Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

Novinky 2001

[ 11. 11. 2001 ] smash
Doom 3 Clan
Nebojte, na novinky ze světa rodícího se Doomu 3 jsme nezapomněli, jen jich prostě v poslední době není tolik, které by stály za zmínku. To je zřejmě způsobeno tím, že se id Software momentálně točí kolem multiplayerové části nového Wolfensteina, která se nedávno dočkala své druhé verze. Jednou z těch zajímavých novinek je ale to, že Doom 3 má už i svůj první klan, který nese jméno ClanCon. Tento klan se skládá z šesti bývalých hráčů quakeworldu, odhodlaných se pustit do nového zápolení. [ 8. 9. 2001 ] smash
More Doom 3 Pics
Na homepage německého GameStaru se objevily screenshoty ze zmiňovaného Doom 3 QuakeCon Footage videa společně s článkem, ve kterém se můžete dočíst komentář k těmto obrázkům a něco o předpokládáném vydání hry, zde je anglická verze.

[ 3. 9. 2001 ] smash
Doom 3 QuakeCon Footage
Ačkoliv id Software zakázal veřejné publikace fotografií a videí z Doom 3 prezentace na QuakeConu, objevil se na DoomCenter ke stáhnutí 12 sekundový klip z ukázky Doom 3 enginu této prezentace. Autorem tohoto klipu je německý časopis GameStar, který ho pravděpobně distribuoval na svém cover cd, odkud ho podle mého názoru převzali autoři DoomCenter. To se zřejmě nelíbilo GameStaru nebo id Softwaru a jedna z těchto společností zřejmě podnikla proti tomu a tento link na DoomCenter je momentálně nefunkční. Na videu by měl být mluvící Carmack, který je po chvilce vystřídán záběry z enginu (špinavá hořící místnost, různé předměty a růžový Démon z Dooma), jak se můžete přesvědčit z tohoto screenshotu z DoomCenter. Video ke stáhnutí z DoomCenter nebude do té doby něž se tato situace vyřeší, původní link na video (divX, 3.61 MB) najdete zde.

[ 1. 9. 2001 ] smash
Trocha updates
Tak se nám konečně rozrůstají odkazy na stránky s Doom 3 tématikou, v Doom 3 odkazech naleznete linky na následující stránky: Doom 3 Media Page, Doom 3 Unofficial Homepage, Oblivion DooM 3 TC. Bystré oko by taky zaznamenalo drobné aktualizace v Doom 3 info. [ 14. 8. 2001 ] smash
Doom III news z QuakeConu
Nedávno jsme se v news zmiňovali o chystaném QuakeConu, který se uskutečnil právě v minulém týdnu. Bohužel z tradiční prezentace, kterou za id soft dělali John Carmack a Todd Hollenshead se toho moc nového o Doomu 3 nedozvídáme. Vesměs spíše byly potvrzeny některé fakty, které už víme: primárně půjde o singleplayer, o hudbu se postará Trent Reznor & NIN, s GeForce3 bude šlapat na plné detaily s 30 FPS a další, novinkou (alespoň pro mě) je to, že bude podporováno Dolby Digital 5.1 . Jinak Carmack a Hollenshead charakterizovali Doom 3 jako tmavou hru s velkým množstvím krve, z novinářských řad se dokonce ozývaly hlasy, že Doom3 lze přirovnat k filmovému ztvárnění Final Fantasy, které by mělo být v této době u nás v kinech. Prvního testu se asi jen tak nedočkáme, id soft by alespoň mohl napnutou hráčskou obec sem tam obveselit několika screenshoty. [ 5. 8. 2001 ] smash
Doom III pouze s GeForce1 a vyšší
V auditoriu na Slashdot zanechal John Carmacka dva zajímavé příspěvky, ze kterých si můžeme udělat obrázek o tom, jakou grafickou kartu budem potřebovat ke spuštění nového Dooma. Asi nejzajímavější jsou tyto dva odstavce:

Obviously, any game done with the new Doom engine is going to run slower than a game done with Q3 technology. You can make some of it back up by going to the simpler lighting model and running at a lower resolution, but you just won't be able to hit 60+ fps on a GF2. The low end of our supported platforms will be a GF1 / 64 bit GF2Go / Radeon, and it is expected to chug a bit there, even with everything cut down.

There are several more Q3 engine games in the works that will continue to run great on existing systems, and Doom is still a long ways off in any case, so there will be a lot more upgrades and new systems. We are aiming to have a GF3 run Doom with all features enabled at 30 fps. We expect the high end cards at the time of release to run it at 60+ fps with improved quality. This is an intentionally lower average FPS for the hardware cross section than we targeted for Q3, but still higher than we targeted Q2 and earlier games (before hardware acceleration was prevalent).

Jak se vcelku dalo čekávat, id Software zvýšil hardwarové nároky na Dooma 3. Minimum by tedy měla být rychlejší GeForce 1, GeForce 2MX nebo ATI Radeon a snad i Voodoo 5. (původně se počítalo i s S3 Savage4/2000, Matrox G400/450 a ATI Rage128). Pokud bude někdo chtít hrát s plnými detaily, nebude mu stačit ani GeForce 3, pokud se ovšem neuspokojí s nějakými 30 FPS, což bude asi stačit jen na tupé pozorování enginu s visícím jazykem na vestě, na hru asi sotva, natož multiplayer (jestli bude). Id Software počítá s tím, že v době vydání nového Dooma už na trhu budou karty, které ho dokáží rozhýbat plynule ve vyšších rozlišeních s neosekanými detaily. Takže snad GeForce 4 nebo 5 :) V této souvislosti jsem také updatoval hardwarové nároky Doom 3 info

[ 26. 7. 2001 ] smash
Oblivion: mód pro Doom III !
Je vcelku obvyklé, že vznikají webovské stránky her, které ještě nebyly vydány a jsou ve fázi vývoje. Málo obyklé je však to, když je ohlášen mód pro hru, která ještě nevyšla. Doom III se uš můše honosit tím, še jeden takový mód už má. Je jím Oblivion. Původně měl být Oblivion mód pro Doom II, ale autoři se po zveřejnění vývoje třetího pokračování Dooma rozhodli vytvořit Oblivion právě toto pokračování. Již nyní je hotový příběh, muzika, náčrty grafiky a autoři mají jasné představy o zbraních a monstrech, jak si můžete přečíst v rozhovoru s leadrem projektu, který si říká TheRequiem, na www.newdoom.com.

[ 10. 7. 2001 ] smash
Doom 3 na QuakeConu?
Stejně jako v minulých letech bude idsoftware pravděpodobně představovat další produkty a technologie ze své dílničky na letošním QuakeConu (Q3A turnaj s oficiální podporou IDsoftwaru, , konat by se měl právě někdy začátkem srpna). Lze očekávat, že po necelých 5 měsících, kdy byl představen engine Doomu III na Macworldu v Japonsku, bude odhalena další část ze závoje, kterým je Doom III zatím obestřen. Snad se už konečně dozvíme zda bude Doom III jen singleplayerová záležitost, což je pravděpodobně nejméně preferovaná varianta ze strany hráčů, nebo zda půjde o kombinaci single/multiplayeru, jestli budou boti, jak to bude s hardwarovými nároky atd. [ 2. 6. 2001 ] smash
More Newz
Uběhl celý měsíc, takže je čas na další novinky ze světa Doomu 3. No ono se vlastně toho ani moc nestalo, takže tahle aktualizace zas moc rozsáhlá není. Včera je tomu přesně 1 rok od dne, kdy id Software oficiálně oznámil vývoj Dooma 3. Co se stalo během tohoto roku jsem shrnul v minulých news, snad bych jen dodal, že na největším veletrhu zábavního průmyslu E3 ještě DooM 3 vůbec představován nebyl, zatímco pokračování kolegy Wolfensteina sklízelo spousty ohlasů.

Lord Flathead hp
Na stránce člověka, který si říká Lord FlatHead najdete zajímavé články o starém dobrém Doomu i o jeho chystaném třetím pokračování. Kvalitní článek je Doom 3 Technology, ve kterém jsou detailně popisovány některé technologie (dynamické osvětlování, bumpmapping a další) použité v enginu Doomu 3. Tento článek obsahuje také komentář k publikovanému MacWorld videu. Dalším příspěvkem je Doom 3 Weapons, kde najdete seznam možných zbraní, které by se mohly ve hře objevit. K článku The Men Behind Doom 3 snad není třeba co dodávat. Na těchto stránkách by toho v budoucnu mělo přibývat více, takže si jistě zaslouží místo ve vašich bookmarks.

[ 1. 5. 2001 ] smash
Init DooM3 Refresh Deamon ...
Na začátku června 2000 vyšla z IDsoftware zpráva, že se pracuje na třetím pokračování Dooma. Toto oznámení vzbudilo široké ohlasy u hráčské veřejnosti a z Dooma 3 se možná stane nejočekávanější pokračování hry všech dob. Ovšem vyskytla se i otázka, jestli má cenu vydat třetí díl zhruba po 8 letech od druhého, kolem toho se na internetu strhla nemalá diskuze. I vy můžete vyjádřit svůj názor na Dooma 3 v této anketě.

Doom se stal fenoménem díky revolučnosti jeho provedení, pokud pomineme legendárního Wolfensteina, tak šlo o první opravdovou FPS. Doom přinesl více zbraní a monster, možnost sbírání brnění a různých powerupů, hustší atmosféru, dávku brutality, skvělý multiplayer a originálně depresivní engine, který tehdy vyžadoval velmi nadupanou 386, aby hra nevypadala jako tahová strategie. No a jde o to, jestli bude IDsoftware schopen předvést opět něco tak revolučního jako v případě prvního dílu Doomu, uvidíme ...

Na této stránce se budou objevovat (doufám, že pravidelně) aktuální novinky týkající se vývoje Dooma 3. Souhrn všech možných informací, které jsou doposud známy najdete v Doom 3 info. Jestli se sem příště nechcete proklikávat přes idoom, najdete tuto sekci pod přímou adresou doom3.sf.cz. Dále jsem v následujích řádcích stručně shrnul, co se do této doby stalo v souvislosti s vývojem Dooma 3.

Jak to tedy všechno začalo?
1. června 2000 oznámil John Carmack ve svém .planu, že IDsoftware oprášilo skoro 7 let starou legendu a vyvíjí její třetí pokračování. To bylo však doprovázeno spory uvnitř IDsoftu, kdy se Adrian Carmack (btw: s Johnem Carmackem nejsou v žádném příbuzenském vztahu) a Kevin Cloud dostávali do sporu s Johnem Carmackem kvůli vyhození Paula Steeda z IDsoftu a dalším věcem uvnitř společnosti.

Koncem června se už vědělo, kdo se postará o muziku a zvukové efekty, po spolupráci se Sonic Mayhem (autoři soundtracku ke Q2 a Q3A) se IDsoft rozhodnul svěřit tuto oblast Trentu Reznorovi (Nain Inch Nails), autoru muziky k prvnímu Quakovi.

V půlce srpna se již něco špitalo o tom, že IDsoft testuje Doom engine a během října už podával IDsoft zprávy o konkrétních výsledcích jejich práce. Kód enginu se během té doby několikrát přepisoval, stějně tak tomu bylo u zvukového systému a síťového kódu.

Na konci listopadu přijmul IDsoft nového animátora - Freda Nillsona, jehož úkolem mělo být ztvárnění podoby modelů postav.

21. února představovala NVidia na tokijském veletrhu Macworld Expo grafickou kartu pro Mac s chipem GeForce3. Pro předvedení potenciálu této nové karty byl pozván John Carmack, který na ní poprvé veřejně prezentoval Doom III engine. Předveden byl zatím pouze engine, tedy nikoliv vlastní hra. Z enginu je vidět, že se IDsoft zaměřil na velmi detailní modely postav, realistické prostředí, osvětlování a stíny. Obrázky z videa (download - 14 MB) najdete v screenshotech.

V březnu dočkal Doom 3 engine další přepracování, ID team se hlavně zaměřil na vývoj singleplyeru, zatímco práce multiplayeru nechává zatím stranou. Termín vydání se rozhodně nepředpokládá na rok 2001.