Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 22.08.07 ] [ 11:13:40 ] [ Twister ] [ Komentáře: 40 ]

Zdaemon vs Skulltag

Po přečtení pár posledních newsek mám pocit, že se z idoomu stal jakýsi populizátor jistého doomovského portu:). A co si takhle srovnat Skulltag se Zdaemonem? Následuje několik důvodů proč u nás hraje první zmiňovaný port málo lidí:

1. Lenost doomerů měnit zvyky:
Svůj vliv zde měla především bývalá GameZone (nyní GamePark), kde začínal hrát v podstatě každý doomer. Na GZ byl totiž nasazen Zdaemon (dříve Zdoom). Skulltag jste mohli hrát pouze přes IDE. Zdaemon má tak u nás již šestiletou tradici, o které se Skulltagu může pouze zdát.

2. Komunita:
Srovnejte kolik lidí hraje Zdaemon a kolik Skulltag (dále jen ZD a SKL). Jistě mi dáte za pravdu, že kdykoliv si budete chtít zahrát, na ZD někoho najdete vždycky. Ve SKL je to právě naopak. Například právě teď hraje ZD 38 lidí, SKL 8.

3. Turnaje:
Možnost změřit síly s protivníkem v turnaji dodává hře punc důležitosti. Osobně jsem zažil největší nervy pri turnajových hrách a musím říct, že to má něco do sebe:). Nepočítal jsem to přesně ale ve ZD se hrálo cca 180 turnajů, ve SKL nevím (výpis turnajů totiž není a vše musíte hledat na forech). A právě to považuju za velký minus SKL. Seznam vítězů turnajů ve SKL prostě chybí!

4. CTF:
Kapitola sama o sobě. S uvedením CTF zaznamenal ZD velký boom a hlavně další přísun nových hráčů. Velkým plusem pro Zdaemon bylo rovněž jeho zařazení do "oficiálního" portu lan akcí. LAN CTF turnaje patřily k těm nejlepším hrám u nás, ať už co se týká kvality nebo zábavnosti.

5. Hratelnost:
Dost sporný bod na programu jen co je pravda. Když hraju SKL připadám si, že "pluju" mapou, zatímco ZD je dost těžkopádnej. Jenže je tu další věc, zbraně ve SKL ubírají zatraceně málo. Ve ZD se ta SSG ještě dá vydržet, ale to co střílí ve SKL není broxna.

Jistě jsou tu i další pro a proti, ale tohle jsou například moje důvody proč Skulltag není tak oblíbený jako Zdaemon. Samozřejmě vývoj obou portů je věc zcela odlišná a pokud má Skulltag v něčem navrch tak je to právě v této oblasti.

Bonusový úkol: zkuste ve Skulltagu najít server s entryway...
Komentáře k novince:

#1   22.08.07 12:56:07  Method
Hm, super... Rád bych nejdřív řekl, abyste se nebáli, že s newskama jsem skončil, takže už zase se můžete vrátit ke stylu 1 týden, 1 newska o tom jak skvělý je ctf atd... Nikdy jsem v newskach zdaemon neschazoval, pouze sem informoval o novinkách ze světe ST, protože mě to baví (hlavní důvod) a protože na st scéně se něco děje... Nikdy to nebylo za učelem znehodnotit zd. Jinak, abych se vyjádřil k článku, tak mi to přijde jako nehorázna sviňárna a kupa sraček, kdybych já napsal něco podobnýho proti zd, tak bych měl okamžitě ban a abych reagoval na článek a uvedl věci na pravou míru 1.Jedinej pravdivej bod, nicméně ST je port starší 2. Komunita je ideální, neni přehnaně moc lidí, kde je 3/4 banda 14 letejch dětí a člověk si vždycky zahraje - Stačí zapnout IRC pokud někdo ví jak na to (přece máme zdirc!) 3. Turnaje samozřejmě v ST jsou i když nejsou tak organizované a neni jich tolik (pro mě = výhoda, kolik zbytečných hádek vzniká při těch "profi" zápasech). 4. CTF se na ST hraje uplně stejně jako na zd a jen mezi náma, nejdřív bylo ctf v st a pak to překopírovali do zd. 5. Tohle je největší sračka ze všech pěti bodů a) přečti si novinku níž o FPS b) jde jen o zvyk (jakej povyk bylo zavedení mouselooku a skakani, každej řikal jaka je to sračka). Tak to by bylo asi, tak všechno jen nakonec bych rád řekl, že tohle považuju za nehoráznou sviňárnu, protože si timhle článkem defakto znehodnotil a shodil všechny newsky se kterýma jsem se babral (a že jich je hafo) a ty se pak jednou objevíš a napíšeš tohle. S tebou sem hochu skončil.
#2   22.08.07 13:21:27  Twister
Ty pises o Skulltagu ja sem napsal o tom proc se podle me Skulltag nehraje. Nevim jaky svinarny v tom vidis, ale doporucuju ti prvne vychladnout... Dobra, berme jako plus skulltagu ze tam bylo CTF prvni a co jako? To ze to bylo prvni neznamena ze je to lepsi.
#3   22.08.07 13:32:31  ufon
methode proc se musis hned tak nasrat, vzdyt twister nevyjadroval zadny osobni nazory, jen shrnul fakta a ja si myslim ze celej ten clanek nevyznel nijak anti-skulltagovsky, twister jen vypsal duvody pro to proc neni skulltag tak popularni, nenapsal nic typu "je to sracka proto to zadnej doomer nechce hrat", jinak novinky ze sveta skultagu si myslim kazdej rad precte, sice pro me osobne je to tolik podobny doomu asi jako jdoom ale naky zbezny info o tom mit chci, pokud se obcas objevi i neco vic taky dobre, to ze posledni dobou bylo hodne novinek ze sveta skulltagu a malo odjinud je spis chyba nas ostatnich ze nic nepiseme, ja sem ted asi 2 mesice nemel ucet protoze sem ztratil poznamky s prihlasovacimi udaji, jinak si myslim ze bych tak asi 5 novinek za tu dobu napsal, protoze je urcite o cem psat, ne ze ne, takze bych byl rad kdyby ses uklidnil a bral to s nahdledem
#4   22.08.07 13:34:17  Darg
HH methode, twistr tady jen porovnal ze svýho pohledu ST a ZD a ty vyletíš jak čertík z krabičky :). Takovou reakci bych u tebe nečekal..
#5   22.08.07 13:35:02  ufon
a uz vubec nevim jak by neco takovyho mohlo znehodnotit ty novinky co si tady produkoval, pokud si od toho(svych novinek) cekal nakou PR hodnotu tak mozna trochu, ale myslim ze vetsina lidi si nazor dokaze udelat sama
#6   22.08.07 13:46:42  vain
No já se musím zastat MethoDa, jelikož nic proti Twisterovi =) ale moc v SkullTagu asi nahráno nemá protože "zbraně ve SKL ubírají zatraceně málo. Ve ZD se ta SSG ještě dá vydržet, ale to co střílí ve SKL není broxna." je kokotina na entou =) Btw Entryway server tam je, jen umět hledat =)
#7   22.08.07 13:55:07  CTFplayer
Jste zlý a ošlivý na Methoda!! A tahle newska tady nemá co dělat.Strašně rád bych viděl aby vám tady Method napsal newsku ve které vám ukáže VŠECHNY ZÁPORY ZDAEMONU A JEHO KOMUNITY.BTW kdo nemá rád skulltag je Zdaemon-lamer...
#8   22.08.07 13:58:10  Tomsa_x
No methode fakt si taky myslim ze to twister nemyslel nijak spatne, my sme to taky nepochopili nejak spatne protiskulltagovsky a nebo namireny proti tobe a tvejm novinkam... Myslim ze sis to akorat strasne spatne vylozil. Napsal tam naky porovnani a napsal ze jemu proto vic vyhovuje zdaemon. Nevim proc pises ze ty kdyby si neco napsal proti zdaemonu tak bys dostal ban. To je picovina a ty to vis, tak proc to pises proboha? Newsky o ST si kazdej rad precte, ja urcite... a to i pres to ze ho nehraju a asi hrat nebudu (asi kuli prvnimu bodu co napsal twistr)... Nevim, proste to beres moc jako ze ti tim chtel ublizit a ze snad ho sralo jak tu placas furt o ST, ale kdyz se nad tim zamyslis tak se nad tim musis zasmat prece ze sis neco takovyho myslel... Klid chlape...
#9   22.08.07 14:05:24  Twister
CTFplayer: tohle jsou stranky o doomovi takze nevim co by to tu nemelo delat:). Spis ten tvuj koment je tady trosku zbytecnej:). Jinak taky doufam ze bude clanek o zaporech zdaemona, vsak je jich hafec. vain: nahrano ve skulltagu fakt nemam, SSG ubira min tecka:).
#10   22.08.07 14:10:32  vain
Twister: no já vím že nemáš nahráno, proto si neměl žádné takové provovnávání psát =) SSG v SkullTagu je MNOHEM víc účinná než v ZDaemonu. Zkus si tam někdy fakt zahrát (nemyslím TDM kde je bugshot a tam je ta broxna opravdu slabá, asi úmyslně), třeba i to dwango nebo se podívej na to demo jak sem hrál s tou Devi o čem je newska u nás na PRE. Prostě mi příjde, že si to napsal Hulán stylem =)
#11   22.08.07 14:17:47  ufon
tady sem mel s tou ssg twistera asi zastavit, on tak usoudil podle hry kde sme dneska zkouseli CTF 1on1 a je pravda ze ssg tam bylo fakt naky dost slaby a kdyz sem vypsal do konzole skill tak vyjelo cislo 4 coz nevim jestli je nejvyssi skill nebo ne, ale zase je pravda ze si matne vybavuju hry kde mi prislo silnejsi nez v zd - jinak vsichni co sem pisou vytky a maji ucet na idoomu muzou newsku editnout a pridat tam nazor druhe strany, myslim ze twister by s tim problem nemel, no co dodota, snad jen ze sem mel pravdu "11:41:26: tve, to je titulek, to bude slusnej flame :)"
#12   22.08.07 14:21:12  Dopefish
I když šlo jen o newsku, proč se skulltag hraje míň, tak jsem to taky pochopil jako method, že to mohlo shodit jeho newsky a očekával jsem flame. Už jen název je Zdaemon vs Skulltag. A ne něco jako proč se skulltag tolik nehraje. Je tam vyloženě zdaemon a ne i jiny porty. Pak taky věta -Po přečtení pár posledních newsek mám pocit, že se z idoomu stal jakýsi populizátor jistého doomovského portu:). Takže mi to přišlo něco jako - Měli jsme tu newsky ze st, ale k čemu vlastně byli, když st je nic moc port, což je shrnuto v 5 bodech a jeho jedina výhoda je, že vyvojovy tym výdává často nove verze. Jako ne, že by mi to tak vadilo, já s článkem víceméně souhlasím:)), ale každý srovnání portů vyvolá vždycky flame imo a ST i Zd hráče stejně nikdy nepřesvědčíš:) Tak jsem to pochopil já..
#13   22.08.07 14:40:25  Twister
Dopefish: tak si to pochopil stejne blbe jak method:).
#14   22.08.07 14:46:35  hokis
kaslu na zd i st ale methode vzpamatuj se.
#15   22.08.07 18:06:17  Method
Achjo děkuji za příspěvky, který sem radši ani nečetl. 1, Mě nesere obsah newsky jako takovej (i když spousta věcí jsou jen nepodložený ******), mě je u prdele skulltag, zd, odamex a cokoliv. Prostě mě sere, že já se tu dřu s newskama a pak přijde Twister a timhle článkem je defakto všechny shodí - prostě to tak je. 2, Nikdy sem se nesnažil, aby se ze ST stalo druhý ZD ba naopak. Takhle je to lepší protože je to menší komunita, kde nejsou takový spory, cheaty jako jinde. 3, Kolik bylo od spuštění idoomu članku o zd a kolik o st? 4, "populizátor jistého doomovského portu" - hovno populizátor, nikoho to číst nenutim, ale dělám to, protože mě to baví a protože se na st pořád něco děje. 5, např. by Twister psal pořád newsky z odamexu, protože by ho to bavilo a pak bych jednou za rok přišel s newskou, kde bych odamex nepodloženýma faktama schazoval. Prostě nejde o to co je a co neni v tom článku pravda, ale o "princip" a o to, že sem od twistera (a od dalších nejmenovaných jedinců) asi čekal trochu víc. Ale už v klidu i když sem získal na některý lidi uplně jinej pohled, tak už tu nebudu smrdět, takže se můžete vrátit k "normálu" bez mých "populizátorských" newsek a mé přítomnosti. Sbohem
#16   22.08.07 19:07:21  Houbar83
TY voe,to jsou haluze,nebudu se vyjadřovat k článku,páč my o něj jinak nejde ale co mě SERE!!!! Když se dva OLDSCHOOL MARINY hádají kvůly píčovině.Methode vim že to nasere ale kurna znáš twistera kurevsky dlouho na to,aby jsi věděl že to nebylo namířeno proti tvým NEWSkám či proti tobě nebo nedej bože proti SKULLTAGu.Jasně.mohl to napsat jinak aby to nezávadělo k tomu že něco schazuje ale znáš ho,sloh nebyl jeho silnou stránkou nikdy :D (takovej štuchec,přátelskej) Prostě je my líto když se dva starý známy hadaj kvůly něčemu co prostě jeden špatně pochopil a druhej špatně napsal :) ale to se dá řešit,tak si o tom popovídejte někde na chatu a spolu tu NEWSku předělejte tak aby jednak informace byly 100%pravdivý a aby to bylo napsaný tak že to nevyvolá dojem PROČ JE LEPŠÍ HRÁT ZDAEMON. Ja taky jednou udělal botu,když jsem vynadal Vainovi za něco co napsal o mě a já to špatně pochopil,tak vim o čem mluvim.Myslim si že nemate tohle zapotřebí.Methode kua,jako spravnej pankáč PEACE and LOVE :-) nebo tak nějak. s ouctou Houbar83 alias ortodoxní homosexuál
#17   22.08.07 19:48:56  Titan
Myslim, ze to twister nemyslel tak zle jak se treba zda, ber to jenom jako jeho nazor methode, tyve kdybych mel napsat clanek klasickej doom vs zdaemon, taky bych tam vyjmenoval milion vyhod klasiky, ale bylo by to proste z myho pohledu na vec... Jo a jinak twistere, na gamezone byl csdoom, zdoom je hlavne engine, kterej podporuje zdaemon, skulltag ale i treba odamex. Jinak zajimavej clanek.
#18   22.08.07 21:24:06  Twister
Method: Proboha kde sem napsal neco proti tvym clankum? Kdyz se mi neco nebude libit tak te zbuzeruju na icq a reknu rovnou co si myslim omg.
#19   22.08.07 21:24:17  Draza
No popravde Method alespon udrzoval ten idoom pri zivote pac byly casy kdy se tu tejdny nic nedelo.. osobne sem si rad pocet vzdycky, i kdyz se mi skulltag nelibi..alespon se neco delo!
#20   22.08.07 21:31:37  Draza
Zase na druhou stranu takovahle newska vyvola slusnej flame a je pak aspon taky co cist.. tak to trochu protahnem ne? Tomsa je buzna :P
#21   22.08.07 21:34:58  Twister
Titan: cs doom byl launcher, hral se zdoom:).
#22   22.08.07 22:22:31  markub
Tak rozhodne jsou ty body spravne trefeny na debatu. Ano komunita skulltagu je mensi a cechy tam nenajdete ani s lupou, tim padem nectu ani moc casto fora a tak se o turnaji vetsinou dozvim az kdyz je rozjetej.Ano broxna se ve skulltagu chova jinak, muj pocit je ten ze je rychlejsi. Jinak je skulltag bezva port a to vic me mrzi ze ten turnajek co se snazil rozjet darg nakonec nevysel.
#23   23.08.07 10:43:32  Tomsa_x
Neshazuje Skulltag, napsal proc ho lidi nehrajou (a fakt je ze ho nehrajou...). Treba sem se mohl zamyslet, rict si jo, nehraju to kuli 1. bodu coz je skoda a blbej duvod= zacnu skulltag hrat... Dalsi vec s tim populizatorem. Udelal za tim smajlika, coz kdyz uz ho udela v newsce na idoomu tak to opravdu mysli IRONICKY A ZE SRANDY. Ja se u toho teda zasmal, bylo to mozna drsny popichnuti na tebe, ale nebylo to mysleny nijak zle, na tom se snad schodnem doufam... Byla by fakt skoda kdyby si prestal psat tak dobry newsky jenom kuli takovydle, dobra, mozna blby (a urcite z tvoji strany akorat nepochopeny), ale presto SRANDE...Znova vopakuju ze sem si ty newsky vzdycky rad precet i kdyz skulltag nehraju, tak me to zajimalo a bude zajimat... stejne jako plno dalsich lidi, nevim proc si myslis ze najednou se vsichni spikli proti tobe a sou na tebe snad nasrany ze si neco psal nebo ja nevim co si asi myslis nebo co se ti hono hlavou:(. A ted mi prosimte napis jeslti si o ME (ne obecne o vsech, ale o me) myslis ze sem vul nebo neco kdyz sem tu newsku pochopil tak jak sem ji pochopil a nezatratil sem kuli ni Toustra hned...:/.
#24   23.08.07 11:44:26  Jarin
Tohle je jedna z typickych newsek ktera rekne hovno ale je u ni halda komentaru. A autor to jiste psal s timhle zamerem. A ja byt methodem tak me to nasere taky pac je tam z toho citit zhazovani ST at si kazdej rika co chce ale ja to tam proste vidim...a napsat pak methodovi ze si to spatne pochopil a zatim smajlika neni omluva a je to proste blbost... btw. ve ST je lepsi ssg nez v ZD... a napsat SKL jako zkratku skulltagu je taky totalni kokotina...snad sem to spatne nepochopil.
#25   23.08.07 12:19:34  Twister
Za co bych se mel omlouvat prosimte? Ja proti skulltagu nic nemam, tohle sou proste duvody proc se skulltag nehraje. Az na bod 5, kterej sem psal uz dost z vody:) je to proste pravda a pokud tvrdis ze ne, tak asi zijes v jinym svete nez vsichni ostatni.
#26   23.08.07 12:20:17  ufon
Tak myslim ze twister to psal i s tim zamerem trosku rozvirit moc az klidne vody ceske doomsceny, za dalsi se tak asi rozhodl trosku si rypnout do methoda jakozto cloveka co sem haze jednu newsku za druhou o portu ktery hraje jen nekolik jedincu u nas a tudiz to tu skutecne zacalo vypadat jako nejaka skulltag propaganda, OVSEM, jak method spravne napsal nikdy se nesnazil zdaemon shodit a pokud vim nikdy se nam nesnazil ST nejak nasilim vnutit, jen si proste pise ty svoje news a jelikoz tu ted moc jinych lidi neprispivalo tak to tu vypadalo jako nakej iSKULLTAG, coz ovsem jak uz sem rekl neni chyba methoda ale nase, na zdaemonu se toho porad deje mnohem vice nez u ST i kdyz vyvoj totalne stagnuje. Pokud se jedna o kvalitu clanku jako takovou, tady musim twistera shodit, bylo to (na jeho pomery obzvlast)hodne povrchni a uz jen z toho je jasne videt ze to melo bejt jakysi popichnuti spis nez cokoliv jinyho. Bohuzel se asi podobne jako ja(mel sem moznost tu novinku precist nez vysla) nedomnival ze to method vezme tak smrtelne vazne a dokonce to vezme jako utok na svoji praci. Pokud methode tvuj zamer byla i propagace ST portu tak by si to osobne asi brat mohl, ale mnohem lepsi reakce nez co si predvedl by byla novinka ktera by na tu twisterovu odpovedela, myslim ze by ti to nemelo dost prace vzhledem ke kvalite a obsirnosti tohohle clanku :), btw kam se podel tvuj smysl pro humor a hlavne nadhled !!!
#27   23.08.07 18:44:10  Graim
Presne tak method by moh napsat newsku o tom "Proc se ST hraje vic nez ZD" a vsechno by bylo ok :p Jinak abych pridal trochu k tematu (ikdyz co je opravdu tematem tydle novinky :p). To jak se tvrdi ze ST ma lepsi vyvojovej tym, ze vyvoj je rychlejsi atd. tak to podle me plyne nejvic z toho ze za posledni pulrok vyslo vic verzi ST nez vyslo verzi ZD za nekolik let, coz je sice pekny, ale ja osobne si treba dneska skultag nezahraju protoze se mi nechce stahovat zase novou verzi kdyz zejtra vyjde dalsi ;). Naopak u ZD udajne vyvoj 1.09 finisuje a nekde sem cet ze to ma bejt nadupany jako by to byly tri verze v jednom ;). Tak to si asi kazdej prebere po svym ale to ze je vyvoj ZD pomalejsi (nebo se zda bejt pomalejsi) nemusi znamenat ze je jakkoli menecenej nebo min kvalitni nebo co.
#28   23.08.07 19:43:47  Titan
Graim: jestli tam kilgore neda teaminfo (moznost si vybrat z mnoha barev CTF, ze se to zbarvi i do mapy, nejen mariny), MVP (most valuable player) + CTF bodovaci system, tak jestli tyhle veci za celou tam nedal, tak at se jde bodnout :) Nekdy mam pocit, ze soulozi s impem misto programovani, jde to jak snek, maj malo lidi to je fakt.
#29   23.08.07 20:06:11  Gusta
Souhlasim zde s Methodem, který zde vytrvale a s nadšením zveřejňuje novinky a zprávy, o kterých by opravdu málokdo z nás jinak vůbec věděl, A pak přijde Twister s touto novinkou (důvod k jejímu napsání hledám marně), která bez ohledu na to jak byla myšlená působí jako výsměch Methodovu dlouhodobému snažení. Osobně bych byl na jeho místě nasranej úplně stejně a nejspíš bych i ztratil motivaci něco pro ostatní dělat ... doufám však že Method jí neztratí, dá si pár pivek a bude psát dál.
#30   23.08.07 20:07:43  Twister
No to je taky pravda, dost mi vadi ze treba jedna verze ma 27 Mega narozdil od zdaemona kterej ma hm kua nevim (urcite min:).
#31   23.08.07 20:42:40  Houbar83
ŠUKAM P S Y!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Občas i kočky.Rozhodl jsem se napsat otev5en7 dopis akter;m tohoto článku:PIČO,PIČO,PIČO,PIČO.chleba namazanej siflem,posraná klika vod dveří.Vomrdanej hřeben starou kundou.Plesnivý nohy v posranym hajzlu.Zeblity trencle,prochcaný. s ouctou Houbař83
#32   23.08.07 20:48:43  Damned
Tak si k zdeamonovi přičti všemožný mappacky a taky dostaneš několik MB. V ST je už asi 50 map nemluvě o dalších aditívech ;) Jinak bod 1 - souhlas, bod 2...- spiš si myslím, že ST komunita je taky situována spíš v zámoří a proto v 11h středoevropskýho času tam moc lidí nebude ;) Bod 3 - nějak je mi fuk :), Bod 4 - Nechápu? CTF má obé ;), Bod 5 - není to že je ST plynulejší spíš výhoda? ;) a SSG? ;) Tak to je už asi fakt vycucaný z prstu :)
#33   23.08.07 22:21:41  Draza
Hele nchame to na lanku pekne k pivku o tom podebatit a pak si rozbijem drzky a bude dobre ne? :)
#34   24.08.07 01:46:00  Jarin
Twister: asi ziju v jinym svete nez ty...nevim proc tam pises za vsechny ostatni....psal sem pripominku na tebe....
#35   24.08.07 01:49:26  Jarin
jinak twistera mam rad a jeho bfg ...lol prsote ma mrad cely pre ale tahle news me docela a prisla zbytecna...
#36   24.08.07 09:09:15  Crazypig
Kdy bude dalsi newska? :)
#37   24.08.07 09:12:06  ufon
zda se ze brzo :)
#38   24.08.07 10:19:00  markub
.. nebo uz nikdy
#39   24.08.07 13:02:10  Twister
Dalsi news je na ceste:) Nicmene tato splnila svuj ucel:)
#40   24.08.07 13:13:43  Crazypig
Heh