Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 13.07.10 ] [ 10:42:47 ] [ Vain ] [ Komentáře: 22 ]

"Entryway" turnaj na ZDaemonu

Před pár dny vyhlásil dewww na ZDaemonu nový Euro Old School turnaj, který se, co je mě známo, po dlouhé době odehrává v té nejklasičtější duelové mapě, Entryway. Celkem rychle po vyhlášení se začali registrovat hráči a nechybí mezi nimi takoví jako Titan, turSKA nebo runkman.

Registrace poběží do 16.7., takže pokud jste se ještě neregistrovali, a o turnaj máte zájem, máte pár dní na to ještě napravit situaci.

Celkem kontroverzní na turnaji ovšem je jeho nastavení, a že se nejedná až tak o Old School Entryway. Přesněji se jedná o death limit 20 sekund a cituji "we added an acid pool behind the ledge spawn, plus we made the garden water corrosive", pokud tedy registraci zvažujete, berte tohle na vědomí.

Komentáře k novince:

#1   13.07.10 12:42:43  vain
Za sebe bych dodal, že právě to domrvení mapy mi pomohlo v rozhodování o registraci.
#2   13.07.10 16:10:55  Draza
Oldschool se vším všudy :) Chápu, že je to snaha vyjebat s kempnama, ale voni si stejně najdou nějakej jinej způsob, jak srát normální hráče, stejně jako v ctf...
#3   13.07.10 17:44:07  vain
Přesně tak, když někdo kempit chce, stejně bude. Teď jsem se na tu "úpravu" díval a je to fakt na zabití autora. Já vždy u spawnu couvám instinktivně, na balkónku prostě naběhnu do kyseliny, která mi vezme tak 10-20%, hezké, když zdrhám od plazmy před někým s BFG, tak zdrhám na zahrádku pro boomstick a letím na tu vodu tam, co nejdál od východu, než protihráč vystřílí BFG, mrd... dostanu opět ránu od kyseliny. Fakt geniálně upravené.
#4   13.07.10 22:56:35  Graim
pri normalni hre ty upravy nejsou prakticky znat... todle sou zase akorat recicky a vymluvy nekoho kdo se boji prohrat :P
#5   14.07.10 00:17:56  Method
... tak to bylo důležitý je udělat ... :-)
#6   14.07.10 00:37:40  graim
nj, prej jo.. prave proto pisu pri *normalni* hre ;)
#7   14.07.10 07:44:45  vain
Já nepotřebuji hledat výmluvy, s mým aktuálním skilem mi ani ty výmluvy nepomůžou od prohry. Já jen říkám, že ty změny jsou hovadina na entou. Nikdy nebyly potřeba, Entryway se dala hrát v této podobě kolik, 15, 16 roků? A najednou to vadí? Jen spawn na balkónku by pro mě znamenal tak -20%, jelikož většinou po spawnu couvám (u 3-4 ze 4 spawnů se to de facto vyplatí), takže naběhnu rovnou do té kyseliny. Co ani nezmiňuji, že je ten spawn na balkónku nyní nevýhodný, jelikož trošku šikovný hráč s BFG a raketami tě od tama nejen nepustí, ale může tě i vyfragovat. Tohle prostě není Entryway a už vůbec ne "The ultimate classic" jak si asi dewww myslí.
#8   14.07.10 09:02:27  jarin
ty zmeny sou tam prej nezbytny jak rikal dewww pac nikdo neni zvedavej na duely dlouhy 40 minut , s tim couvanim sem na tom podobne taky mi tam ta kyselina vadi ale kdyz si dew mysli ze je to potreba pro plynulost mapy tak proc ne me to nevadi , da se hrat v pohode i s tim :)
#9   14.07.10 09:05:19  Draza
Asi editnu nějakou ctf mapu a kdykoliv se za mnou nějakej zmrd z druhýho týmu vrátí přes půl mapy, tak ho to instantně rozesere na místě :)
#10   14.07.10 09:53:11  vain
Jako sorry, ale když někdo bude chtít hrát 40 minut, tak těch 40 minut hrát prostě bude, kyselina nekyselina. Tohle jen naštve hráče, co hrají normálně jako já nebo ty jarine. Je to dewovo rozhodnutí, ale jestli je správné... nemyslím si. Osobně mi dělá větší problém někoho dostat od plazmy než ze zahrádky.
#11   14.07.10 10:18:37  jarin
jako nerikam ze me to nesere ale je to dewovo rozhodnuti :) kdyz se kouknes na ZDDL nebo jak se to jmenuje tak tam tu entry popsuli jeste vic sou tam pridany i tlacitka O_O, takze tohle je jistej kompromis :) ale i tohle trochu zmeni mapu a ubere to jistej taktickej prvek ale da se to prezit porad je to stara dobra map01 :)
#12   14.07.10 10:40:19  Titan
Řeknu ti to takhle vaine, grandslam je jednou za půl roku, je to ve známých mapách typu dwango, judas. Teď nechybělo málo a dew tam dal dwellera, což je taky fajn mapa, ale hodně hráčů se těšilo na entry včetně mě. Mělo to ale podmínku, že se musí zamezit ty nezdravý kempy. Je kemp a kemp, ten kemp když kempí kolem plazmy nebo u bfg dole, kde to má nějaký význam. Pak je ale kemp, že ti nesejde z balkonu a kempí u spawnu - divil by ses, ale některý to dělaj a takhle prohrál i chew s někym v USA. Nebo prostě zalezou na zahrádku. Já s dewem souhlasim, nejsem zvědavej na to jak mortalogy bude kempit na balkoně nebo na zahrádce, udělá z toho hru na 40 minut a hlavně tu mapu neumí, to je pak naprosto o ničem. Možná můžeš namítat, že se to dá řešit, např. RJ na balkon, rush s bfg na zahrádku. To je sice moc hezký, ale když ti to soupeř dělá celou hru pořád, tak je to dost frustrující a akorát ti tu hru otráví. Ty úpravy maj na hru minimální vliv. Chápu, že na balkoně je někdy dobrý jít dozadu a chvíli vyčkat, ale zkušenej hráč tam je stejně jen chviličku a pak seskočí. Nezapoměň, že vše zůstalo naprosto stejný, spawn, rozložení zbraní. Akorát neuděláš ten trik s bfg vzadu. A když se nepohrneš jak trotl dopředu tak ani raketou to nekoupíš. Na zahrádce je kempující na dosah, vše zůstalo v podstatě stejný. Jinak s i myslim, že by ses nepřihlásil ani kdyby ta mapa upravená nebyla, takže nechápu co to tu plácáš :-). Musíš taky trochu projevit trochu empatie k organizátorům, dew to nedělá proto, že ho to těší, ale zamezí tim tyhle sračky.
#13   14.07.10 10:48:47  Gyross
Někdo kdo se do žádnýho doom turnaje nepřihlásil už několik let odmítá účast kvůli úpravám mapy. A to jsme s ním tolik počítali - hrůza, Titane, zasloužíš zabít. vaine, o tvým skillu na map01 nepochybuju ani kdybys byl sebevíc zrezivělej, to v prvé řadě. Dále, z toho co vím tak i lidi jako ocelot nebo Chewy říkali, že ta mapa má mouchy. Konkrétně díky šulinům jako Jkist nebo Mortal, kteří jsou schopní to zaseknout na balkoně u motorovky na deset minut buď aby nasrali protihráče zbytečným zdržováním nebo aby dokázali sobě i ostatním, že mapa je postižená a potřebuje menší tuning. Že se vyžíváš v šachách a čekání třeba i několik minut na vhodnej moment k útoku je čistě tvoje věc a je to styl, kterej obdivuju - přestože mě nic nenudí víc než sledovat hráče co hraje takhle -, já bych to totiž nevydržel. Ale jestli si myslíš že neustálý natahování hry ve spotech, kam se ani nemůžeš dostat (balkon) má něco společnýho s taktikou, tak mi přijdeš vážně nemocnej. O duel na 40 minut tady ani nejde, spíš o to, aby si nějakej šašek nerozdělal u motorovky stan za stavu 49-15 a nešel si nalít Frisco a pustit Titanic.
Jak psal jarin, tohle je kompromis mezi starou entry a ZDDL verzí a normální hráče to fakt neovlivní. Jediný blbý je, že řízci kvůli kterým tyhle úpravy v první řadě vznikly se nejspíš ani nepřihlásí.
#14   14.07.10 11:02:40  vain
No, přes komentáře se to řeší blbě, ale budiž. Vy oba berete tyto místa jako místa pro kemp, já tyto místa beru jako místa pro využití ve hře. Na balkónku nemůžu jít dopředu, jelikož chytnu ránu raketou, nemůžu jít dozadu, jelikož chytnu ránu od kyseliny. Že zahrádka je sice teď víc otevřená je pěkné, ale jediný úkryt před BFG, když nemám zbraň a tedy jediné, co potřebuji je úkryt, je opět nepoužitelný. Vy ty místa prostě vidíte z pohledu kempra, já z pohledu hráče, co nechce kempit, jen se dočasně ukrýt před útokem protihráče. Že má entry své mouchy je snad všem jasné, správná duelová mapa by měla jít oběhnout dokola, ale kryplit tu mapu ještě víc?

Že jsem se už dlouho nepřihlásil do žádného turnaje? Nemyslíte, že to bude právě těma mapama, které tam jsou? Mě u doomu vždy držela entry, a teď je New Schoolem zkryplená i ona. Já se na ZD účastnil asi dvou turnajů z kolika? stovky? a kupodivu byly všechny entryway, normální entryway, takže se určitě nedivte, že jsem zvažoval připojení se do tohodle, vždyť to měla být opět entryway.... měla... Já vám to rozhodnutí neberu... jen říkám, proč se mi nelíbí, ale beru, proč se Vám naopak líbí, momentálně to už stejně nic nezmění.
#15   14.07.10 11:33:28  Titan
vaine a proc by jsi jako nemohl jit dozadu ? vzdyt nemusis jit az k motorovce, spawn spot je prece naprosto stejny, takze i kdyby tam ta kyselina nebyla tak koupit raketou muzes stejne kdyz jdes dopredu :-). Dozadu to jde v pohode. Zase takhle natom balkonku muzes takticky reagovat, malo kdy se stane ze se hrac odvazi vtrhnout az pod balkon, v takovym pripade muzes prece na to reagovat. Jde o to ze kdyz se tam pak zakempi, tak i na tom nejvzdalenejsim bode jde zabit kulometem. Co se tyce zahradky tak se tam da kryt stranama. Mne se moc nikdy nelibilo kdyz souper byl uplne v rohu a nehnul se, a nesel zabit pres okno a musel jsi tam vtrhnout. Ted tam aspon muzes vtrhnout do stran bfg a vic manevrovat. Tyhle mrtvy body na balkone u pily a vzadu na zahradce kde je voda hrajou vetsinou spis roli mrtvych bodu. To ze se tam muzes nachvili schovat a souper na tebe nemuze je sice fajn, ale ruku na srdce, i pomala hra v entry je v praxi o tom, ze z balkonu seskocis prakticky hned, na nem se zdrzujes minimalne, na zahradce pokud ses nerozhodl tam vylozene stat v rohu, kde je uz voda, tak spis manevrujes kolem do stran a cekas na slusnej vypad ven. Jako starej hrac entry bych snad tohle mohl jeste vedet ne :-) A tyhle veci se daj delat v klidu i v tyhe upraveny verzi bez problemu. Ale tak chapu no, proste ti to nesedlo. Jen mi prislo divny, ze jsi o tom psal clanek, resil to, a vlastne na turnaje se nehlasis. Entry turnaj byl v lete 2008 a nebyl jsi tam.
#16   14.07.10 11:51:45  vain
Ty to bereš z pohledu útočníka, já z pohledu toho bránícího se hráče. Po spawnu prostě vždy couvám, než se zorientuju, kde jsem se vůbec spawnul. Na balkónku je spawn point na stejném místě, jasně, ale prostě když hned ze spawnu budu couvat tak, jak to dělám, tak si naběhnu do kyseliny (jít dopředu nemá cenu, riskuju zdechnití z jakéhokoliv spawnu). Na zahrádce beru boomstick a letím právě do toho opačného rohu, chci vidět na dveře a do okna, abych věděl, kde útočící hráč je a poté se přibližuji kolem stěny po vodě směrem ke dveřím, ale stále po vodě, abych byl dostatečně daleko od dosahu BFG a abych viděl na okno a dveře - a o tom to je, ne že tam chci kempit, ale že nechci chcípnout hned, jak tam vběhnu. Předpokládám, že mě taky nemusíš o hraní entryway vykládat, vím, jak ji hraju =)

Že jsem se do toho turnaje 2008 nepřihlásil bude asi spíš tím, že jsem v té době neměl Windows, dnes už ale mám 40GiB disk co jsem si sehnal a na něm mám Windows právě kvůli ZDaemonu (modlím se v Linux verzi přesto ;-)). O minulém turnaji v Entryway jsem newsku napsal taky (http://idoom.cz/doom/novinky/odstartovala-registrace-na-zdaemon-euro-classic-tourney/286/), takže tohle není žádná vyjímka.

Možná jste na těchto místech zamezili kempu (zdůrazňuji na těchto místech, kempovat mohou kdekoliv jinde, kde na ně stejně budeš muset vyběhnout jako na zahrádku), ale to je tak vše, co pozitivního z toho plyne.
#17   14.07.10 12:52:27  Draza
Teď už je to jedno, ale pokud jste chtěli oldschool entry, měli jste dát o hráčích hlasovat. Každej by poslal "x" jmen hráčů, který by chtěl v soupisce. Pokud 9/10 hráčů napíše Titana, Ocelota, Vaina atd. tak asi vědí, že to hrát umějí a že hrají dobře.

Jenom v týhle diskuzi padlo od 2-3 lidí že Čůrákology asi není úplně ten správnej hráč do týhle mapy, takže v registraci by pro něj logicky nemělo být místo.

Byl by to hlas lidu a hráči by tam měli lidi, který tam opravdu chtěj.
#18   14.07.10 13:49:04  Titan
to jako ze nejdriv couvas a pak teprve az se zorientujes beres zbrane na balkone ? Pokazdy chodit dozadu se nevyplaci, ale spawn za plazmou, je rychlejsi se pokusit o grab. Zahradka a boomstick je prece jenom vetsi past. Kdyz na tebe vtrhne kdyz mizis do zahradky, moc toho nevymyslis kdyz to udela rychle s bfg. Je proto lepsi se naucit plazma grab a zahradku v lepsim pripade vynechavat. Pro me je to spis jen takova moznost kam utect pred bfg sprchou kdyz u plazmy uhybas a doplnit si ammo pro ssg, nebo pouzit boomstick na dalku pres chodbu. Co jsem presel na vysokou sens tak jsem zacal praktikovat vic agresivni styl hry, kdyz hrajes rychle tak ani tu zahradku nepotrebujes na kryti, proste to odhadnes a nekdy ho das boomstickem z prvni, to je pak ucinnejsi nez se tam placat u vody a cekat. Navic tim vypadem soupere prekvapis, samozrejme ze se tam nesmis vrhat v dobe kdy tam leti s bfg, ale chytre a rychle. <br />
<br />
No windows jsi ale kdykoliv mohl mit, teprve az kdyz ses rozhodl pouzivat win7, tak jsi hral i zdaemona, proc sis teda za cely ty roky nenainstaloval i xp kvuli doomu ?<br />
<br />
No vidis a ja to zase na ty zahradce beru jako odstraneni vzdalenyho spotu pro finskej styl kempu, kde treba ocelot cekal 5 minut na zahradce nez tam za nim prijdes. Na tom me taky stval jeho kemp s kulometem u bfg dole, dneska s tou rychlosti bych tam na nej vlitnul. Ale v doom2.exe to neslo hrat rychle. To proste jsi musel kempit strasne dlouho pokud jsi chtel uhrat nejakej vysledek. Abych pravdu rekl, za ty roky obrannyho kemp stylu jsem uvital tuhle zmenu, prejit z ocelotovskyho stylu na chewy styl, je to pak i vic koukatelny pro dema... Odhadnout spravnej moment a agresivne zautocit, sachy jdou dobre s nizkou sens. Ale clovek je hlavne pomalej.
#19   14.07.10 13:50:56  Titan
chtel jsem napsat, ze dozadu je dobry chodit, ale ne pokazdy. Nekdy za plazmou vzit plazmu, nekdy zdrhnout do modry kdyz te zabil na zahradce, proste improvizovat. Nebo pistolka kdyz ma 5% :)
#20   14.07.10 14:08:03  vain
Samo, že když mě zabije u plazmy, tak necouvám, ale většina smrtí je v chodbách, a to prostě couvám hned po spawnu a ano, i když jsem na balkónku tak couvám, hned, ne až zjistím, kde vůbec jsem (to už jsem v chodbě většinou opět mrtvý), však se podívej na nějaké mé demo a uvidíš. Stejně tak uvidíš, jak to dělám na zahrádce, kdybych tam nikdy nešel, tak nějakou kyselinu neřeším, ale já prostě takhle hraju a najednou mi "někdo" přestaví mapu, kterou takhle hraju několik roků.

Já se nerozhodl používat Windows 7. Sehnal jsem si starý malý, 40GiB disk na hrádky s OS, původně po bavení se s cyberrealitym na irc na FreeBSD, ale před tím jsem si zkusil ty Windows 7 a ten víkend jsem přišel i zahrát pár her na ZDaemonu. "Celý ty roky" jsem měl jeden disk a na něm pouze a jen Linux.

Fascinuje mě, jak dokážete kecat do stylu finům, ale pro svůj styl (větší sensitivitu myši) si mapu upravujete, celkem sobecké.
#21   18.07.10 18:39:13  noname
13: je to sice uz trosku pase, ale dovolim si reagovat i kdyz chapu, ze nazory fake nicku si zase tolik pozornosti nezaslouzi

vse o cem (13) hovori je pravda, entryway ma svoje mouchy, na vysoke urovni se hrala vzdy pomaleji, aneb pri podobnem skillu hracu frag ziskal vetsinou ten, kdo si pockal, ale problem nebyl nikdy balkon a malokdy zahrada, spis se jednalo o mistnost pod balkonem a oblast kolem plasmy, je jasny ze balkonek se zneuzit da, osobne si nepamatuju nikoho, kdo by to v turnaji delal, ale to se da jednoduse osetrit na urovni pravidel(pravidlo cislo xxx: hrac ktery vyuziva nedosazitelna mista mapy ke zbytecnemu prodluzovani hry muze byt z turnaje vyloucen), ne nejakym absurdnim zasahem do mapy a ovlivnenim jeji hratelnosti

chapu zamer autora uprav mapy, ale jak kdysi nekdo chytry rekl, cesta do pekel je dlazdena dobrymi umysly :)
#22   18.07.10 18:54:50  vain
Hezky řečeno, jak jsem už i rozebíral s lidma na irc, úprava zahrádky je zbytečná, jelikož zaprvé to je přístupné místo a kdykoliv na kempujícího hráče mohu vyběhnout (že se bojím je věc zcela jiná a nikoho neopravňuje ke svému prospěchu jakkoliv editovat mapu) a za druhé s pomocí BFG se dá hráč zde kempující velice jednoduše ne jen vyhnat, ale i zabít výstřelem na vzdálenější zeď a vyběhnutím ven, viz screen - http://vain.cz/ftp/DOOM0000.bmp případně výstřelem od exitových dveří k plasmě a rychlým vyběhnutím viz druhý screen - http://vain.cz/ftp/DOOM0001.bmp

Balkónek bych buď řešil pravidlem o zákazu zbytečného zdržování, nebo bych dal místo kyseliny mříž, která je na konci balkónku, tedy se hráč zde spawnutý nemůže nechtěně zranit.