Archiv novinek 2011

[ 10.12.11 ] [ 08:25:17 ] [ Firestone ]

Doom dosáhl 18 let své existence!

10. prosince se naplňuje kalich plnoletosti hry, která nám Vše odstartovala a pozměnila naše životy. A to je právě dnes...! Pojďme alespoň částečně oslavit tento milník hrou na Obláčku. Patřičný server jisto-jistě poznáte :)

Doomu přeji hodně vitality do nelehké herní doby a Obláčku hodně konektivity v budoucnu, protože kdo ví, jak to s ním bude...

[ 25.08.11 ] [ 11:21:00 ] [ Method ]

Odamex Nitro #2 - Onslaught 1+2+3 Team Deathmatch

Po velmi uspěšné, úvodní odamex session (screenshot) je tu její pokračování. Vše se opět odehraje v neděli v noci evropského času, přesně ve 2:00 ráno a tentokrát se využije možnost hostovat více wadů na jednom serveru, kdy se doomeři porvou ve všech třech oblibených wadech ze série Onslaught v módu Team Deathmatch.

  • WADy: Onslaught, Onsl2, Onsl3_
  • Mapy: 51 (1-12), (1-18), (1-21)
  • Mód: TDM pro 14 hráčů (40 Fraglimit)
  • Server: 2, až 3 [Odamex.Net] servery
  • Datum: Saturday, August 27th @ 8pm EST

A na závěr ještě poznámka od Dr_Sean - Pokud vám hra laguje, zkuste do konzole zadat tento "set rate 200000" příkaz. Je totiž možné, že váš bandwidth je uzamčen na nižší hodnotě, což způsobuje lagy.

Zdroj: Odamex
[ 24.08.11 ] [ 12:27:24 ] [ Method ]

Zones of Fear preview - Sledujte

Je to přibližně rok, co jsme vás informovali o projektu Zones of Fear na kterém se podílejí pouze čeští mapeři pod taktovkou enkeliho. Bohužel megawad samotný ještě hotov neni, nicméně včera bylo zveřejněno video se záběry z některých map, které vypadají moc dobře. Na video mrkněte níže.

[ 18.08.11 ] [ 11:43:15 ] [ Method ]

Slade 3 - Nutnost pro každého mappera

Je to už nějaký čas co byl oficiálně vydán tento šikovný nástroj na editaci a práci s mapovými soubory (wad, pk3 atd.) a jelikož se jedná o momentálně nejsilnější prográmek na trhnu, tak bych vám rád v rychlosti a krátce přiblížil nějaké jeho plusy, mínusy a co to vlastně umí.

Jak už jsem výše napsal, tak jde o program díky kterému budete moci upravovat jednotlivé entity ve všech doom engine based mapových souborech. Mezi takové entity patří prakticky všechno co potom během hraní můžete vidět, cítit, slyšet ... Jde tedy například o jednotlivé textury, zvuky, animace monster, ale třeba i o ACS soubory (skriptování) a další zdoom specific entity jako MAPINFO, ANIMDEFS apod. - Všechny tyto entity jsou pak uloženy v jednom soubory např. doom2.wad a Slade3 vám umožnuje všechny tyto entity v user-friendly UI editovat a manipulovat s nimy.

Slade3 je jakýsi mix již dříve hotových programů SlumpED a SLADE - První jmenovaný se soustředil právě na editaci jednotlivých entit a druhý je mapový editor. A právě mapový editor je momentálně achilova pata Slade3, jelikož tam ještě žádný není. :-) Nicméně autor slibuje jeho implementaci do konce roku.

Ovšem i bez mapového editoru se jedná o velice povedeno utilitku, která překonává všechny její předchůdce jako XWE, Wintex, SlumED a další, takže pokud se tvorbou map zabýváte a Slade3 jste ještě nezkusili, tak to určitě v nejbližší době napravte, jelikož vám dokáže výrazně usnadnit život.

Oficiální web : http://slade.mancubus.net/

Download : Zde

P.S. Pokud budete hodní a nebudete se hádat, tak připravím i nějaký seriál/tutoriál ;)

Zdroj: Slade
[ 17.08.11 ] [ 08:43:18 ] [ Vain ]

Odamex Nitro #1 - 32in24-10 FFA

První oficiální Odamex Nitro (obdoba ZDaemon Sessions) startuje tuto sobotu (respektive neděli). Takže pokud jste noční (nebo velmi ranní ptáče) určitě si tuto akci nenechte ujít. Hlavní cíl je si prostě užít pár skvělých her v portu Odamex. Pro začátek bylo vybráno něco jednoduššího, tedy klasický Deathmatch v 32in24.

Další info

  • WAD: 32in24-10
  • Mapy: 32 (1-32)
  • Mód: FFA (40 Fraglimit)
  • Server: [CoffeeNet.org]
  • Datum: Sobota, 20. Srpen v 20:00 EST (po poradě s Bulbem snad v 2:00 neděle našeho času ;-))

[ 10.08.11 ] [ 07:43:44 ] [ Vain ]

Vyšel Odamex 0.5.4

Tak je to tady, poměrně očekávaná nová verze Doom portu Odamex právě vyšla a jako vždy přináší spoustu oprav a novinek v čele s experimentální podporou nahrávání online dem. Jedná se o takovou záplatu díry mezi verzí 0.5 a 0.6, ve které se již očekává, že tyto funkce budou kompletní, ale hezky popořádku.

Hlavní změny:

  • Již zmíněna experimentální podpora nahrávání dem v multiplayeru (-netrecord a -netplay).
  • Experimentální podpora "Unlagged".
  • Vylepšená Zdoom kompatibilita.
  • Opraven bug "Death Cam" (špatný směr pohledu hráče při spawnu).
  • Přidán cl_nobob a sv_allownobob proměnné pro zrušení hýbání zbraně při pohybu (sv_allownobob pro nastavení na serveru, zda to hráči mohou používat).
  • A další...

Změny z pohledy klientské části:

  • Podpora pro pěti tlačítkovou myš.
  • Opraveny nemizející vlajky v CTF.
  • Vylepšení tabulky skóre (včetně opravy počítání skóre v TDM, které jsme si užili na PRE Session bug #734).
  • Možnost vypnout hudbu pomocí snd_nomusic.
  • Nová proměnná r_skypalette, která přepíná chování mezi vanilla Doomem a Zdoomem při sebrání nesmrtelnosti (barva oblohy se nemění/mění).
  • Změna výchozí hodnoty r_detail na 0.

Změny z pohledu serveru:

  • Opraven pád, který mohl nastat při stahování wadu klientem.
  • co_zdoomphys nyní zahrnuje i "two way" wallrun (vhodné pro CTF).
  • Možnost použití zvukových efektů ze ZDoomu přes co_zdoomsoundcurve (jiné vzdálenosti slyšitelností echa tlačítek a podobně).
  • ctf_flagtimeout změněn na sekunda místo tiky s výchozí hodnotou 10 sekund.
Více se můžete dočíst v oficiálním oznámení a seznam všech podstatných oprav shlédnout zde.
[ 01.08.11 ] [ 08:28:44 ] [ Vain ]

ZDaemon 1.09 Beta 22 a 23

Jako by se snažili vývojáři ZDaemonu odčinit posledních několik roků, vydali za poslední týden další dvě opravné verze ZDaemonu 1.09 Beta.

ZDaemon 1.09 Beta 22 přináší 19 oprav a Beta 23 dalších 8. Z těch podstatnějších jsou následující:

  • Picture-in-Picture zobrazuje zdraví a armor vedle hráčova jména.
  • Když začíná kolo v módu double domination, všichni hráči jsou teleportování na jejich týmové spawny - zabránění kempování u domination bodů.
  • Opraven bug zabraňující uložení hry.
  • Dialog aktualizace v ZLauncheru zobrazuje seznam aktualizovaných souborů.
  • Opraven nedávno "zavedený" bug, který bránil proletění raket přes okno v Dwango 5 Map 01.
  • Atd...
Kompletní seznam změn můžete shlédnou zde. A oznámení o vydání verze 1.09 Beta 22 respektive 1.09 Beta 23.
[ 25.07.11 ] [ 11:57:20 ] [ Vain ]

Liquid Doom Fórum

Cyberreality spustil na oficiálních stránkách Odamex a ZDaemon serverů Liquid fórum. Takže jakékoliv nápady, stížnosti, případně dotazy na admina serverů a celkově věci okolo těchto serverů může směřovat do tohoto fóra a nejen to, jelikož obsahuje i sekci Offtopic.
Liquid Doom Fórum
[ 18.07.11 ] [ 08:54:01 ] [ Vain ]

ZDaemon 1.09 beta - aktualizováno

Opravdu velmi dlouho očekávaná nová verze ZDaemonu se blíží a byla vydána veřejná beta verze 1.09 a přináší spoustu novinek:
  • Možnost pozastavit, přetočit dopředu/dozadu přehrávaná dema.
  • Nový mód double domination.
  • Radar, která zobrazuje pozice spoluhráčů ve všech týmových hrách.
  • Vestavěný railgun s přibližováním a instagib mód.
  • Nový, přizpůsobitelný systém fontů, nabízející lepší čitelnost konzole a zpráv ve hře.
  • Vylepšená hratelnost s vyšší odezvou.
  • Spousta oprav pro coop, takže by měl být mnohem hratelnější.
  • Maximální počet hráčů zvýšen z 16 na 50.
  • A mnoho dalšího...
Více se můžete dočíst v oficiálním oznámení nebo v kompletním changelogu.

Na betu spadají i některá omezení jako

  • Nahrávání dem není podporováno, jelikož síťový protokol ještě není zmrazen a nahraná dema by ve finální verzi nemusela fungovat.
  • Veřejně dostupné nejsou binárky pro server ze stejného důvodu, tedy nekompletní síťový kód. Takže dostupnost 1.09 serverů je velice omezena.

Stahovat novou verzi pro Windows můžete přímo zde.

Takže po dlouhém čekání, happy fragging!

Aktualizace 16:05 Bulb mi poslal velmi pěkný a obsáhlý článek o této nové verzi z pohledu hráče, kde se můžete dočíst o většině důležitých novinek a článek je doplněn i o několik screenshotů. Rozhodně doporučuji přečíst.
Zdaemon 1.09 public beta, Bulb's POV
[ 25.06.11 ] [ 09:41:20 ] [ Vain ]

Vyšel Odamex 0.5.3

Po kulatých deseti dnech vychází nová verze Odamexu. Netřeba se děsit, že by to byla nová móda, vydávat verzi co pár dní, jedná se jen o mimořádnou opravu chyby na serveru, která byla objevena po vydání verze 0.5.2.

Ale při jednom se do vydání dostalo věcí víc, takže stručně:

  • V multiplayeru mrtvý hráč sleduje pohyb svého vraha, tedy chování jako v klasice - rozhodně nostalgie pro pamětníky a hlavně podstatná změna pro duely
  • Některá nastavení rozlišení se mohla zobrazovat duplicitně, opraveno
  • Opraven občasný pád klienta, když se pokoušel stáhnout wad ze serveru, kde to nebylo povoleno
  • Jména hráčů (targetnames) se nezobrazují u mrtvých, dosud nerespawnovaných hráčů
  • Oprava desynchronizace dem ep1-0500.lmp a 30nm4048.lmp
  • A další...
Pokud budete updatovat klienty nebo i server, nezapomeňte i na odamex.wad. Od nočního vydání verze 0.5.3 bylo 8 změn v kódu, doufejme, že další verze nevyjde opět během pár dní ;-)
[ 15.06.11 ] [ 07:53:53 ] [ Vain ]

Vyšel Odamex 0.5.2

Tak je to tady a dnes po necelém půl roce vyšla nová verze Doom portu Odamex a je opět o kus lepší. Vzhledem k tomu, že se k vývoji připojilo několik nových vývojářů včetně Dr_sean, který se vrhnul na opravy chyb jako málokdo před ním.

Nejedná se jen o opravy chyb, ale i spoustu nových funkci, ale popořadě.

Zaprvé nové vlastnosti:
  • Je sdíleno víc věcí mezi klientem a serverem, takže jsou redukovány de-synchronizace
  • Podpora Hexen map formátu v experimentální ZDoom kompatibilitě
  • Je podporováno tedy několik věcí ze ZDoom formátu, jako zdoom water, gravity, physics, PIT_RadiusAttack (pro rocketjumpy), aircontrol, friction, bridge things (mosty), ambient sounds, a earthquake (ponechávám bez překladu, polovina věcí nevím, co znamená)
  • Pokud jste připojeni na coop server pro 4 a méně hráče (ala klasika) je scoreboard mezi levely jako v klasice, jinak se použije původní Odamexu (vývojáři se snaží vyjít vstříc klasice za všech okolností)
  • Přidán parametr co_zdoomswitches, který při nastavení 0 je jako klasický Doom a při nastavení 1 jako ZDoom, tedy zvuky tlačítek/dveří jsou různě slyšet podle vzdálenosti hráče od události (viz bug #619, který jsme s ufonem složitě kompletovali)
  • A další...
Zadruhé opravené bugy:
  • Opraveno "screenování" ve hře při directx
  • Předměty se v coop nerespawnovaly i přes sv_itemsrespawn na true, opraveno
  • De-synchronizace několika problémů u přehrávání klasických .lmp dem
  • De-synchronizace změny zbraně (a střelba špatných projektilů) opravena
  • Opraven CTF HUD
  • Některé zvuky (střelba) mohly být přehrány v online hraní víckrát, opraveno
  • Animace umírajícího mariňáka byla 2x zrychlená, opraveno (nahlášeno ufonem, díky)
  • A mnoho dalších...
Celý seznam oprav a novinek můžete najít zde. Za zmínku také stojí, že věci jako Co_zdoomphys jsou vždy nastaveny na false, Odamex se soustředí především na klasický Doom.

Nahrávání dem v multiplayeru se do 0.5.2 ještě nedostalo, ačkoliv je již nadějně rozpracováno, snad v 0.6.

Zdroj: Odamex.net
[ 20.05.11 ] [ 12:19:43 ] [ Vain ]

Chocolate Doom 1.6.0

V úterý vyšla nová verze známého portu Chocolate Doom. Jak už to u tohoto portu bývá, jedná se většinou už jen o formality, opravy menších bugů a kompatibility s klasickým Doomem. Pár věcí z novinek:
  • It is now possible to load .lmp files (and play back demos) with long filenames
  • Specifying the -privateserver option implies -server
  • Very short sound effects are not played, to better emulate the behavior of DMX in Vanilla Doom
  • The IDMUS cheat doesn't work when emulating the v1.9 executable
  • Weapon cycling from the shotgun to the chaingun in Doom 1 now works properly
  • Cheat codes and menu hot keys now work when shift is held down or capslock turned on
  • apod..
[ 26.04.11 ] [ 11:10:28 ] [ Vain ]

Dnes Odamex večer plný DM a Coop

Pokud nemáte dnešní, pro většinu republiky, dešťový večer nic v plánu, můžete se dnes stavit po šesté hodině na irc #doom.cz (návod, web klient), kde se bude pořádat menší sešlost pro skalní fanoušky Odamexu.

V plánu jsou hry na serverech Liquid DooM v módech DM případně Coop (když bude dost lidí a chuť, může se zkusit i CTF).

Ačkoliv zabití deštivého večera je jednou z priorit, z výsledných logů z her se pokusíme dát dohromady program na počítání statistik, které by se mohly v budoucnu z her v Odamexu zobrazovat online. Takže kdokoliv se připojí na nich bude mít de facto nemalý podíl, jelikož bez statistik se nějaký program na jejich zpracování dělá špatně ;-)

Takže se určitě nezapomeňte stavit po šesté hodině na IRC, případně později tu a tam zkontrolovat Odamex servery, kde se paří a bez obav se zapojte.

[ 22.03.11 ] [ 21:02:28 ] [ Twister ]

Off Topic: doomeři tipují fotbal

Dnes z jiného soudku. Jak jistě víte, česká fotbalová reprezentace se chystá bojovat o evropský šampionát a její první soupeř v kvalifikaci je tým Litvy. Několik doomerů si tiplo jak zápas skončí, takže pokud vás to zajímá mrkněte se... Tipovat můžete do komentářů, třeba vás tam Gyross taky zařadí:)

 

Update 22.3.2011

Jarní část kvalifikace je tu, házejte tipy! :)

[ 09.03.11 ] [ 12:42:09 ] [ Vain ]

Odamex 0.5.2 na obzoru, 0.6 během příštích měsíců

HeX_Vulture shrnul poslední dění na webu Odamexu a prozradil pár novinek z plánu. Prvně objasnil stav ohledně Mance, který se s projektem na stránkách napřed rozloučil, ale poté si to buď rozmyslel, nebo ho přemluvili ostatní. Tak jako tak je Manc stále ve hře a soustředí se na rozchození map z ZDaemon CTF mappacku.

Se všemi ostatními změnami včetně předělání scoreboardu pro čtyři a méně hráčů dle klasického Doomu se očekává nová verze Odamexu během následujících dní, týdnů. Následně by se mělo pracovat na verzi 0.6, která by měla vyjít za pár měsíců.

Pokud si chcete Odamex vyzkoušet, můžete na tzv. Odamex Nitro, které se pořádá v 11 hodin CST. Jak může takové sezení vypadat si prohlédněte například na tomto screenshotu.

Shrnuto podtrženo, Odamex žije. Hraje se, programuje se. Přesto se stále shání lídr programátor. Takže pokud máte zájem, nebo víte o někom, kdo by jej mohl mít, hlaste se na irc OFTC, kanál #odamex.

[ 15.01.11 ] [ 18:53:36 ] [ Vain ]

Chocolate Doom 1.5.0

Na začátku roku vyšla nová verze, klasiku nejlépe simulujícího portu, Chocolate Doom.

Z větších změn stojí za zmínku

  • změna barevné hloubky pro operační systém Windows Vista a novější, kde 8bitová barevná hloubka nefungovala korektně při běhu v okně
  • multiplayer servery se nyní hlásí na master server
  • servery se dají zobrazit parametrem -search nebo pomocí Doomseekeru
  • při hraní v okně je nyní možné dynamicky měnit velikost okna myší
  • klávesou F12 se v multiplayeru dá přepínat mezi pohledy hráčů
  • je podporováno až 8 tlačítek na myši včetně kolečka
  • atd..
Opraveny byly i bugy a některé záležitosti s kompatibilitou. Stáhnout novou verzi můžete z oficiálních stránek Chocolate Doomu. Multiplayer můžete vyzkoušet na serveru [Oblacek.sh.cvut.cz] Chocolate Doom v1.5.0 [147.32.30.5:2342].
Chocolate Doom 1.5.0 Chocolate Doom 1.5.0
[ 05.01.11 ] [ 12:58:59 ] [ Vain ]

Odamex 0.5.1

Nový Odamex jsem sice letmo zmínil v novince o Chocolate Doomu, a taky jsem slíbil že novinka bude později. No a je, sice doslovně později, ale přece.

Jedná se sice jen o minoritní povýšení verze z 0.5.0 na 0.5.1, a ani oprav a změn není tolik. Jejich množství ovšem vynahrazuje důležitost oprav. Verze pro Windows by již neměla trpět žádnými neduhy jako rozhozené barvy nebo cukavá myš. Bylo opraveno CTF (minimálně tedy pokud není povolen parametr na serveru manualreturn - tedy klasické CTF je již plně funkční).

Byly přidány i nějaké základní funkce ze Zdoomu jako MAPINFO nebo ANIMDEF či základy pro ACS. Rozšířeno bylo i množství rozlišení a to s možností až po 2048 na 1536 pixelů.

Pro multiplayer je asi nejzásadnější opravou sekaný pohyb po schodech/výtazích, což sice hratelnost až tak neovlivňovalo, ale nepříjemné to bylo. Tento problém byl tedy redukován na minimum.

Již pár duelů jsem si s Jarinem a pár kolemjdoucími zahrál a nemám moc co vytknout. Nepozoroval jsem jediný bug v asi čtyřech duelech, což pokládám za úspěch. Odamex je vývojem tam, kde jej chtěla spousta lidí mít, bohužel před asi třemi roky. Jestli na uvadlé Doom scéně má ještě šanci se uchytit je otázka zcela jiná. Ale na nějaké případné LAN nebo PRE Session bych si dokázal Odamex představit jako hlavní port