Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

[ 18.01.07 ] [ 00:37:56 ] [ Vain ] [ Komentáře: 45 ]

Zdrojový kód Odamexu volně ke stažení

Na internetu se objevily zdrojové kódy Odamexu a jelikož jsem byl právě v Linuxu, nepohrdnul jsem a kouzelnými slůvky make && make install jsem si zdrojový kód sestavil a Odamex vyzkoušel. Mezitím co se Beran a spol pokoušeli zkompilovat kód ve Windows jsem si Odamex oťukal a něco málo vyzkoušel. Po delší chvíli se Beranovi povedlo zkompilovat si i Windowsáckou verzi a mohli jsme si i trochu zapařit. Co jsme zjistili?

Velmi důležitou věcí je, že Odamex má do hratelné podoby zatím daleko. Dokud jsem po mapě pobíhal sám, zdálo se mi všechno víc než perfektní. Až když se připojili ostatní, začaly se ukazovat nedostatky tohoto portu. První věc kterou nelze přehlédnou je špatná animace postavy mariňáka, která je velmi zrychlená, nejde poznat že právě střílí a občas když někoho zastřelíte, jeho mrtvola se k zemi odporoučí jen z poloviny.

Občasné poblikávání postavy která se v dané pozici doopravdy zdaleka nenachází a podobné halucinace připominájící jevy. Asi nejvíce úsměvnou věcí bylo, když ufonovi na stejném serveru jako ostatní po sebrání mizely zbraně zatím co ostatním ne.

Co se týče CTF i to má své bugy. Asi nejzávažnějším a nejdůležitějším bylo, že vlajka zůstala na stojanu zatím co vlajkonoš už dávno pelášil skórovat. Pomohl až reconnect všech hráčů. Něco jako když v ZDaemonu vidíte místo vlajek klíče a musíte si dát reconnect.

Podle těchto pár řádků to vypadá že je Odamex momentálně nepoužitelný a vlastně nepřináší nic nového. Ovšem opak je pravdou. Po dnešní zkoušce Odamexu se na něj těším ještě víc a určitě nejsem sám. Jistě, má zatím velké množství bugů, ale ještě ani nevyšel, navíc se bude jednat pouze o betu takže ani žádné zázraky čekat nešly.

Za co musím ale autory pochválit je skvěle promakaný bodovací systém v CTF, kde jsou body a fragy každého hráče zvlášť, a za vrácení vlajky například dostanete na účet 3 body, za sebrání zas o něco víc a za skórování celých 25 bodů. Celkem kvalitně funguje i přehrávání dem z klasického doom.exe, což je věc o které si může nechat takový ZDaemon jen zdát. Podpora dem z klasického dooma je velmi důležitým aspektem ovládání hry. Jelikož demo je vlastně jen záznam stisknutých kláves který nahrávající hráč zmáčkl. Kdyby v Odamexu byla jiná fyzika pohybu, lmp demo z klasiky přehrané v tomto portu by bylo zdeformované a postava by běhala po mapě zmateně. Jelikož jsou dema přehrávána správně, je ovládání Odamexu stejné jako u klasiky.

Takže si to shrňme, Odamex splnil svá očekávání, i když se může zdát že jsem celou dobu mluvil o opaku. Ale musíme počítat s důležitou věcí a to že Odamex ještě nevyšel a nikdo, možná i sami autoři, neví, jak bude vypadat první veřejná verze. Rozhodně je na co se těšit, hlavně hodně štěstí autorům.
Zdroj: Odamex
Komentáře k novince:

#1   18.01.07 01:02:51  Method
Pěkně napsaný vaine...
#2   18.01.07 01:08:06  ufon
Tak beran ukazal ze neni zadna lamka a co rekl splnil, bez nej by to trvalo mnohem dyl - jestli by sme se vubec dockali. Co se tyce odamexu, vain to pekne shrnul, ja jen pridam svoje postrehy, na vyssi rozliseni sem mel pocit ze hra je plynulejsi nez zdeamon, nevim jak je to mozne, obe hry by meli bezet na 35 fps, nicmene takhle sem to subjektivne vnimal - a ten pocit byl velice silny, veci jako vlajka a ruzne prace s ni jeste nejsou na tak dobre orovni jako v zdaemonu, vlajka upustena na zem lezi v pozici spise horizontalni, v soucasne podobe by bylo lehke ji prehlednout. No nic vic me ted nenapada, snad jen ze tato verze ma k te kterou oni oficialne zverejni daleko - ale na druhou stranu odamex ukazal svuj potencial.
#3   18.01.07 11:44:07  Jarin
Muzete mi nekdo poslat tu zkomplovanou verzi pro okna? nebo to hodit nekam na net..dix
#4   18.01.07 11:52:57  vain
Tým odamexu si nepřeje aby se to rozšiřovalo dál, z netu byly stáhnuty i zdrojové kód, takže si musíš počkat na oficiální binárky které údajně budou really soon.
#5   18.01.07 12:51:25  Titan
No uvidime, nevim nevim jestli to bude soon, dooM3 byl taky soon a trvalo to dalsi rok, takze to klidne muze vyjit i v dubnu treba. Vzhledem k tem bugum co jste popisovali a potvrzeni odamex tymu, ze ty zdrojaky byly aktualni... Jen at to klidne trva, hlavne ocekavam kvalitni vysledek.
#6   18.01.07 12:59:19  vain
Titane už mě štveš =) (v tom lepším slova smyslu ;)) Vždycky začneš roznášet bludy o kterých nemáš info ;) [GhostlyDeath] Binaries soon? [@deathz0r] binaries were to appear really soon
#7   18.01.07 13:22:04  Titan
vain: ja jenom rikam co si myslim, vzdyt nemusim mit pravdu vaine. Ale realy soon jsem slysel u spousty projektu vis, az to uvidim ke stazeni na www.odamex.net pak tomu uverim. To jsou proste ty zkusenosti s tim kdyz ma vyjit nejaka hra, nebo projekt. Tak se mi nediv.
#8   18.01.07 13:25:52  vain
Když se řekne opravdu brzo tak to znamená že je vydání na spadnutí. Kvalitnější screeny ze včerejška tady >> http://doom.gamepark.cz/ftp/index.php?dir=odamex%2F
#9   18.01.07 13:56:03  Titan
vain: no uvidime, nechme se prekvapit. To ctf vypada vazne dobre, mozna by stalo za uvahu prekonvertovat znamy mappacky do odamexu (ze zdaemona), moc se v tomhle nevyznam, ale bylo by to supr. Kdyz jsme hrali v zdaemonu mapy do odamexu, tak vlastne to musi jit i naopak...
#10   18.01.07 14:18:58  BeRaN
co sem se hrabal v tom jejich foru nebo wiki tak sem tam nekde zahlid ze delali nakej vyber z CTF mappacku zdaemona pro odamex, ale mam pocit ze to zatim nebylo ke stazeni
#11   18.01.07 14:28:14  Jarin
Titane: no tak tos me celkem rozesmal srovnat D3 a odamex...to sou trochu jine projekty...tj jak srovnavat finale na WCG v CS s finale euroturnaje v CTF v doomu:)
#12   18.01.07 14:32:06  ufon
jarine tve uz to nehul ;)
#13   18.01.07 14:37:52  Jarin
ufon: si rozsiruju obzory lamo.)
#14   18.01.07 15:09:59  Method
BeRaN :: Tak jestli chceš můžu ti ty mapy předělat? ALe jinak mylim, že ty předělaný mapy (jen ty od Alexe) někde ke stažení sou.
#15   18.01.07 15:45:35  Titan
jarin: myslel jsem to vseobecne, mohl jsem zminit hl2, proste tvurci nekdy tvrdi, ze to bude brzy a pak to trva dalsich xxx mesicu, to je vse :) No ty mapy by bylo super mit i v odamexu, je totiz mozny, ze u nekoho poleti zdeamon do kose :-)))
#16   18.01.07 15:46:56  Method
Titan : V to doufám :o) Navíc jsem zjistil, že v odamexu pujde nastavit skákání a mouselook, takže to by tomu mohlo pomoct...
#17   18.01.07 15:55:54  sneakfast
skvelej clanek, jsem rad ze jsem se toho mohl ucastnit:) na odamex se dost tesim, z toho co jsem videl to pro me bude bomba:p
#18   18.01.07 17:45:18  Method
Tak ty předělaný mapy stáhnete tady : http://alexmax.unidoom.org/downloads/2cctg.zip
#19   18.01.07 17:51:41  Titan
method: to je slepenec co jsme vybirali (mp1,2+MAD+ZDUCTF), nebo normalne cely mappacky 1,2 ?
#20   18.01.07 18:15:51  Method
Titan :: Né to sou mapy co předělal AlexMax do boomu...
#21   18.01.07 19:26:52  Konar6
Koukam ze tady se to taky meni v blesk ;] viz titulek (zadnej zdrojak tam ke stazeni neni)
#22   18.01.07 19:53:43  vain
Konar6: ok priznavam se, naprogramoval jsem vlastni odamex a sestavil svuj zdrojak.
#23   18.01.07 19:54:43  Method
Hehe Konar to zas zabil :)
#24   18.01.07 20:37:43  Konar6
No tak jestli ste ten zdrojak dostali jenom vy, tak pak nemuzes napsat ze "zdrojak je *volne* ke stazeni".
#25   18.01.07 20:44:17  vain
Ale to jsme ho nedostali jenom my. Normálně jsme ho stáhli z oficiálního zdroje. Ten nadpis je dobře nevím co se v něm dloubeš.
#26   18.01.07 20:50:05  Konar6
No tak ja ho teda nevidim, tak bud sem slepej nebo je ten titulek trochu "pribleskovanej" protoze momentalne zdrojak volne ke stazeni neni.
#27   18.01.07 20:54:21  sneakfast
konar6: vzhledem k tomu ze v nadpisu je pouzit prisudek jmenny, z nehoz nevyplyva cas, je vainuv postulat pravdivy.
#28   18.01.07 20:54:45  Method
A to máme jako dozadu updatovat všechny newsky, aby nadpisy byly aktuální?;) Navíc kod byl ke stažení minimálně 2 dny, akorát to teď stáhli (i když za nedlouho bude znovu)...Hlavně taky nebyl veřejnej odkaz proto, aby si nejmenovaní jedinci nevytvořili aimobota ještě před vydáním..
#29   18.01.07 20:55:42  vain
Že jsou volně ke stažení neznamená že jsou automaticky v položce download.
#30   19.01.07 11:25:19  Libor
POZOR POZOR - PRVNI PUBLIC RELEASE ODAMEXU je k dispozici verejnosti, ovsem neni v sekci download a ani se o tom nepise na hlavni strance, ale jinak se to pari skvele
#31   19.01.07 12:35:36  sneakfast
http://odamex.net/ rika vam neco press release? :)
#32   19.01.07 14:02:18  ufon
libore na hlavni strane to je a moc skvele se to nepari, a pokud si se snazil byt sarkasticky tak muzu rict jen jedno, owned
#33   19.01.07 14:04:46  Libor
aha :) kdyz jsem to psal, tak jsem nevedel, ze uz udelali release, jenom jsem reagoval na ty reci, ze zdrojak je ke stazeni, ale neni v downloadech, tak nic :)
#34   19.01.07 15:04:10  Jarin
No tak uz sem to nak zevrubne ozkousel a je to teda hrozny nedoladeny..je tam divnej zvuk postavy se divne pohybuji a rada dalsich drobnosti..pri skoku z balkonku v entry neudela ten zvuk takovy to EHM! ale nakej takovej podlouhlej pistavej no hnus:)...dema tady resit nebudeme ty nevali "vubec"...ma to jeste teda podle me dlouho cestu pres sebou aby se dotahlo nasemu oblibenemo a dosud nejlepsimu portu ZD:)
#35   19.01.07 15:10:53  sneakfast
jarin precti si novou newsku, obzvlast druhej odstavec:) a jeste doporucuju tuhle cetbu http://en.wikipedia.org/wiki/Development_stage
#36   19.01.07 15:23:27  Jarin
Jasne no je to alfa verze..takze to ty chyby muze mit no...prsote je to zkusebni verze a co sem jako napsal spatnyho? jen chyby a ze to ma jeste daleko aby se to vyrovnalo ZD...
#37   19.01.07 15:25:46  sneakfast
nic spatnyho jsi nenapsal, ostatne jako ja jsem taky nic spatnyho nenapsal:) jen jsem napsal ze o tech chybach se vi
#38   19.01.07 15:29:53  Jarin
Tak ja se pripojil na net asi ve 14.00 otevru si idoom a zadnou newsku nevidim..ted si aktualizuju hlavni stranku idoomu a vidim tam newsku postnutou uz ve 13.00...zajimave..jinak bych ty chby sem samo..nepsal, asi bych je nepsal vlastne vubec pac je to zevrubne napsano v newsce:)
#39   19.01.07 15:32:01  vain
No podstatnou věcí je že TVŮJ oblíbený ZDaemon je vyvíjen mnohem déle a i když jsem vůbec první verzi nezažil, asi musela taky stát za hovno. Jinými slovy chci naznačit že srovnávat Odamex se ZDaemonem se nedá. Ale už teď má Odamex to co do teď nebyli schopni v ZDaemonu udělat, bodovací systém v CTF.
#40   19.01.07 15:34:27  ufon
ja si nejsem vubec jistej jestli udelali dobre ze takovouhle verzi pustili ven, at uz jako alfu nebo cokoliv jinyho, je tam tolik bugu ze nepotrebujou desitky testeru aby neco objevili a lidi si ten port spis jen zosklivi, moc sem tenhle krok nepochopil
#41   19.01.07 15:35:41  Jarin
No tak sli na to chytre a zacli tim co nema ZD coz je i celkem logicke..ale zbytek vazne..a nevim proc ho nesrovnavat se ZD ..dyt ty srovnvas vsechno se ZD a vsechno je podle tebe lepsi ale ten cas vyvijeni ZD je urcite podstatne delsi..tj jasny
#42   19.01.07 15:36:28  vain
Jarin asi si měl v cache uloženou starou verzi indexu a až refreshem se přepsala. Tu newsku jsem napsal a zveřejnil v čas který u ní je napsán.
#43   19.01.07 15:38:06  vain
Jarin: se ZDaemonem srovnavam jen Skulltag ktery je vyvijen delsi dobu. To uz se srovnat da, Odamex jako novy port ne.
#44   19.01.07 15:39:24  jarin
ufon: to souhlas no takovy verze her se dostanou mezi lidi dycky jen kdyz to nekdo vynese aniz by o tom vyvojari vedeli(zjednodusene napsano ale vime o co de:)..treba ten ruskej HL2 atd..) ale tady si to vypustili sami vyvojari..
#45   19.01.07 15:43:22  sneakfast
tak at si to ty lidi zosklivej, ty ktery to zajima muzou pomahat pri vyvoji a kdyz vsechno pujde jak ma, svoje priznivce si odamex najde