Diskuzní fórum idoom.cz a doom3.cz

Hlavní diskuse české doom komunity
Právě je čtv srp 16, 2018 3:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2012 8:37 pm 
*Běžná člen*
*Běžná člen*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2012 7:16 pm
Příspěvky: 14
(Překlad z této stránky na DoomWorldu.)

Zdravím, rád bych zde představil svůj nojnovější projekt pro ZDoom, na kterém dělám už delší dobu. Je to pro Doom 2 IWAD pro singleplayer, coop i deathmatch. Projekt zatím není zcela hotový (a v blízké době zřejmě nebude), ale připravil jsem ukázkové demo.

Poznámka #1: Název projektu je předběžný a možná ho změním.
Poznámka #2: Sorry za tak dlouhý text.


Základní myšlenka:

Zombie v Doomu se dají zabít až příliš snadno. Zombie jsou přece "nemrtví", takže střílet na ně z pouhé pistole by teoreticky nemělo být moc účinné. V tomto módu zombie nelze zabít, sice po pár ranách padnou, ale po chvíli zase vstanou. Nápad jsem okopíroval z tohoto videa alpha verze Dooma 3, kde se zombíci takto chovají: http://www.youtube.com/watch?v=BXzJ0wFj-ag


Důležité body o tomto projektu:

-Slabší potvory (všichni zombie a slabší druhy impů) mají schopnost "samoobživení". Když je zabijete, za chvíli zase vstanou. Pokud je chcete umlčet navždy, musíte na to jít jinak (popsáno níže).
-Silnější potvory tohle neumí, ale zato jsou vylepšeny nejrůznějšími jinými způsoby. Například kyberdémona může oživit archvile ;)
-Pro tento projekt plánuju udělat 45 map (včetně tajných) rozdělených do několika epizod. Snažím se, aby byly dobře hratelné i s těmi zvedajícími se zombíky. Obtížnost se bude postupně zvyšovat.
-Také bude možnost hrát původní Doom 2 levely nebo levely jakéhokoli PWADu s těmito potvorami.
-V mých levelech bude znemožněno skákání a krčení se. Koukání nahoru a dolů zůstane, bude přímo nutné k dosažení některých secretů, ale k dokončení levelu nezbytné nebude.
-Pokud je někdo masochista a chce hrát na Nightmare!, tak to bude trochu jiné než normálně. Všechna monstra budou vstávat (z místa, kde umřela), zombíci budou vstávat dříve a nebude nic takového jako dvojnásobná munice.
-Nová zbraň -> plamenomet.
-Berserk bude fungovat jinak. Budete kolem sebe mlátit mnohem silněji a rychleji, ale bude to trvat jen 30 vteřin a nebudete v tu chvíli moci přepnout na jinou zbraň.
-BFG bude fungovat jinak. Ta střela bude prostě něco jako hodně silnější verze rakety. Nejlepší je schovat se za roh poté, co z ní vystřelíte. Má i alternativní způsob útoku - autodestrukci ;)
-Neviditelnost a Nesmrtelnost se po jejich sebrání po nějakém čase znovu objeví na svém původním místě. Opravdu vám to pomůže v boji proti obživujícím se zombíkům.
-Několik tajných levelů.
-Designováno pro deathmatch.
-Kompatibilita s těmito porty: ZDoom, GZDoom, Skulltag, Zandronum (což je, jestli to dobře chápu, novější Skulltag).
-Různá další vylepšení monster a předmětů.

Nebude tam žádná nová hudba, zvuky, sprity ani textury, pouze textury z Dooma 2 + pár textur, které jsem vytvořil sám. Snažím se zmenšit velikost souboru co to jde a taky nechci žádné problémy s autorskými právy. Navíc, můžete to hrát s jiným PWADem který hudbu obsahuje.


"Sebeobživování" podrobněji:

Když zombíka nebo impa zabijete, po určitém čase (který je pro daný druh potvory vždy stejný) zase vstane a má původní zdraví. Pokud stojíte na těle potvory, tak nevstane, ale udělá to, až z ní slezete.

Přesto existují způsoby, jak s těmito potvorami skoncovat navždy:

-Udělejte z nich kaši raketometem! Nebo když je střelíte BFG (nebo použijete plamenomet nebo necháte vybuchnout barel v jejich blízkosti), tak víte, co to s nimi udělá. Pak už nevstanou.
-Rozdrtit mrtvolu pod dveřmi nebo drtičem. Pak už je ani archvile nebude moci obživit.
-Hodně dlouho stůjte na mrtvole. Po pár minutách umře doopravdy. Ale tenhle způsob nedoporučuju. Obvykle vás totiž obtěžuje více potvor najednou a vy nemůžete pořád stát na jednom místě.

Důležitá poznámka: Zombíci po zabití po sobě nezanechají munici. Jinak by totiž hráč pořád dokola zabíjel jednoho seržanta a měl tak neomezený zdroj nábojů do brokovnice. Pokud ale zombíka střelíte raketometem (nebo jinak rozsekáte), tak po sobě zanechá mnohem více munice než normálně. Takže šetřete rakety, plasmu a náplň plamenometu na zombíky!

Když budete hrát původní levely Dooma 2, zombíci po sobě budou zanechávat munici vždy, abyste to měli trošku snažší. Taky budete moci skákat a krčit se.


Jsem si vědom toho, že tyto obživující se potvory udělají hru podstatně těžší a že to hráče nutí pořád a rychle postupovat vpřed. Snažil jsem se tomu přizpůsobit mapy. Obvykle v nich najdete nějaké místo, kde se můžete neobtěžováni zastavit, odpočinout si, podívat se do mapy. Všechny moje levely také budou dokončitelné na Nightmare! a taky na UV Pacifist mód (tedy hraní bez ubližování potvorám). Samozřejmě to nebude lehké. ;)

Mapy budou rozděleny do několika epizod:

-Epizoda 1. Zpočátku velmi jednoduché mapy, ale obtížnost se bude stupňovat. Postupné představování různých druhů nepřátel a zbraní (velmi pomalé - v této epizodě dostanete brokovnici až ve druhém levelu a třeba BFG jen v tajném levelu).
-Epizoda 2. Navazuje na Epizodu 1. O dost vyšší obtížnost. Rychlejší postup (v získávání zbraní atd.) A velmi speciální závěrečný boss ;) (teď nemluvím o tom demu)
-Xtreme insanity maps ("Mapy extrémního šílenství"). Nemají nic společného s předchozími dvěma epizodami. Jsou tu aby ukázaly ty nejšílenější možné způsoby použití obživujících se potvor. Obtížnost: téměř nemožné.
-Hell on Earth (Peklo na Zemi). Původní Doom 2 mapy. Můžete taky hrát s jiným PWADem a zkusit si tak třeba mapy ZoF s upravenými potvorami. Přitom bude možné v mapách skákat a krčit se a zombíci po sobě budou vždy zanechávat munici (jinak ne).


DEMO

Připravil jsem krátké demo. Než ho začnete hrát, vemte v úvahu, že donekonečna se obživující potvory jsou něco, na co běžní hráčí nejsou zvyklí. Takže DŮRAZNĚ DOPORUČUJU začít hrát na nižší obtížnost, i když jste dobří hráči. Zvlášť tu jednu těžší mapu.

Demo stahujte zde.

Demo obsahuje:

-3 snadné zaváděcí mapy, které vás mají seznámit se základním principem tohoto módu, tedy že se monstra obživují. Během těchto map by se hráč měl naučit, jakým stylem hrát. Budou to první tři mapy první epizody.
-1 o poznání těžší mapa. ROZHODNĚ JI NA PRVNÍ POKUS NEHRAJTE NA ULTRA VIOLENCE! Bude to první mapa druhé epizody (vlastně tohle je lehčí verze té mapy ;))
-některá ze zmíněných modifikovaných potvor.
-většinu nových textur. (v některých případech jsou to jen předběžné verze těchto textur)
-plamenomet (ty sprity jsou jen prozatimní a jeho chování asi taky). Je jen v první mapě při deathmatchi, kde je v podstatě k ničemu. Chcete-li ho v singleplayeru, napište do konzole: give flamethrower.
-Vylepšená BFG - taky pouze v deatchmatch hře. Pokud ji chcete v singlu, napište do konzole: give bfgun. Až z ní vystřelíte, radši se schovejte za roh, protože ten výbuch zabíjí všechno.
-Všechny mapy jde hrát jak v singleplayeru a coopu, tak i v deathmatchi. Určitě zkuste deathmatch v té poslední těžké mapě (třeba proti botům) ;)
-Můžete taky vyzkoušet hrát původní levely Dooma 2 s těmito vylepšenými potvorami. Musíte použít IDCLEV cheat. Bude to ale fungovat jen u některých monster, jiné se budou chovat obvyklým způsobem. Tohle je jen demo :)


Screenshoty:

Poznámka: Tento mód je v první řadě o potvorách a ne o mapách. Z těch screenshotů vážně nepoznáte, jak je hra těžká, to musíte zkusit sami.

Každopádně zde jsou screeny z tutoriálových levelů obsažených v demu. Tyhle levely jsem dělal už dost dávno:

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek

Pak pár screenů z té zmíněné těžší mapy. Dělal jsem ji poměrně nedávno a myslím, že jsem udělal určitý pokrok :)

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

A nakonec screeny z levelů, které už mám hotové, ale nejsou součástí dema:

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Obrázek


Současný stav projektu:

Hotové mapy: 14/45
Upravená monstra a další objekty: 90% hotovo
Nová grafika (TITLEPIC, ...): zatím nemám


Do tohoto fóra mi prosím napište, co si o tom celém myslíte, jestli mám něco změnit a jestli má vůbec cenu pokračovat. Děkuji za jakýkoli váš názor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2012 1:57 am 
*Jitrnica*
*Jitrnica*
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 9:06 pm
Příspěvky: 9
Bydliště: Kroměříž
Takže reaguji na Tvé přání, aby se doomeři vyjádřili k Tvému projektu.
Je určitě dobré, že vzniká další nový projekt a hlavně trošku z jiného soudku než dosavadní kvalitní megawady z české produkce.
Dosavadní intenzita Tvé tvorby svědčí o nadšení a zapálení pro věc.
Je vidět, že máš dobře zmáknuté moderní ZDoom vychytávky a umíš s nimi pracovat. Když jsem hrál ten oficiální těžký level, tak mi pohyblivá stěna připomněla Rise of the Triad. Věnuješ péči i ladění, aby vše fungovalo, co jsem měl z hraní dojem, tak myslím, že vše bylo tvořeno tak, aby byly mapy dohratelné a máš vybalancovánu i obtížnost (což třeba někteří autoři Zones of Fear zas až tak neřešili).

Co se týká připomínek.
Potvory se chovají tak jak mají, bude ale potřeba projekt dobře vyladit, aby byl hratelný. V tutoriálové mapě bych určitě podstatně zkrátil tu dekompresní komoru, těch 40 sekund je tam zbytečné čekání, pro docílení napětí bych nechal třeba jenom 15 sekund.
Pro projekt bych možná volil spíše přímočařejší mapy, bez hádanek vyžadujících přemýšlení, což příliš při nastaveném chování potvor nelze. Mně se třeba podařilo zakysnout v poslední mapě, kdy jsem přehlédl poslední spínač otevírající bariéru ke žlutému klíči a samozřejmě jsem přišel o všechno střelivo a byl konec. Na druhý pokus jsem to již zvládl. Hrál jsem jen na třetí obtížnost.
S tím souvisí i secrety - nebude čas nějak zkoumat mapu a hledat potenciální tajemství - bylo by vhodné je více označit, aby hráč nemusel zbytečně bloudit. Při intenzitě akce a nitnosti koncentrovat se na potvory je hráč nechá tak.

Jest otázkou, jestli se Ti podaří vyladit celý megawad, aby byl hratelný. Což vyžaduje i kvalitní level design. Zamysli se, jestli hráče bude ta intenzivní akce celou dobu bavit, protože přece jenom, co jsem hrál předložené demo, zejména v té plné úrovni je třeba opravdu výrazná koncentrace na hru a prohledávání prostředí ustupuje do pozadí a soustředil jsem se hlavně na zpřístupnění cesty a ukončení levelu. Všechny potvory jsem nestřílel, spíše jsem je obíhal, nemá to totiž cenu, když se oživí.
Pokud bych mluvil za sebe, a v žádném případě nechci odrazovat od tvorby celého megawadu, možná bude lepší vybrat třeba 10 kvalitních map, to by mohlo pro dobrý zážitek ze hry stačit. Je otázkou, jestli všech Tvých 45 map bude stát za to.

Každopádně budu držet palce a uvažuji, že projekt zmíním v novince na mém blogu.

_________________
http://doom.starehry.eu/


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 24, 2012 11:27 am 
*Běžná člen*
*Běžná člen*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2012 7:16 pm
Příspěvky: 14
Díky za recenzi.

Souhlasím v podstatě se všemi tvými připomínkami co se týká secretů, (do)hratelnosti a tak. K té dekompresní komoře: trvá to tak dlouho schválně, aby se zombie stihl několikrát obživit. Každému hráči by pak mělo poněkolikáté dojít, že když si stoupne na jeho mrtvolu, tak nevstane. Tušil jsem, že těch původně zamýšlených 99 sekund bude moc ( :D ), ale asi to ještě zkrátím na 30 sekund tam a 30 zpátky.

Pokusím se opravdu udělat 45 map. Mapy, které jsem zatím dokončil, jsou většinou z první epizody, ale už mám rozmyšlených i spoustu dalších map (hlavně těch finálových). Kromě toho předpokládám, že každá mapa z té třetí epizody mi zabere velmi málo času.

Jinak se docela divím, že to demo si zřejmě stáhlo 26 lidí a přesto o něm zatím v tématech na Doomworld ani ZDoom fóru nikdo nenapsal ani slovo. Uvidíme v příštích dnech...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 24, 2012 8:24 pm 
*Jitrnica*
*Jitrnica*
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 9:06 pm
Příspěvky: 9
Bydliště: Kroměříž
Už tam máš pár příspěvků v diskusích, chce to asi trochu času, jen u nás doomeři asi spí :mrgreen:
Tak stát na zombíkovi to mi tedy nedošlo.
Držím palce, ať Ti tvůrčí nadšení a elán vydrží.

_________________
http://doom.starehry.eu/


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 25, 2012 3:59 pm 
*Jitrnica*
*Jitrnica*
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 9:06 pm
Příspěvky: 9
Bydliště: Kroměříž
Tak jsem Ti sepsal krátkou newsku i u mě na blogu :D

http://doom.starehry.eu/?p=1565

_________________
http://doom.starehry.eu/


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 25, 2012 9:23 pm 
*Běžná člen*
*Běžná člen*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2012 7:16 pm
Příspěvky: 14
Díky, máš to napsaný dost rychle. A dobře :) . Jen doufám, že si toho někdo všimne, ideálně i někdo jiný než pravidelní přispěvatelé na liquid fóru. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 28, 2012 6:15 pm 
*Marine*
*Marine*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2007 5:18 pm
Příspěvky: 119
Bydliště: Kyšice
Tak sem si to stáhnul a zahrál. No obtížnost je akorát pro otrlé hráče, ale přes ty obživující se příšery nestíhám se kochat pěknou architekturou. Mapy se mi líbili, nejsou to takové ty koridory jak nemůžeš špatně uhnout.
Problém byli ty secrety, ty se opravdu bez IDDT nejít nedají, alespoň většina, chce to dát jinou texturu nebo trochu výklenek.
Jo jinak zmínku o tý hře jsem našel na leebighově blogu, nevim kolik lidí ještě leze na tyhle fora, já např na tomhle sem asi potřetí potom, co ho opět nahodili

_________________
e^55 - kurevsky velký číslo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2012 12:21 am 
*Doom Marine (i s helmou)*
*Doom Marine (i s helmou)*
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 03, 2006 10:33 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: Praha
hm...
Tak na oko se všechno jeví jako ambiciozní kus, ale když jsem si to zkusil, tak jsem byl zklamaný. Respawn slabých potvor možná může být zajímavý prvek, který bude držet epizody pohromadě jako společné téma, ale mapy, které jsem zatím viděl mi stále příjdou jak jako mapy, kde si tak náhodně testuješ skripty. Zkrátka nemám pocit, že by zatím jakkoli přispívaly k zpestření hratelnosti. Asi je to tím, že jde jen o demo mapy, takže snad ostré mapy budou vyladěnější.

_________________
Damned's Wads

The_Damned's Wads Page

The_Damned's Wads Facebook Page


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2012 11:55 am 
*Běžná člen*
*Běžná člen*
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 12, 2012 7:16 pm
Příspěvky: 14
Díky za všechny odpovědi.

Secrety - všechny se dají najít prozkoumáním automapy nebo podle blikající / nezarovnané textury, ale asi je přece jenom udělám snadnější. Souhlasím, že hráč nebude mít na hledání čas. (I když přece jenom - jsou to TAJNÁ MÍSTA a nikdo hráče nenutí, aby je hledal, levely jdou dokončit i bez nich.)

K těm mapám, ehm... Mapy - i ty "ostré" - budou většinou HODNĚ malé a krátké. Všechny testuju z pistol startu a lze je dokončit v čase 1,5 až 2 minuty. Snažím se je dělat tak, aby hráči hodně zkomplikovaly život, pokud je chce pouze rychle proběhnout bez zabíjení - což ale bude možné. Kdykoli hráči dojde munice (pokud s ní dobře hospodaří, nemuselo by k tomu dojít), stačí proběhnout kolem potvor pro další munici. Mapy nebudou obsahovat mnoho detailů, protože člověk opravdu nemá moc času se rozhlížet. Asi takhle si to představuju...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz