Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 06.10.07 ] [ 17:21:47 ] [ Ufon ] [ Komentáře: 27 ]

Preview - Zdaemon 1.09

Jak jistě víte, další verze portu zdaemon už na sebe nechává pěkně dlouho čekat, ponechme teď stranou důvody proč tomu tak je jakožto i zbytečné fňukání nad tím že tomu tak je a pojďme se podívat na to, co si od další verze můžeme slibovat. Vešekeré následující informace pochází buď z oficiálního changelogu dostupného na stránkách Zdaemonu, nebo jsou to informace zachycené zpravodajskou službou Idoomu(jo mám to ze zd fóra ;)). Dnes se zaměřím převážně na nové featury, ovšem nová verze bude opravovat i velké množství bugů(a asi jich i několik přidá). Dámy a pánové, Zdaemon 1.09 se vám představuje:



  • zobrazení jak hráčova jména(současná situace) tak i jeho "health" při jeho zaměření pokud jste s tímto hráčem v jednom týmu, v coop, nebo ze spactatora

  • nový cvar "specs_dont_disturb_players" který nastaví server tak že diváci neruší svým chatovaním hráče, defaultně bude nastaveno na "false"

  • změna formátu screenshotů z PCX na PNG který je přece jenom lépe podoporován, navíc takovýto screenshot zaznamená i gamma úroveň vašeho nastavení což nebyl případ PCX

  • nový cvar ACL "access list" který umožnuje nastavit tzv. povolené nicky které budou mít možnost připojit se na server - vhodné například pro turnaje, soukromé servery, klanové servery a tak dále

  • nový server cvar "killlimit" pro coop, hra končí když některý hráč dosáhne určitého počtu zabití, při nastavaní mínusové hodnoty bude pro konec hry vyžadován tento počet zabití od všech hráčů

  • nový "overtime" server cvar, což bude znamenat prodloužení(nejspíš ve stejné mapě) kdy o výhře jedné či druhé strany bude rozhodovat první frag, vlajka, sebevražda atd.(tady si nejsem jistý jestli toto všechno bude nastavitelné nebo automatické podle modu který se hraje, duel=první frag, CTF=vlajka atd..)

  • nový cvar pro klienta "screenshot_scores" který zajistí automatické sejmutí screenu při výsledkové tabulce(vhodné pro turnaje)

  • nový cvar umožňující aby rakety procházely teleporty

  • mělo by být možno zablokovat diváky jen pro určitý tým, čili nemožnost špehování diváky sousedního týmu při turnajích nebo jiných soutěžních hrách

  • nový "+zoom" příkaz, při držení určitého tlačítka začnete zoomovat na oblast kolem crosshairu nebo středu obrazu, čím déle držíte tím většího zvětšení dosáhnete, při uvolnění tlačítka zůstane obraz takto zazoomován, opětovné stisknutí vrátí vše do normálu, v souvislosti s tímto bude představen i nový "parallax" příkaz který bude možné uplatnit pouze na serveru podoporujícím zoom, ten zvedá zbraň od pasu(normální nastavení) do výše hlavy(oka), čili při zoomu odpadnou problémy s rozporem mezi tím co vidíte a tím odkud střílíte

  • ingame voice chat, údajně se pro další verzi také pracuje na zabudovaném hlasovém chatu, na způsob Team Speak(tento feature není v changelogu a proto není naprosto jisté že bude už ve verzi 1.09)

  • převezmutí ACS skriptovacího jazyka ze zdoomu 2.1.7 což by mělo podstatně usnadnit práci při vytváření nových módů, více ZDE

  • možné zvýšení FPS z 35 na 70, toto berte s rezervou, plánuje se to sice již delší dobu ale není to v oficiálním changelogu takže není jisté, že se to stihne již pro další verzi(přidáno do novinky viz. komentáře)


    Jak už bylo řečeno, nový zdaemon by měl opravovat také velké mmožství bugů, velký podíl by na tom měl mít i přepracovaný síťový kód, který má na svědomí mnoho "nepěkností" současné verze. Například COOP by se údajně měla stát mnohem větším zážitkem, alespoň co se podobnosti s originálem týče. Otázka na kterou bohužel snad nikdo nezná odpověď je kdy bude další verze k dispozici, můj odhad je spíše pesimistický a řekl bych že plnou verzi 1.09 tento rok ještě neuvidíme, než vyjde 1.09 jako oficiální nová a povinná verze, projde si zdaemon ještě fázemi RC kdy širší veřejnost testuje tzv. "realease candidates" a hlásí bugy a potencionální problémy, teprve po několika fázích RC se dostává ke slovu plná verze.
  • Komentáře k novince:

    #1   06.10.07 18:20:06  Dopefish
    No, hlavne nova verze by mela mit 70fps, coz je akorat vzhledem k obnovovaci frekvenci lcd.
    #2   06.10.07 18:24:10  Dopefish
    A taky by tam mel bejt lepsi netcode, ale ted ctu ze se zameris na feautury, tak nic:)
    #3   06.10.07 18:42:10  ufon
    jj, s tema 70 FPS to neni jisty, nicmene to ani s tim TS, ale mas pravdu ze se to suska.....
    #4   06.10.07 18:59:51  Twister
    Doufam ze jeste budu hrat doom az tahle verze spatri svetlo sveta:)
    #5   06.10.07 21:59:05  Libor
    jim to trva jako kdyby to programovali cely od nuly, mimo zobrazeni spoluhracova zdravi by to chtelo jeste vedet kolik ma brneni a jaky, ten zoom nejak nechapu k cemu je to dobry
    #6   07.10.07 11:44:08  Titan
    Dopefish holt rad chvali neci snahu :-D Jinak dobrej clanek ufone, good job.
    #7   07.10.07 13:16:18  Jarin
    Clanek rozhodne dobrej ale zadnysvetoborny zmeny tam nevidim :)..nebo ne takovy zmeny ktery by jim trvaly tak dlouho...su zvedavej jaka konecna verze vyjde driv jestli odamex nebo ZD1.09 tipuju to spis na ten odamex....hlavne aby to melo kvalitni sitovy kod..omfg..J.
    #8   07.10.07 13:58:56  vain
    Nevím sice co si představuješ pod pojmem konečná verze Odamexu, ale ta rozhodně brzo nebude =) Na síťovém kódu momentálně pracuje Denis. Má být zařazen nějaké bety a kdy ta bude neví ani oni =)
    #9   07.10.07 15:13:49  ufon
    jarin: no ono vychatavat bugy a prepisovat a odladit sitovej kod + veci co sem vypsal = fakt jako hodne prace, trva jim to proste tak dlouho jak to trva jednomu(no prej to delaj 2 -3 ale rekl bych ze maximum prace dela jen jeden)normalne pracovne a rodinne(kilgore ma tusim 2 deti) vytizenymu cloveku, kdyby za to byl placenej tak to ma zrejme za par mesicu zfoukly
    #10   07.10.07 22:17:25  BeRaN
    Dobrej clanek, jsou to pekne veci, ale me by stacil novej netcode, soucasny mi pripada na hranici hratelnosti.. spis teda kus za ni.. anyway, vetsina mi prijde jako docela drobnosti, ale treba moc nechapu proc ingame voice chat? Co je spatneho na TSku nebo ventrilu a dalsich programcich? tohle mi prijde jako plytvani casem i prostredky (kilgorem:)... ad screenshot_scores -gut, konecne, ale bylo by fajn kdyby to ukladal i do textaku, v tom jde preci jen lepe vyhledavat
    #11   08.10.07 01:45:12  Graim
    Ten voice chat bude docela humor, de spis asi o to ze to pobezi i na publiku kde si clovek bude moct pokecat s lidma se kterejma jinak na naky ts nevleze. Podle me dobrej napad jestli to bude fungovat ;)
    #12   08.10.07 09:39:27  BeRaN
    No porad nechapu v sem to bude lepsi jak TS, kdyz navic zdaemon mival (mozna porad ma) svuj TS kanal. Prijde mi to jako dalsi rozmazlovani. A abyste si nemysleli tak nedrzkuju:), nakonec je to zadara, tak nemam co kecat. Akorat tahle novinka me trosku prekvapila, vim ze to chteli udelat kdysi davno, ale doufal jsem ze je to preslo. Kazdopadne vidim ze o to zajem je, tak proc ne. Kdyz to nejde hrat, tak si aspon pokecame ;)
    #13   08.10.07 10:16:27  ufon
    "Kdyz to nejde hrat, tak si aspon pokecame" taky dobry ;), hrat to ale jde vic nez dobre, idealni to neni ale co je, jinak me to taky prijde jako dobrej napad, presne jak rika graim, navic rekneme ze treba jdes hrat duel na oblak a prijde titan, muzete rovnou pokecat(i kdyz on asi nebude mit mikrofon jako vzdy :)) bez toho aby ste se domlouvali na kanalu a serveru, vyskakovali ze zdaemona atd...., je to proste komfortnejsi, dalsi vec ovsem je ze to nejspis bude zatezovat vice servery, pokud se to teda nerozhodnou udelat peer to peer coz by ovsem asi ne dobre fungovalo protoze spousta lidi je za NATem, takze ke konci stejne bude nekolik serveru s TS a nekolik bez nej, ocekavam to jako server flag
    #14   08.10.07 13:17:32  BeRaN
    Jo, super, uz jsem pochopil v cem je to lepsi nez TS. Je pravda ze si urcite vic pokecas, zas mam strach ze public ctf uz nebude takova fragovacka jak ted. Ale jak uz jsem napsal je-li o tom zajem, proc ne, urcite je v poradku plnit prani komunity. Osobne se nejvic tesim na prepracovany sitovy kod, jak to znam tak ale budu zklamany:) Je ale dobre ze se tu konecne objevila nejaka novika ze z-tabora. Ono to vypada ze se nic nedeje, ale kdyz jsem po letech zavital na zdaemon forum, tak jsem objevil zajimave topicy, treba jeden thread kde dokonce hojne prispival i ocelot (a byl z letoska). Tykalo se to zakazu bindovani nekolika "+" akci na jednu klavesu, tzn sr50 nepujde udelat jednou klavesou, a tohle myslim bude aktualni uz v 1.09. Bylo by prima kdyby nejaky speh na tyto zajimavosti a novinky upozornoval a urcite by se nasel i nejaky flamovaci material ;)
    #15   09.10.07 08:17:05  vain
    Síťový kód má ZDaemon nejlepší z online portů, to se mu musí nechat. U SkullTagu se na něm údajně pracuje (nevím nesleduju tenhle port) a u Odamexu na tom maká denis (jednoznačně nejlepší z těch programátorů odamexu, bohužel časově vytížen prací). ZDaemon může hlavně zlepšovat, náskok už v téhle oblasti má. Odamex má dlouhou cestu před sebou a SkullTag může s případným novým síťovým kódem jen překvapit, poslední dobou to u nich drhne se mi tak zdá a to i přes to že tam sou dva excelentní programátoři.
    #16   09.10.07 13:58:32  Danik
    ten moznej pokec vypadá zajímavě, ale docela důležitější by bylo, aby zdamon běhal stabilně aby se třeba nešlo připojit to si člověk pak ani nepokecá:-( A zlepšení podpory ostatníh her Heretica a hexena se taky nekoná? No upřímně mám pocit že to bude stát za pěkné ... ale třeba jsem jen pesimista
    #17   09.10.07 15:22:39  ufon
    danik> kona, ale tohle je idoom ne ihexen, takze to prehlizim....
    #18   09.10.07 15:31:22  Graim
    Kdyz kouknes na ten changelog tak tam je naopak docela dost veci z heretica (nebo hexena). Ufon si nejspis vytah hlavne veci pro doom ;)
    #19   09.10.07 15:32:12  vain
    Pokuď jde o to p2p spojení tak nějaký NAT tomu nemůže bránit. Dobře to řeší specifikace libjingle respektive jingle.
    #20   09.10.07 15:54:59  Fune
    a jak to teda vypadá s tim ctfkem? budou se i dál počítat fragy nebo nebudou? a co body za odnesený/ubráněný vlajky, to taky bylo slíbený ne? Nějaký ty ctf expy to doufám nehrozí, něčeho takovýho bych se nechtěl dožít. A ví se už, jaký všechny znaky budou povolený v nicku/tagu? btw. Konar tehdy psal něco o tom "anti-lag udělátku" :) že se SSG pude v pohodě trefovat i s pingem 150 a víc, to je zatim asi taky jenom sci-fi co?
    #21   09.10.07 16:19:17  vain
    Prozatím je scifi se jen o 1,09 bavit =)
    #22   09.10.07 16:24:56  ufon
    anti lag udelatko je uz zprovozneny davno, o nicem jinym nevim, rika se tomu "unlagged" a je to docela rozdil oproti tomu jak to byvalo driv kdy ping 150+ uz byl teda fakt spatne hratelnej s ssg, ale tusim ze to uz je v zd alespon 2 roky, ctf body nevim, hraci o to zadaj ale to v zdaemonu moc neznamena posledni dobou,ty povoleny tagy sou nekde na foru k vystourani, ale mozna se od te doby neco zmenilo, jestli nezmenilo tak nepujde ">" cili BK PRE IDE a tusim ze i SM se svou hvezdickou maji smulu
    #23   09.10.07 16:48:21  Darg
    To ctf bodování myslim nějak bude, něco jako : frag 1 bod, vlajka 10 bodů, vrácení 2 body atd.. Nevim to jistě, mám takový ponětí, že sem to někde četl, nebo to je jen bujný výmysl v mé hlavě, který se zakomponoval reálné místo :))
    #24   09.10.07 17:15:26  ufon
    teda ne ctf body to vetsina lidi nechce, co lidi chteli sou naky ctf statistiky jako vlajky vraceni a tak.......to co rika darg by se prave do ctf davat nemelo, alespon se proti tomu zvedla velka vlna odporu
    #25   13.10.07 00:02:22  DanikS2
    Ufon: jo je to idoom, ale novinka se týká portu Zdaemon a kratičké info že se zlepší podpora ostatních her by někoho nezabilo.
    #26   13.10.07 09:37:39  ufon
    danik: omlouvam se za svoji predchozi strohou odpoved, duvod proc sem nenapsal nic o hexenu ci hereticu je a) ten ze sem se zameril prevazne na nove funkce ktere tato verze prinese, kdyz se podivas do changelogu uvidis pres 60 bodu a ja sem tu vypsal asi 10, uz tak mi to zabralo asi 2 hodiny, za b) skutecne pro me lepsi podpora jinych her absolutne nic neznamena, nevim o nikom kdo by to tu hral cili sem tuto potrebu necitil, toto preview bylo psane z pohledu doomare, jak by se dalo na strankach idoomu ocekavat
    #27   13.11.07 14:36:01  DanikS2
    tak počítam že doomer, který na doomu vyrostl většinou taky přičich k hereticovi, je to přeci 3d v jistém slova smyslu pokračovatel dooma, od stejné firmy stejný engine, u hexena je to asi trochu slabší páš ten už je trochu jiné kafe