způsob, jak závary klienta obejít...

Do mapacku bude přidáno kolem 30 map a vy máte nyní možnost navrhnou jaké byste si chtěli zahrát. Všechny vaše nápady piště do našeho fóra. Možná by bylo lepší volit mapy po jedné než megawady čítající několik ne vždy podařených map.

[ 14. březen 2004 ][ 21:50 ] mr.twister
DooM open 2004 klepe na dveře
Na mnoho místech jsem v poslední době slyšel obavy o konání doom party příští sobotu. Ptal jsem se Titana a ten odpověděl, že party se koná! Minulý týden se odhlásilo několik lidí a dnes je na seznamu 18 jmen. Všichni kdo se ještě nepřihlásili, tak mají jedinečnou možnost to napravit:). Podle Titana prý dorazí i několik lidí, kteří se nepřihlásili, takže doufejme, že se tak stane a doomerů bude dost. Pokud ne, tak si vemte radši o nějakou tu pětku víc (případně o jednoho lahváče míň:). Pronájem G8 nás bude stát celkově 5000 takže si to každej může spočítat.

[ 10. březen 2004 ][ 17:44 ] FatalDooM
DooM 3 & Nvidia
Na stránkách Nvidie se objevila zpráva o tom, že DooM 3 byl zařazen do tzv. programu The Way it's Meant To Be Played! Na stránce Nzone se doslova píše: id Software doporučuje rodinu grafických karet GeForce FX pro hraní DooM III. Co si máme my uživatelé o tomto myslet? Je to pouze reklamní trik? Stejné prohlášení Nvidie bylo i v případě nové hry Far Cry a ta podle posledních testů běhá o trochu lépe na ATI. Takže toto berte prohlášení s rezervou. Navíc pokud vzpomínáte na starší test na Tom’s Hardware tak tam ATI dosahovala mnohem lepších výsledků! Navíc se objevily informace, že by se k připravovaným kartám od Nvidie NV40 a NV45 mohl přibalovat DooM 3 zdarma, jako je tomu stejně u ATI Radeonu XT s hrou Half-Life 2.


Když už jsme u té Nvidie, tak ta brzo vypustí novou grafickou kartu vyvíjenou pod kódovým označením NV40 a NV45. Ty by mělo být pro DooM3 to pravé ořechové, protože budou podporovat Pixel a Vertex shadery 3.0, vylepšené 16-ti násobné anisotropní filtrování, 16 plnohodnotných pipelines a samozřejmě bude mít nějaký ten MHz navíc. Právě oněch 16 pipelines bude mít v DooM 3 velký vliv na celkový výkon. Na druhou stranu připravovaná karta od ATI vypadá v souvislosti s DooMem 3 papírově slabší. Ale necháme se překvapit, nakonec to může být třeba naopak...

[ 9. březen 2004 ][ 11:16 ] Bubuss
Co výstřel vzal #2
A je tu další díl mého nekonečného seriálu z dění na naší milované DooMscéně.:-)) Dnes bych se chtěl věnovat třem v současnosti aktuálním věcem: Lanpárty2004, dvěma novým klanům a vyhlášení nejlepšího Doomaře roku 2003. Odložte tedy svá nabitá SSG, nažhavte monitory a pokud umíte aspoň trochu číst, dejte se do toho:-))

  • DoomLan 2004 se má, jak jistě všichni víte, uskutečnit 20.3.2004 ve staré známe herně G8 v Praze na Národní třídě. Jenže zatím není vůbec jisté, jestli se lanka vůbec bude konat, protože počet přihlášených hráčů je někde na hranici 20 a to je pro udržení únosné hranice vstupného sakra málo. Pokud budeme chtít výši vstupného udržet na max. 250 Kč, je bezpodmínečně nutné, aby byla účast co možná nejvyšší, nejlépe někde mezi 26 – 30 hráči. Také několik již registrovaných jmen neskýtá zrovna záruku toho, že se lanky zúčastní, takže z toho usuzuji, že letošní DooMOpen je silně ohrožená a pokud se prezence do týdne až deseti dnů nezlepší, můžete klidně své naleštěné rotačáky zase uklidit do krabic a schovat pod postel.

  • Není to tak dlouho, co se z nenadání objevila hned dvojice nových klanů. Když jsem se to dozvěděl, zajásal jsem a říkal jsem si, že přichází další generace Doomerů a že po velmi dlouhé době, kdy klanů spíše ubývalo a jen vznik klanu D4 ten trend trochu zpomalil, je zase všechno uplně jinak a naše česká doomscéna bude na vzestupu. Jenže není všechno tak růžové jak by se mohlo na první pohled zdát?

    25.2.2004 vznikl klan Razors & Blades a 26.2.2004 pak klan RedOOmed. Jenže hned následující den 27.2.2004 se na stránkach druhého jmenovaného klanu objevila zpráva, že se oba klany sloučily v jeden. Na tom by nebylo až tak nic divného, pokud by se na stránkách R&B o tom aspoň někdo zmínil a pokud by se změna projevila při poslední aktualizaci 1.3.2004. V tento den byl do klanu R&B přijat nový člen ale že z klanu někdo přestoupil do jiného, to už tam nikdo nepíše...

  • Na Gamezone proběhlo hlasování v anketě o nejlepšího hráče roku v dané hře. Nás jak jinak asi nejvíce zajímá, jak dopadlo hlasování v sekci DooM. Na třetí příčce jsem k velkému údivu objevil sám sebe:-)) Nevím tedy, kdo všechno pro mě hlasoval, ale všem za ty hlasy děkuji. Abych pravdu řekl ani jsem to nečekal a sám jsem ani pro nikoho nehlasoval. Proto mě to dost překvapilo. Druhé místo obsadil Sektor a první místo uchvátil Titan. Takže Titanovi gratuluju a všem ostatním - nezoufejte příští rok to bude zase znovu:-))
Pokud jste to dočetli až sem, nezbývá než abyste opatrně sundali prst ze spouště BFG a šetřili si munici na někdy jindy :-)

[ 5. březen 2004 ][ 1:33 ] FatalDooM
DooM 3 - Datum vydání ?
Podle časopisu Gamespot by měl DooM 3 vyjít 15. dubna 2004. Spousta věcí tomu nasvědčuje např. nedávné zprovoznění oficiální stránky Doom3.com nebo obrázky krabičky, ve které se bude DooM3 prodávat. Odpovídá to i staršímu prohlášení a to 1. kvartál letošního roku. Samotný id Software se však k tomuto datu nevyjádřil, ale v pracovním .planu id je datum vydání stále neuvedeno :(( .

Just a reminder to everyone that the official release date for DooM 3 is “when it‘s done“.

Při této příležitosti jsem na netu našel perfektní DooM 3 kalendář, který vám bude moci zpříjemnit to nekonečné čekání!

Pozn. Twister: Uvidíme, jak se vše vyvine - zatím všichni mlží a sám Todd Hollenshead poukazuje na to, že nemáme veřit ostatním, ale pouze bohům z olympu zvaném id Software:).

[ 23. únor 2004 ][ 1:07 ] mr.twister
ChristmasHunt 2 on 2 končí
Po 2 měsících skončil na GZ "Vánoční" turnaj, který se hrál poprvé v týmech. Do boje o nejvyšší příčky se zapojilo 11 týmů ze kterých vzešlo následující pořadí:

  • 1. místo: PREtrhniJE (Raider, Ufon) - 2x bezdrátová multimediální klávesnice
  • 2. místo: Manovar (wosa, Padlyandel) - 2x optická myš Genius PowerScroll Eye PS/2
  • 3. místo: Cacodemons (Titan, Sektor) - 2x CD-R média Verbatim 700MB, 10ks
Finále bylo velmi napínavé a nakonec skončilo těšným vítězstvím Predatorů 114:106.

[ 22. únor 2004 ][ 1:11 ] mr.twister
Rozhovor s Hollensheadem a Willitsem
Na české stránce doom3.gamecentrum.net se objevil velmi zajímavý, ale co je hlavní - do češtiny přeložený rozhovor se dvěma vývojáři id Softu. V rozhovoru byl třeba nastíněno to, jak bude fungovat Id.net - tedy něco jako Battlenet v provední Johna Carmacka a spol či na jaké úrovni je v multiplayeru dooma 3 Fred Nilson:). Ukázka z rozhovoru:

Gamearena: Jedna poslední otázka ohledně multiplayeru a poté vás přestaneme otravovat....

Todd Hollenshead: My máme rádi mluvení okolo multiplayeru! Sice nebude revoluční což jsme také neřekli ale to určitě neznamená že bychom nechtěli aby nakopal pár zadnic :)
Tim Willits: Jedna věc kterou jsme do multiplayeru přidali a moc jsme o ni nemluvili je možnost připojení se do Id.net a chatovat a otevírat si místnosti kde si mohou klany pohovořit. Máme klienta typu IRC což opravdu shromáždí online comunitu dohromady. Myslím že by to mohlo být skvělé. Právě se nám ho podařilo rozeběhnout a vypadá velmi solidně. Rozhodně s ním zažijete legraci.


Celý rozhovor zde.

[ 18. únor 2004 ][ 0:04 ] mr.twister
Pokémoni útočí!
Tu si takhle twistřík brouzdal googlem a z čista jasna ho napadla geniální myšlenka - napsat do toho řádku nahoře slovo DOOM. Ta potvora vyplivla asi 4 miliony nalezených odkazů a tak měl o zábavu postaráno. Chvíli si tak projížděl seznam a najednou bum - Pokémon Doom. Nevěřícně kroutil hlavou kam ten svět spěje, podrbal se broxnou na zádech a nakonec kliknul spocenou krysou na odkaz. Obrázky se světelnou rychlostí gprs natahovali a on se začal smát. On to opravdu to nebyl žert. Autor předělávky - mmj. Čech - Jan Lindauer si pohrál s texturami doom2.wadu a všechny potvory zasadil do nové podoby. Teď se tak miliony doomařů (brát s rezervou) můžou všem pikačům, porygonům a všelijaké další havěti pomstít za každé brobdělé ráno, kdy jejich sourozenec (v lepším případě ten mladší) seděl u naplno poušteného televizního přijímače řval a slintal na koberec.








Ale pusťme se do toho, hned mi bylo jasný, že si Pokemony pustím v barvičkami hrajícím jDoomovi a pořadně se vyřádím. A tak se taky stalo. Projel sem několik levelů předělaného doom2.wadu a skutečně to byly bomba! :) Pikaču padal k zemi rychleji než preference Vµády Špidlovýho a na zemi zůstavali jako bonus i pěkné náhrobky. Za zmínku rovněž stojí počeštěné dolní menu hry, kde se ve své kapuci skrývá nikdo méně známý než Keny Mc Cormick. Několik kol jsem přeskočil a vrhnul jsem se na 30tý level. Ani ve snu by mě nenapadlo co přijde takhle ke konci. Místo notoricky známeno hlasu Johna Romera na mě totiž Ash (asi hlavní postava seriálu) spustil ráznou češtinou: "Nikam nechoďte, teď bude ještě Pokero" načež sem se neudržel a vyprsnul matonku na stůl:). Musím říct, že Pokemon doom (stahujte zde - 1,33MB) nemá chybu a v jDoom enginu si užijete nějakou tu lepší grafiku. Textury pokemonů jsou na výtečné úrovni (zvlášt se mi líbil ten zmetek místo mancubuse). Autora nelze jinak než pochválit a doufat, že nás překvapí něčím dalším. Škoda jen, že na něj není žádný kontakt a tak doufejme, že se toto poselství dostane až k němu. Amen








P.S. pokud se o tuto problematiku zajímá, doporučuji navšívit tuto stránku, kde najdete třeba seznam všech potvor (hledal jsem jméno Doom, ale našel jsem jen GlOOMa) nebo tuto stránku (pokmaniacs only:))

[ 15. únor 2004 ][ 1:14 ] mr.twister
Rozhovor s Bludrem
Dnes Vám přinášíme exkluzivní rozhovor s člověkem, který je v povědomí mnoha lidí zapsán jako legenda. Jedná se o Bludra - výraznou postavu českého DooMa, který svou činností na Quake-CZ nasměroval spoustu lidí do cest odkud není úniku:). (Mimochodem archiv Quake-CZ bude v nejbližším období zprovozněn a najdete ho pod starou známou adresou www.quake.cz). Krom webu, který byl v dobách své slávy zdrojem spousty informací, byl však ve své době asi nejlepším hráčem Dooma, což prokázal mmj na Doomiadě 99 - report od Mr.XXe. Vcelku dlouhý rozhovor ve kterém padla zmínka o Bludrových dalších projektech či odpověd na otázku zda přijede na party si můžete přečíst zde.

[ 13. únor 2004 ][ 21:06 ] Bubuss
Co výstřel vzal #1
Tak jsem konečně našel čas a odhodlal jsem se napsat článeček pro IDoom. Chtěl bych tím návázat na sérii článků "Co týden dal", kterou jsem dříve publikoval na již neexistujícím serveru DooMServer.cz. Měly by to být informace s dění na naší české Dooscéně a nějaké ty klanové zajímavosti v jakémsi takovém uceleném přehledu za určité uplynulé období.

Název "Co týden dal" jsem se rozhodl nepoužít a to hned ze dvou důvodů, jednak proto, že to byla rubrika doomserveru a člověk by se neměl opakovat či kopírovat a za druhé proto že dění na naší doomscéně již není tak mohutné jako tomu bylo za existence doomserveru a týdenní přehled událostí by byl zbytečný, protože kolikrát se tu neděje vůbec nic i několik týdnů. Dlouho jsem přemýšlel o názvu této rubriky a nedokázal přijít na nějaký normální vše vystihující název, který by odpovídal povaze článků a jehož název by i asocioval s Doomem jako takovým. Názvy jako Střepiny, Na hraně, Události, Černé ovce, Judo či Na vlastní bulvy jsou sice pěkně znějící ale s DooMem moc nekorespondují a navíc jsou komerčně používány v televizi a tudíš pro můj záměr nepoužitelné. Na druhou stranu starý název "Co týden dal" se mi pořád moc líbí a tak jsem jen zaměnil dvě slova a je tu zbrusu nová rubrika: "Co výstřel vzal". :-))Takže jestli admini idoomu nebudete proti tomu nic mít, rád bych tento název. Vystihuje to samé jako název původní a přitom je jiný a hlavně z názvu není patrné časové ohraničení. Takže díky tomu mohu tyto články psát bez ohledu na nějakou pravidelnost a v podstatě až tehdy bude li se něco skutečně dít.

No a vlastně mě k napsání tohoto článku přiměla jedna opravdu velká událost, která se neděje každý den, ani týden, ani měsíc a možná ani rok.:-)) Jedná se o přestup podle mého názoru asi nejlepšího českého doomaře Titána z klanu PRE do klanu Dx. Nikde se o tom moc nemluví, či nepíše a ani stránky Predátorů to nijak výrazně nekomentují. Ani jsem o tom nevěděl, nebýt toho, že to někdo zveřejnil v auditoriu na Idoomu. Původně jsem si myslel že se jedná o kachnu a že je to jenom nějaký žert ale po shlédnutí Dxguestbooku to bylo jasný. Co vedlo Titána k odchodu z PRE do Dx? Titán tvrdí že nic špatného, že prostě nastal ten správný čas na změnu a že dva roky být spolu se svým bratrem (Raiderrem) v jednom klanu už stačily. Je pravda, že tímto svým činem Titán rozvířil pořádně nehybnou hladinu naší doomscény a že je zase o čem psát, dohadovat se a spekulovat jak a proč? Každopádně tím klan Predátorů dost výrazně oslabil a samozřejmě Maniaky posílil:-)). V každém případě se tak Dx stává asi nejsilnějším klanem v ČR a na LANu v březnu v herně G8 nebude mít nejspíš konkurenci. Osobně si myslím, že změna je život a že díky tomu Dx zase trochu ožijí a na GZ se síly trochu vyrovnají. Z tohoto pohledu je to jedině dobře. Titán je hráč kterej byl na GZ vidět z bývalých PREspoluhráčů asi nejvíc, takže klanový tag PRE budeme nejspíš vídat pouze v podání mr.twistera. Docela by mě zajímaly názory jeho bývalých spoluhráčů a samozřejmě i hráčů z Dx. Pokud vás to zajímá a zajímají vás i komentáře a názory ostatních hráčů a pokud chcete k tomu i vy něco říct, můžete zde.

[ 12. únor 2004 ][ 0:11 ] mr.twister
DooM Open 2004 - 20. března!
Po téměř roce je tu další plánovaná DooM party. Uskuteční se, stejně jako ta poslední, v pražské herně G8. Termín byl stanoven na 20. březen, což je sobota. Turnaj je plánovan na 1 den, takže mimopražšťí si budou muset přivstat:). Začátek je v 9:00, konec o půlnoci. Po turnaji se nejspíš uskuteční slavnostní kalba v některém z přilehlých restauračních zařízení:). Vstupné činí 200-250 Kč (záleží na počtu registrovaných hráčů). Maximální počet lidí je 30. Registrace a veškeré info k turnaji hledejte na stránkách DooM Open 2004.

[ 9. únor 2004 ][ 0:21 ] FatalDooM
Tak nám to utíká :))
Určitě si vzpomínáte na dobu kdy utekla DooM III Alpha. Pro spoustu z nás to znamenalo aspoň trošku nakouknout k tomu, co nám id Software nadělí! Tento trend však pokračuje :)). Není tomu zas tak dávno co Valve Software utekly zdrojové kódy a nakonec i samotná alpha Half-Life 2 a už tu máme další dva nadějné 3D akční tituly: STALKER a Painkiller! Tady je takový malý seznam nejzajímavějších úniků:

  • Unreal2 - začátek roku 2001 (techdemo)
  • Kreed - únor 2002 (techdemo)
  • Soldier of Fortune - květen 2002 (beta)
  • UT2003 - červen 2002 (alpha)
  • DooM3 - listopad 2002 (alpha)
  • Half-Life2 - červenec 2003 (zdrojové kódy/alpha)
  • STALKER - konec prosince 2003 (alpha)
  • Painkiller - začátek ledna 2004 (alpha)

[ 6. únor 2004 ][ 0:35 ] FatalDooM
Krátké zprávy z DooM 3
Firma id Software se rozrostla o další dva majitele. K vlastníkům společnosti Johnu Carmackovi, Adrianu Carmackovi a Kevinu Cloudovi se přidali Todd Hollenshead (CEO) a Tim Willits (hlavní desighnér).

Nedávno se na stránkách ComputegGamingWorld objevilo spoustu nových screenshotů. Nejdříve se objevily v nascanované verzi, později však byly oficiálně uvolněny id Softwarem. Jelikož se v poslední době objevilo spoustu nových obrázků můžete si je všechny prohlédnou v této galerii.







Pokud jste před pár měsíci zaslechli zvěsti na PC.IGN o tom, že by se mohla metalová kapela Tool podílet na soundtracku k DooM3, tak možná na tom něco bude, protože kapela toto tvrzeni tentokrát potvrdila!

Btw.: Tak jsem se koukl na DooM3 info tady na [id]oomu a ,,Termín vydání:rozhodně ne v roce 2002,, mě přinutil trošku tuhle sekci zaktualizovat :))

[ 23. leden 2004 ][ 1:19 ] mr.twister
Novoroční přání :)
A je to zase tady, roky utíkají jak splašenej mariňák v Dead Simple. Tentokráte jsme však ten Nový rok "trošku" zaspali a tak aspoň teď dotačně přejeme hodně zdaru a síly do dalších měsíců. Věřte nevěřte, [id]oom vstupuje už do 7. roku své existence a tak jen doufám, že to bude štastná sedmička. Od posledního příspěku uplynul už měsíc - ne že by nebylo o čem psát, ale nikdo z naší početné redakce neměl sílu nebo čas něco vytvořit. FatalDooM mi onehdy v #doom.cz líčil své školní starosti, takže se teď asi pilně učí, já se jen tak potácím a hledám do čeho píchnout a Smash, Smash, [... init twister find smash...] - co dělá smash? :) Zatím to vypadá, že jsme se uložili k zimnímu spánku tak uvidíme jak dlouho nám to vydrží.

V rámci 10. narozenin DooMa byla vyhlášena soutěž o nejlepší plakát s touto tematikou. Zájem byl obrovský - došel 1 plakát od neznámého autora, kterému bych chtěl poděkovat za snahu a pokud se ozve, jsme schopen mu něco poslat.