Archiv novinek 2009

[ 30.12.09 ] [ 14:49:46 ] [ Method ]

"24 - Idoom mapping contest" již tuto neděli!

Po vzoru našich internacionálních kolegů na doomworldu jsem se rozhodl tuto neděli uspořádat první, jedinečný a velkolepý mapovací contest. Verze z doomworldu nese název "32 in 24", kdy během 24 hodin mají všichni, kdo se na to cítí za úkol vytvořit mapu v daném tématu (např. CTF, Duel, Deathmatch, Single Player). A přesně o něco podobného bych se rád pokusil i zde na idoomu.

V noci ze soboty na neděli, přesně v 0:00 zde zveřejním téma, ve kterém budete mít za ukol vytvořit mapu (a pozor nebude to jen něco typu "ctf" mapa a toť vše, ale může jít o téma jako "dm mapa ve středověkém stylu"), spolu s nějakým recource wadem obsahujícím vše potřebné pro splnění úkolu. Mapy pak budete moci posílat do 0:00 příštího dne. Jeden člověk samozřejmě může (musí :-)) stvořit více, než jednu mapu a podrobnosti ohledně kompatibility s různými porty budou zveřejněny taktéž na záčátku contestu.

Tak tedy nažhavte doom buildery (gusta wadauthor) a v neděli naviděnou! (pokud budete mít jakékoli dotazy, nebo připomínky, tak pište do komentářů, či nás navštivte na IRC channelu #doom.cz)

[ 30.12.09 ] [ 11:37:28 ] [ Twister ]

PrBoom-plus 2.5.0.6

Vyšla nová verze momentálně nejpoužívanějšího portu pro single player - PrBoom-plus. Seznam změn a úprav aktuální verze 2.5.0.6 najdete v change logu. Připomínám, že PrBoom-plus můžete používat při nahrávání dem do znovuzrozené CZECH-N.

Zdroj: Doomworld
[ 28.12.09 ] [ 09:11:45 ] [ Vain ]

Vyšel Odamex 0.4.4

Pravděpodobně poslední verze multiplayerového portu z řady 0.4 vyšla včera. Jedná se o nutný update, chcete-li se připojit na servery verze 0.4.4. Jako vždy opravuje mnoho chyb a přidává i pár funkcí, moc toho nečekejte, jedná se o minor update.

Za zmínku ale stojí nová proměnná sv_unblockplayers, která umožní procházet skrz jiné hráče/spoluhráče například v coop, třeba když dostane někdo lag na nejnevhodnějším místě, kde se nedá "zamrzlá" postava nijak obejít. Jak naznačuje sv_ jedná se o nastavení na straně serveru, takže tuto proměnnou má plně v moci administrátor.

Vývojáři dále připomínají, že narazíte-li na nějakou chybu, hlaste jej prosím přes Bug Tracker, jenom tak se bude o chybě vědět, a bude se moct opravit, čímž se Odamex posune dál ve vývoji a hratelnosti.

Více se můžete dočíst na oficiálních stránkách, kde se můžete připojit i k mailing listu nebo skupině Odamex na Facebooku.

Máte-li zájem nový Odamex vyzkoušet, stavte se na irc české doom scény #doom.cz a kontaktujte mě, případně někoho jiného z osazenstva, kdo by měl zájem.
Zdroj: irc odamex@irc.oftc.net
[ 27.12.09 ] [ 22:05:11 ] [ Twister ]

Idoom Speed Trophy: 2. sezona ukončena

Druhá sezona singlařské části Idoom Speed Trophy dnes skončila. Opět jste se mohli (a někteří to i udělali) zapojit do nahrávání dem v různých mapách, plnit úkoly nebo si jen udržovat formu kosením nepřátel. Druhá sezona Idoom contestů byla významná i v tom, že jsme stránky zprovoznili i angličtině a otevřely tím brány zahraničním hráčům. Samozřejmě tomu předcházela propagace a info o Idoom contestech se dokonce objevilo i na stránkách doomworldu (screenshot).

Výsledky druhé sezony Idoom Speed Trophy a další informace o constestech najdete v sekci CONTEST. Do další sezony, která začíná už za 2 týdny (10.1.2010) chystáme propojení bodování contestů do CZECH-N.

[ 27.12.09 ] [ 14:12:56 ] [ Method ]

Doom Night #6

Další Doom Night s číslem #6 se opět odehraje v portu Skulltag. Tentokrát ale vynecháme invazi a vrhneme se na mód Team Possession. Co to je? Pokud nevíte, tak mrkněte sem a hledejte klíčové slovo Possesion. Vše se odehraje ve wadu Sabbat Martyr, kdy budem přeskakovat duelové mapy. Těším se na vás a doufejme, že se nás sejde dostatek.





  • Port: Skulltag
  • Mod: Team Possession
  • Players: 32
  • WADs: doom2.wad, SMDM.wad
  • Skill: 5 - Nightmare
  • Mapy: 1-42
  • Map Pointlimit: 3
  • Kdy: Neděle 27.12.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: [Oblacek.sh.cvut.cz] #S09 | Doom Night #6! - Team Possession
  • Heslo na server: dn006
[ 26.12.09 ] [ 16:35:24 ] [ Method ]

Level Master

Pamatuje na zlaté časy na základní škole, kdy jsme nedočkavě pokukovali po školních hodinách a doufali, že každou chvilku zazvoní, abychom se mohli slézt k jednomu stolu a pokračovat ve hře Pán jeskyně? Pro ty z vás, kdo neměli tu čest s touto hrou přijít do styku se jedná o papírovou hru, kdy je zvolen pán jeskyně, který má za ukol nakreslit jeskyni, do ní různě rozložit monstra a ostatní hráči musí splnit nějaký ukol (například se dostat z jeskyně), aby porazili pána jeskyně a jeho svět. (vše je na principu házení kostky)

A v zásadě toto nabízí nový mód pro skulltag nazvaný Level Master. Na začátku každého levelu je zvolen hráč, který má za ukol kdekoli v mapě schovat exit, který ostatní hráči mají za ukol najít a ukončit tak level. Ale, aby to nebylo tak lehké, tak po umístění exitu, kdy začíná samotná hra a hráči mohou začít pátrat po exitu, Level Master může po mapě různě rozhazovat všechny možné monstra. Vše je postaveno na principu many, kdy nebezpečnější monstra jako cyberdemon potřebují víc many, než zombieman. Mana se pak postupně doplňuje.

Tento mód je možná hrát prakticky v jakémkoli levelu pro dooma včetně nejrůznějších pwadů. Vše má na starosti Cutman (Ghouls vs. Humans), který před několika dny vypustil do světa první betu, kterou můžete získat na skulltag fóru.

Level Master Level Master
[ 24.12.09 ] [ 21:22:32 ] [ Method ]

Heretic - Truhla plná pokladu

I tak by se dal velice volně přeložit název projektu "Heretic Treasure Chest", jehož vývoj už nějaký ten pátek běží.

Jak název napovídá, tak se bude jednat o mapy určené pro hru Heretic, tedy jakéhosi bratrance Dooma. Jedná se o první větší projekt zaměřený právě na tuto skvělou hru, kdy by se měly vytvořit mapy pro všech 5 epizod a pokrýt tak tedy celou původní sérii. Vše má na starosti Torn, který už má za sebou několik uspěšných projektů s Vermilem a projekt by tedy měl být v dobrých rukách. (původní nápad vznikl v hlavě Lera, který však na projekt zdá se zanevřel)

Inu a jako dárek pod stromeček bylo vydáno první demo obsahující plně hratelnou první epizodu. Mé pocity z toho jsou dost smíšené - Na jednu stranu je to asi na urovni původních map, ale na druhou stranu jsem čekal v dnešní době něco víc. Demo si můžete stáhnout na oficiálním fóru. Pokud vás zajímají i ostatní mapy tak navštivte tuto adresu, kde je naleznete, ale nejsou oficiálně vydané, což znamená, že nejsou finální, případně se tam mohou vyskytovat nějaké chybky.

Zdroj: DW forum
[ 23.12.09 ] [ 13:59:17 ] [ Method ]

Nová verze Risen3D

Na začátku týdne vyšla nová verze portu pro dooma Risen3D. Jde o verzi 2.2.05, která opravuje, přidává a mění pěknou řádku věcí - Inu posuďte sami.

Spolu s novou verzí portu byl updatovaný i model pack s příšerami. Byly zde přidány nové modely pro impa, mancubuse, revenanta a lost souly.

Port můžete stahovat zde a nový model pack se nachází tady. Veškeré další rozšíření je pak k naleznutí na oficiálních stránkách http://risen3d.drdteam.org/.

Risen3D - Mancubus Risen3D - Lost Soul
Zdroj: Risen3D
[ 20.12.09 ] [ 21:25:18 ] [ Method ]

32in24-9 - Speed Mapping

Je to tak - Dnes ráno v 5:00 (GMT+1) byl vyhlášen další speed mapping projekt ze série 32in24 s pořadovým číslem 9. Tentokrát se jedná o duelový projekt, takže ukol je vytvořit mapu vhodnou pro zápasy jeden na jednoho. Pokud tedy máte zájem a jste do tvorby map nějakým způsobem zasvěceni, pak vězte, že do 5 ráno (GMT+1), 21. prosince máte čas se na projektu podílet.

Pro konkrétní info vás mohu nasměrovat sem, kde je projektové, oficiální forum. Doufám, že se někdo bude v noci nudit a ČR, coby jedna z mapperských velmocí přispěje svou troškou. Jako inspirace může posloužit zveřejnění map od českých autorů zde na hlavní stránce. ;)

Zdroj: Doomworld
[ 19.12.09 ] [ 12:19:45 ] [ Hokis ]

Doom Night #5

Mysleli jste, že sem zapomněl co? :) Kdepak, další dýchánek s doomem se odehraje opět v neděli. Bude ve znamení težkých zbraní a monster killů. Jak je tedy patrné mód byl zvolen na FFA nebo jak říkáme my hezky česky MASO. Celé se to odehraje v doom2.wad postupně po mapě do 30 fargů. Pokusíme se tedy promasit celého dooma, zároveň se pokusím udělat screenshoty jednotlivých výsledků z map a poté vyhlásím krále Masáka:)  Server zatím neni zvolen tak uvidíme. Pro některé z vás to bude současně i návrat ke kořenům, jelikož se toto hojně pařilo kdysi na gamezone.





  • Port: Zdaemon
  • Mod: FFA
  • Players: 16
  • WADs: doom2.wad
  • Skill: 5 - Nightmare
  • Mapy: 1-32
  • Map Fraglimit: 30
  • Kdy: Neděle 20.12.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: Oblacek/Liquid Server
  • Heslo na server: dn5
[ 19.12.09 ] [ 11:52:18 ] [ Hokis ]

CZECH-N - První kompletní update je za námi.

Je tomu 5 dní po zveřejnění české singlařské soutěže, za tuto dobu bylo nahráno 50 dem, které už jsou všechny zaneseny v tabulkách.

Do soutěže se aktivně zapojilo 5 hráčů, kteří se o tyto dema postarali. Jako největší úspěch bych jmenoval psichotikovo demo 30 UV run v čase 29:47, další dema najdete na stránkách Czech-N.

Update proběhl celkem hladce a už nyní jsou náhrány další dema.



O dalších updatech a novnikách co se týče CZ-N vás budu informovat pouze na stránkách Czech-N!!

Přiďte se také zapojit do nahrávání dem a nechat tak své jméno vyrýt do tabulek na věčnost :)
[ 13.12.09 ] [ 20:05:09 ] [ Hokis ]

CZECH-N je zpátky

Je to mu tak měsíc co se adminstvo idoomu rozhodlo opět oživit českou singlařskou soutěž. Věci se pohnuly velice rychle. Twister zajistil stránky pod idoomem (už by měli bejt plně funkční) obsah dem se zkopíroval z posledního záznamu Czech-n. Mimo jiné jsme pro vás připravili pár změn více na stánkách Czech-N.
Co se wadů týče prozatím jsme ponechali klasický doom2.wad s tím, že rozšíření bude záležet víceméně na Vás. Soutěž je dostupná, jak je již podle názvu jasné pouze pro čechy.



Uveřejnění této novinky je současně i start celého projektu. To znamená, že dema můžete nahrávat a posílat ode dneška.

GL při nahrávání dem.

Za idoom team a czech-n --> hokis
[ 11.12.09 ] [ 08:53:42 ] [ Method ]

Doom Night #4

Pozdě, ale přece - Pro ty z vás, co se báli a obávali, tak nedělní Doom Night s pořadovým číslem 4 samozřejmě bude. A ponese se v duchu repete z minulého týdne s malým vylepšením. Jak možná už většina z vás ví, minulý týden doom night nevyšel přesně podle plánu, jelikož nějaký intelektuál nám sabotoval oblacek server na kterém se doom night odehrávala a proto se v podstatě žádná doom night nekonala. Problém už je vyřešen, intelektuál žere hlínu a my se můžem pustit do dn #4.

Hrát se bude ve stejných mapách jako minule (i když se vlastně žádné nehráli :-)), stejné pak bude i nastavení. Ale abychom hru trochu oživili, tak se tentokrát bude počítat, kolikrát hráč v mapách zemřel - Z prvním pěti odehraných map se pak vyhodnotí hráč s nejmenším počtem smrtí a to bude náš hrdina, náš vítěz. Těšte se.

Doom night

  • Port: Skulltag
  • Mod: Invasion
  • Players: 32
  • WADs: dtinv3-m.pk3, dtinv3c.pk3, doom2.wad
  • Skill: 4 - Ultra Violentní!
  • Mapy: 5+
  • DMFLAGS: 4 / 0 / 128
  • Kdy: Neděle 13.12.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: Oblacek/Liquid Server
  • Heslo na server: dn004
[ 08.12.09 ] [ 09:10:02 ] [ Method ]

Duel32 aneb jeden wad na všechno

No zas tak uplně na všechno ne, ale radost udělá i tak, neboť tento jeden, jediný wad obsahuje všechny nejhranější duelové mapy, které existují.

Je to jednoduché - Poté co se připojíte do hry, tak se objevíte v "selection" místnosti neboli místnosti, která obsahuje "okna" představující jednotlivé mapy, do kterých když vkročíte tak se objevíte právě v dané mapě a můžete začít začít hrát! A pokud nevíte, nebo se se soupeřem nemůžete dohodnout jakou mapu hrát, pak zde máte možnost "random", která za vás vybere mapu náhodně. Celý wad momentálně obsahuje 34 map včetně těch nejprofláklejších jako Entryway, Judas, dw5m1, dweller2 ma11, ale i ty méně známé jako Sipooma, Hipafrag, či Uroboros.

Prakticky to také znamená, že na hosting 34 duelových map vám pak stačí jeden server (samozřejmě s omezením jednotných DMFLAGS). Stahovat poslední verzi, tedy beta3 můžete stahovat zde, či mrknout na oficiální forum.

Duel32
[ 07.12.09 ] [ 16:54:15 ] [ Method ]

Ghouls vs. Humans

Ghouls vs. Humans je mód vyvíjený pro port Skulltag a jak už název napovídá, jedná se o tvrdý souboj dvou týmů - Jedno tvoří nemilosrdní a po krvi toužící duchové a strašidla (:-)). Druhý tým se pak skládá z bojovníků proti těmto strašidlům.

Ghouls vs. Humans má poměrně bohatou historickou základnu. Už před pár lety začínal hráč který si říká CutmanMike pracovat na první verzi Ghouls. V té době se jednalo pouze o single player s možností cooperative, kde hráči bojovali proti jednomu strašákovi v nejrůznějších mapách. Ač se to zdá trapné (například 15 hráčů na to, aby dostalo jednu potvoru), tak ono dostat tuto potvůrku nebylo zas tak uplně lehké. Každopádně časem začal autor pracovat na nové verzi tohoto modu a tou bylo právě Ghouls vs. Humans postavené na team game s myšlenkou, že proti sobě budou nastupovat dva týmy. Momentálně je tento mod už ve stádiu třetího releasu s názvem Cold Demise. (předchozí dvě verze nesly názvy Endless war a beta v2 :-)) Cold Demise je ve stádiu veřejného testování a proto ještě finální release nevyšel. (Cold Demise bude nejspíše poslední verzí a rozšířením tohoto modu) Nicméně už teď je několik serveru, které nejnovější verzi hostí.

Každý tým pak nabízí ještě několik možností za jakou třídu hrát. (například za "Humans" jsou to cyborg, hunter a nově i skvělý, vánoční santa :-)) Ghouls vs. Humans si můžete zahrát i na českém Oblacek serveru. Pro podrobné info a novinky můžete navštívit domovskou stránku autora Cutstuff. Odkaz na stažení Cold Demise pak tady.

Ghouls vs. Humans 1 Ghouls vs. Humans 2 Ghouls vs. Humans 3
[ 06.12.09 ] [ 12:24:11 ] [ Method ]

Doom po 15 letech!

Zajímá vás co všechno je možné udělat v doom enginu po dlouhých a krásných 15 letech, plných vývoje nejrůznějších portů, či enginů? A máte zároveň rádi trochu té hororové atmosféry? Pak je projekt Total Chaos určený přesně pro vás!

Vše má na starost člověk, který si říká Wad'a'Holic. Celý projekt odstartoval v dubnu, loňského roku a od té doby ušel pořádný kus cesty - Tomu co uvidíte budete těžko věřit, že je to opravdu Doom. Atmosférou to připomíná starý, dobrý,béčkový, americký horor z 90. let, proto doporučuji si pustit trailer níže během temné noci. :-)

V nedávné době byl tým rozšířen o další dva lidi, takže doufejme, že plánovaný release na rok 2010 bude dodržen. Screenshoty a veškeré info o projektu můžete hledat zde.

Zdroj: Skulltag
[ 05.12.09 ] [ 10:29:35 ] [ Vain ]

SkullTag na doméně .net

Stránky SkullTagu se přestěhovaly z domény SkullTag.com na doménu SkullTag.net. Jako důvod stěhování bylo uvedeno, že na tomto serveru běží už například i irc kanál SkullTagu, tak se přestěhovaly i všechny projekty zdomény .com na .net, aby bylo vše pěkně pohromadě.

Přestěhovaný je už i Doomseeker, nově tedy na adrese skulltag.net/doomseeker. Na doméně .com zůstal zatím pouze Project Vega, který se ale pravděpodobně časem přestěhuje také, takže nezapomeňte aktualizovat své záložky v prohlížeči.

[ 01.12.09 ] [ 20:00:13 ] [ Method ]

Doom Night #3

Update - Změna hesla na server!!!

Neděle se nám pomalu blíží a spolu s ní i v pořadí již 3. Doom night! Tentokrát se však vše odehraje ve všemi oblíbeném a hraném portu Skulltag. Pro tu hrstku z vás, kdo by ho snad neměli na svém disku, zde poskytuji přímý link na stažení. Podrobné informace o plánované seslošti hledejte níže.

Překonáme tento rekord v počtu hráčů ve hře?;)

Doom night

  • Port: Skulltag
  • Mod: Invasion
  • Players: Max. 32 ;)
  • WADs: dtinv3-m.pk3, dtinv3c.pk3, doom2.wad
  • Skill: 4 - Ultra Violentní!
  • Mapy: Co nejvíc
  • DMFLAGS: 4 / 0 / 128
  • Kdy: Neděle 6.12.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: Oblacek Server
  • Heslo na server: dn003
[ 29.11.09 ] [ 23:59:08 ] [ Twister ]

Doom night #2 - výsledky

Doom night 2 je u konce. Nakonec sešli na hru a odehráli jsme doom2.wad  na  Nightmare v tomto složení:

  • tým 1: Twister, Zuljin, Spirit - 1h 56 minut
  • tým 2: Draza, hokis, Kelvin - 1h 52 minut
  • tým 3: The_Damned, psichotik, insecticide - 2h 18 minut
  • tým 4: sektorr, werygood, cyberreality

Pouze tým 4 v čele s admineme Liquidu!:) hru předčasně ukončil. Ostatní tři týmy statečne bojovaly až do konce. Na čas byl nakonec nejrychlejší tým číslo 2. Logy z této akce najdete na na Liquidu! Celkově dobrá akce, která byla dost na nervy. Trošku mě mrzí menší počet doomerů, čekali jsme větší účast.

P.S. Časy jsou i s pauzou mezi mapkama.
[ 27.11.09 ] [ 22:13:41 ] [ Twister ]

Stránky contestu i v angličtině

Včera byla oficiálně spuštěna anglická verze stránek Idoom contestu na které se podílel dew a Draza. Zároveň se info o contestech dostalo i na doomworld (thx Never_Again). Posledního contestu se zúčastnilo prozatím 11 lidí a máme už pravidelné účastníky z USA, Polska a Finska. Zapojte se:)
contest na idoomu
[ 26.11.09 ] [ 14:26:43 ] [ Twister ]

Doom night #2

Tuto neděli se uskuteční druhá Doom night, která se tentokráte bude konat jako coop akce v doom2.wadu. Cílem večera bude v týmu ukončit doom2. Hráči se rozdělí až na místě - sraz 20:45 na IRC - #doom.cz. Přesto bysme uvítali nějaké echo od hráčů kteří se plánují zúčastnit. Díky a těšíme se na neděli!

Doom night

  • Port: Zdaemon
  • Mod: Coop
  • Players: trojice / čtveřice - v závislosti na počtu účastníků
  • WADs: doom2.wad
  • Skill: 5 - Nightmare!
  • Mapy: 1 - 30 (včetně 31 / 32)
  • DMFLAGS: coop
  • Kdy: Neděle 29.11.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: Obláček nebo Liquid
  • Heslo na server: dn2
[ 25.11.09 ] [ 22:56:16 ] [ Twister ]

Na IRC #doom.cz i z webu

cyberreality zprovoznil na Liquidu irc gateway přes kterou se tak můžete pohodlně dostat na kanál #doom.cz a stačí vám k tomu jen internetový prohlížeč. V rámci updatu stránek jsem proto aktualizoval i náš Návod jak se připojit na IRC #doom.cz. Doufám, že to bude aspoň někomu prospěšný.

Kanál #doom.cz i nadále zůstává centrálou české doom scény a jeho historie sahá do roku 99, kdy jeji založili autoři stránek #DooM.cZ (odkaz na www.archive.org) - Bolton a JeDi. Kanál fungoval prakticky nepřetržitě, ikdyž někdy se na něm vyskytoval pouze bot. Největší slávu zažil kanál během let 2004 - 2006, kdy byla scéna na vrcholu a rozhodovalo se tu o mnoha zásadních věcech (lankách, vyhlašování doomera roku, doom allstars ap).

Co se týká další zajímavé fičury na #doom.cz: sektor spustil bota na vypisovani aktuálních novinek z idoomu, doom5.cz a tuším z doomworldu. Běží to přes RSS, takže když se na těchto stránkách objeví novinka, bot na ní okamžitě upozorní. Celkem dobrá věcička si myslím. Trošku bych mohl ještě zaapelovat na starý doomery aby se občas připojili:)

[ 23.11.09 ] [ 21:33:45 ] [ Twister ]

Leebigh´s Doom Blog

Leebigh dokončil přestavbu svých stránek věnovaných doom add-onům a totálním konverzí dooma. Blog najdete na adrese  http://doom.starehry.eu a zatím si můžete přečíst podrobnosti o:

Do budoucna plánuje leebigh další články o známých či méně známých mapkách a TCkách.
[ 20.11.09 ] [ 08:14:39 ] [ Twister ]

Doom night #1

V návaznosti na předchozí newsku a snad i další zviditelnění nedělních Doom night předkládám podrobnosti k nedělní noci:) Jde o základní informace o tom co, jak, a kdy se bude v neděli hrát.

Doom night

  • Port: Zdaemon
  • Mod: CTF
  • Players: 5 vs 5 (+ spectators)
  • WADs: zdctfmp, zdctfmp2, zdctfmp3-
  • PWADs: zvox2
  • Mapy: klasiky a pak po dohode
  • DMFLAGS: 21508 / 655360
  • Kdy: Neděle 22.11.2009
  • Čas: 21:00
  • Kde: Obláček custom server
  • Heslo na server: dn1
[ 18.11.09 ] [ 20:48:07 ] [ Twister ]

Doom night: nedělní večery s doomem

Už vás nebaví bezduché pobíhání po mapách na publicu nebo CTF s hráči jejichž ping je vyšší než jejich IQ? Máme pro vás řešení! Idoom tým se po vzoru Zdaemon session a jarinových CTF session rozhodl pořádat něco obdobného na českých serverech. Jak by to mělo fungovat?

Doom night

Každou neděli ve večerních hodinách - patrně od 21:00 bude založen server a každý bude mít možnost si přijít zahrát. Mody, wady, mapy a dokonce i doom porty by se měly prostřídat, aby to neskončilo stereotypním hraním CTFka v mapě 1. Veškeré informace týkající se hry budou vždy minimálně 2 dny předem zveřejněny na Idoom foru. V organizaci se bude střídat trio: Twister, hokis a Draza. Uvítáme vaše nápady na to co by se mělo hrát, buď do komentářů nebo na naše forum.

Doufám, že se Doom night uchytí a oživí uvadající českou doom scénu. První Doom night startuje tuto neděli od 21:00 na obláčku. Další informace a podrobnosti budou zveřejněny na foru.
[ 17.11.09 ] [ 15:30:33 ] [ Method ]

Pomůcky pro vaši Doom tvorbu

Většina ostřílených mapperů (tedy lidí co dělají mapy do dooma :-)) určitě bude toto forum znát, ale těm, kteří o něm ještě neslyšeli se může hodit. Jedná se o sekci oficiálního fóra Zdoomu, kde můžete najít spousty pomocné grafiky pro vaši tvorbu. Zejména se jedná o obrázky zbraní, či monster. Pokud tedy chcete něčím takovým vaše mapy oživit, tak neváhejte a na forum určitě mrkněte. Důležité je taky připomenout, že pokud nějaký resource použijete, tak nezapomeňte jeho autora někde zmínit.

Jako další pomůcka v editování map určitě poslouží i tento wad, v němž se autor Mr. Tee snaží použít a prezentovat co nejvíce nejzajímavějších funkcionalit zdoomu, přičemž pak není problém si dohledat, jak je daná funkcionalita definována. Proto pokud nevíte jak něco udělat, tak zkuste kouknout sem a třeba najdete přesně to, co potřebujete a hledáte.

[ 16.11.09 ] [ 12:09:33 ] [ Method ]

Vyzkoušejte mod All Out War

A co to All Out War (dále jen AOW) vlastně je? Jedná se o herní mód pro port Skulltag, který ovšem není přímo součástí skulltagu, nýbrž byl vyvinut doomery jako samostatný projekt a tedy si musíte stáhnout dodatečný wad soubor. Konkrétně má AOW na svědomí VoltlocK, Ant1991331 (neptejte se mě jak na to číslo přišel :-)), Sparky a Mr. V.

v AOW proti sobě klasicky stojí dva týmy Blue a Red, přičemž každý z nich představuje jakousi "admádu" a vy jste jejím vojákem. Každý tým má 5 základních budov, díky kterým si můžete při startu, nebo po respawnu vybrat za jakou třídu chcete hrát. (sniper, rifleman, shotgunner atd.) Každá třída se samozřejmě liší výkonnostně a díky tomu i počtem kreditů, které jsou potřeba pro zvolení dané třídy. Kredity můžete získat za zabití nepřítele, nebo je jen tak najít válející se po mapě, či obdržet jako bonus. Cílem každého týmu je zničit všech 5 budov nepřítele a tím mu nejdříve znemožnit výběr určitých tříd a následně, po zničení všech budov tak vyhrát. Toto je v zásadě základní koncept modu, který v sobě samozřejmě skrývá víc, ale nechci vám kazit momenty poznávání. :-)

Jako největší dva mínusy bych v současnosti viděl mapy pro AOW, které jsou upřímně hrozné (ale podle posledních informací se pracuje na nových) a dále pak fakt, že mod se stále vyvíjí a tudíž je potřeba často stahovat novou verzi, abyste si mohli zahrát. (minus je to jen z tohoto uhlu pohledu - Každá verze s sebou nese spoustu vylepšení)

Nejnovější verzi můžete stáhnout zde, nebo to vzít cestou přes oficiální forum a dočíst se tak další zajímavé informace o AOW. Momentálně se asi jedná o nejhranější a nejžádanější mod skulltagu - Proto jsem nastavil Adjustable Oblacek server právě na AOW, tak šup, než to někdo změní. :-)

Zdroj: Skulltag
[ 15.11.09 ] [ 12:41:59 ] [ Twister ]

Film Doom

Před chvílí jsem koukal na Toplist, který nám měří statistiky návštěvnosti a zarazila mě jedna věc. Jak idoom.cz, tak doom5.cz mají od včerejška mnohem více přístupů než jindy. Chvíli jsem pátral proč tomu tak je a výsledkem je včerejší vysílání filmu Doom (odkaz na CSFD) na primě. Na film jsem se včera nedíval, ale viděl jsem ho před 4 roky a co si pamatuju tak to byla hrozná blbost, může někdo podat detailnější hlášení? Díval se někdo včera?
Doom movie Doom movie
[ 12.11.09 ] [ 00:56:57 ] [ Twister ]

dew novým členem Idoom týmu

Dnešním dnem rozšiřuje řady idoom redakce dew, momentálně jeden z nejaktivnějších doomerů u nás, fanoušek rocket jumpů i klasickýho singla. Bývalý člen klanu Death Hunters a no a hlavně i "nový "admin Zdaemon turnajů, což však vím až ode dneška, protože o tom nikdo nenapsal na idoom:). Doufám, že členství v Idoom týmu nezanechá na dewovi nějaké následky (např. neaktivitu).

P.S. Rádi bysme redakci Idoomu rozšířili o další aktivní doomery, pokud by měl někdo zájem, ať me kontaktuje - ICQ, IRC, forum, jak je libo...
[ 10.11.09 ] [ 21:12:38 ] [ Twister ]

Liquid DooM: monstrózní databáze wadů

Cyberreality - provozovatel serverů Liquid rozchodil obří databázi wadů, které si můžete stáhnout do svého PC. Mělo by tak odpadnout hledání map, kvůli kterým se nemůžete připojit do hry. Aktuálně najdete na stránkách http://liquiddoom.net v sekci PWADS přes 11 000 wadů do Dooma I, Dooma II či Heretica. Pokud má někdo zájem o vytvoření vlastního serveru, může se cyberovi ozvat. Servery Liquid tvoří spolu s Obláčkem stabilní zázemí pro naší uvadající scénu, tak bysme si je měli hýčkat:)

[ 08.11.09 ] [ 14:20:16 ] [ Method ]

Skulltag adjustable server - ST Server ve vaší moci

Už je to nějaký ten pátek co Firestone - pod jehož křídla spadá server Oblacek - umožnil nastavovaní Skulltag serveru uživatelem. (do té doby byla tato možnost pouze pro hráče portu Zdaemon pomocí Oblacek enginu 2.0) A jelikož jsme se o tom zde nějak zapomněli zmínit, tak se držíme rčení - Lépe pozdě, než-li vůbec.

Firestone vymezil jeden Skulltag server pro potřeby hráčů, kde mohou ukájet své potřeby vlastního nastavení serveru, výběru map, modu a mnoho dalšího. Bohužel momentálně je postup o trochu složitější, než třeba zprovoznění serveru pomocí Oblacek Enginu 2.0. Nicméně Firestone vytvořil podrobný návod "Jak na to", takže to zvládne opravdu každý. Tento návod si můžete v originále přečíst zde a jelikož je text v angličtině, v článku níže vám přináším jeho český "překlad".

Co potřebujeme?

- FTP Klienta pomocí něhož můžeme na server nahrát všechny potřebné soubory. (doporučuji Total Commandera, kterého zdarma stáhnete na domovské stránce)
- Webový prohlížeč pro pozdější restart serveru. (testováno pro IE, Firefox, Opera a Google Chrome)
- Internet Doom Explorer, či Doomseeker pro nalezení vašeho serveru a připojení do hry.
- Aspoň základní informace o konfiguraci skulltag serverů. Něco najdete v oficiální wiki portu Skulltag. (Skulltag Wiki)

Nastavte si server!

1. Přes vašeho FTP klienta nahrajete na server wad(y), které budete chtít na serveru hrát. Tyto soubory nahrajte do adresáře WADS. (v případě pk3 souboru do adresáře PK3)

FTP Připojení : ftp://cirrus.sh.cvut.cz:21
Username : doomcirrus
Password : doomcirrus

2. Zde stáhněte šablonu konfiguračního souboru vašeho serveru, ten si upravte dle libosti, přejmenujte na [vaše přezdívka].cfg a nahrajte na stejný FTP server jako výše, tentokrát ale do adresáře CFG.

3. Zeditujte soubor v root adresáři nazvaný "st09_remote.rps".

-iwad "c:/servers/doom/st09_remote/WADS/[jmeno vaseho wadu].wad"
-file "c:/servers/doom/st09_remote/PK3/[jmeno vaseho wadu/pk3].wad/pk3"
+exec "c:/servers/doom/st09_remote/CFG/[vase prezdivka].cfg"


4. Jděte na adresu https://cirrus.sh.cvut.cz:20604/, jako username i password zadejte doomcirrus. Poté co se přihlásíte, tak zaškrtněte server a klikněte na tlačítko restartu serveru. (viz. tento obrázek)

5. Otevřete vašeho klienta na vyhledávání serveru, najděte váš nastavený server a hrajte!

Doufejme, že v brzké době tento systém dostane kabátek v podobě více "user friendly" rozhraní. Pokud by někdo snad chtěl pomoci, tak zanechte vzkaz v komentářích.

Server momentálně běží na nejnovější verzi Skullragu, tedy 98a, která přináší spoustu novinek a vylepšeních, ale o tom až příště ...

Zdroj: Skulltag forum, Firestone
[ 06.11.09 ] [ 10:27:44 ] [ Twister ]

Zdaemon Experience Points: BAZOOKA druhý

Při pravidelném updatu stránek PRE jsem si všiml, že BAZOOKA ztratil vedoucí pozici v bodování Experience Points ve Zdaemonu. Na prvním místě ho po velmi dlouhé době vystřídal derrida. Nesleduju moc dění, ale zdálo se mi, že BAZOOKA má obrovský náskok a tak mi není jasný, jak se na něj derrida tak rychle dotáhl a předběhl ho. Má někdo z týmu FFAřů  vysvětlení  pro tento fakt?

Na obrázku aktuální Top 10 v Experience Points, jak můžete vidět - na 5. místě je zástupce ČR - Libor - GJ. Celé statistiky najdete na adrese: http://zdaemon.ath.cx/stats/
Top 10 ve Zdaemon Experience Points
[ 16.10.09 ] [ 09:50:13 ] [ Twister ]

Lan 2009 v prosinci? *updated*

Rok 2009 se pomalu ale jistě chýlí ke konci a tak by bylo na čase domluvit lanku. Potřebujem ale vědět, jestli jsou tu vůbec ještě lidi, kteří hrajou Dooma a hlavně by na tuhle akci přišli. Dokonce už na foru padlo i datum akce, ale spolu s Dargem jsme se rozhodli to přehodnotit a nakonec i zrušit. Z těch několika lidí co se ozvali totiž většina už měla na říjen jiný plány. Myslím, že můžem zkusit uspořádat lanku v prosinci, ale bylo by dobrý teď během 2 - 3 týdnů zjistit kdo kdy nemůže, takže bych vás poprosil abyste se vyjádřili buď do komentářů k této novince nebo přímo do fora lanky. Zároveň můžete tuto zprávu šířit dál... První termín, kterej příchází v úvahu je první víkend v prosinci tj. sobota 5.12.2009.

Update:

Lanka letos nebude, herna je v našich termínek obsazená a tak jsme se rozhodli ji odložit na příští rok, patrně na jaro.

[ 07.09.09 ] [ 11:51:40 ] [ Twister ]

Contesty: druhá sezona začíná

Tuto neděli ve 20:00 nám začíná druhá sezona contestů. Opět se můžete těšit na nedělní doom večery spojené se singlem. Pojede se podle osvědčeného systému z jarní části, abych to nějak shrnul: bude vyhlášeno 8 contestů, většinou po 14 dnech. Každý  contest bude mít  2 kategorie (Flash a Weekly). Obodováno je vždy 6 nejrychlejších časů. Podrobné info, pravidla, pořadí i archiv první sezony je na stránkách http://contest.idoom.cz.  Vítězství z jarní části obhajují Draza s Twisterem, takže nám přijďte nakopat zadky...

Sraz tuto neděli na IRC.
[ 11.08.09 ] [ 15:22:53 ] [ Firestone ]

Obláček rozšiřuje možnosti nastavitelných serverů a opravuje chybu

Opět po čase zdravíme naše příznivce a přinášíme informaci o dění na našem milém Obláčku. Rozhodli jsme se rozšířit možnosti, jak ovlivnit nastavitelné servery, a proto zavádíme do našeho webového rozhraní následující “fíčury”, které rozšiřují funkci stávajícího systému.



Zavádíme tedy nové parametry serveru, které si můžete opět nastavit dle libosti:

  • Survival mód – ZDaemon podporuje ve své poslední verzi tzv. Survival, který je primárně určen pro Cooperative mód. V kostce řečeno se jedná o hru s omezeným počtem životů, které si můžete nastavit;
  • Teamautoaim – další novinkou poslední verze je schopnost nepočítat při automatickém zaměřování s hráči ve vlastním týmu. Možná to, hádám, ušetří nějaký ten datový a výpočetní tok, zlepší chování hry, a tak jsme se rozhodli jsme se podpořit i tuto novinku a zahrnout ji do našeho systému;
  • Aircontrol – možnost ovlivnění chování “fyziky” hráče při pohybu ve vzduchu je již od počátku vývoje ZDaemonu, ovšem až nyní přinášíme možnost, jak si tuto vlastnost chování ve hře nastavit. V podstatě ovlivňujete míru ovládání Vaší postavy při pohybu mimo pevnou zem;
  • Gravity – další vlastností je ovlivnění celkové gravitace ve hře. Opět si můžete pohrát a nastavit míru této veličiny jak budete chtít;
  • Maxclientsperip – známá vlastnost, která mnohokráte zapříčinila nemožnost hraní více hráčů např. z jedné PC herny na jednom ZDaemon serveru, která do světa vystupuje pouze s jednou IP adresou. Pokud se tedy rozhodnete, že si chcete zahrát například s více jak čtyřmi hráči, kteří sedí v okruhu pár metrů, není nic lepšího, než si správně nastavit tento parametr před založením serveru;
  • Rozšířená podpora botů – a tou je nastavení pomocí parametrů Minplayers a Removebotswhenhumans. Pokud si tedy chcete zahrát pouze s boty, nebo budete chtít po serveru, aby boty vykopnul po připojení určitého počtu “živých” hráčů, nastavte si tyto parametry.

Jednotlivé vlastnosti jsou ve zkratce popsány i v našem systému společně s podmínkami, jak můžete dané parametry nastavovat.

Závěrem o opravené chybě, kterou byla nemilá vlastnost, že po založení vlastního serveru naskakovala náhodná “startovací” mapa. Namísto map01 naskočila třeba map02, nebo map07. Tuto chybu jsme analyzovali a sjednali nápravu, aby se to již neopakovalo. Věříme, že je problém vyřešen :)

Prosíme všechny uživatele, kdyby narazili na jakoukoli chybu, aby nám tuto oznámili do našeho fóra. Díky a přejeme mnoho zážitků s naším Obláčekem. Enjoy :)

Zdroj: Obláček's Team, Obláček
[ 04.08.09 ] [ 14:25:48 ] [ Twister ]

PRE session 2009

O víkendu se v Třešťi konala sportovně chlastací akce zaměřená na doom nebo-li setkání členů klanu Predators - PRE session. Sešlo se 5 členů klanu, Zuljin a 2 hosté z rádobyklanu Speedy Marines - Tomsa a Draza. Akce začala ve čtvrtek a skončila v neděli. Během víkendu jsme stihli odehrát turnaj v entryway a bowlingu, zahrát tenis, fotbal a hospodský sporty (kulec, fotbálek, šipky). Celá akce byla velice zdařilá, už jen proto, že jsme měli 8 kompů a dost peněz na pivka:). Bližší report se možná časem objeví na stránkách PRE.

[ 22.07.09 ] [ 14:46:59 ] [ Twister ]

ZDaemon 1.08.08

Vyšla nová verze Zdaemona (download 18.9 MB), která by konečně měla napravit stávající bugy v CTF. V changelogu je přesně 100 změn. Hodně updatu se dočkalo votování mmj. je možné na serveru nastavit 3 druhy votování (random voting, random map voting and random team captain voting), coop (ukazuje kdo ukončí level; úprava měření času snad dokonce na setiny?) i CTF, kde jsou změny v bodování...

Všechny změny ale prověří až hraní a čas.

 
[ 16.07.09 ] [ 13:33:52 ] [ Firestone ]

Havárie Obláčku

Omlouváme se všem uživatelům Obláčku, ale z důvodu havárie bude server zprovozněn během příštího týdne.

Zdroj: Obláček's Team, Obláček
[ 30.06.09 ] [ 09:52:41 ] [ Firestone ]

Plánovaný výpadek Obláčku

Od 01.07.2009 (~18 hod) do 03.07.2009 (~18 hod), počítejte s nedostupností serveru. Děkujeme za pochopení.

Zdroj: Obláček's Team, Obláček
[ 12.06.09 ] [ 11:37:57 ] [ Twister ]

Update historie Idoomu

Rozhodl jsem se zaktualizovat sekci o historii Idoomu, kde už nějaký ten rok chyběl. Jako bonus opět nějaké koláče:).
 

[ 05.06.09 ] [ 08:28:08 ] [ smash ]

Doom development video

Jednoho listopadového večera roku 1993 navštívil Dan Linton (nějaký majitel tehdejší veliké BBSky) a natočil v kanclu ID softu video. Toto video nedávno sestříhal John Romero a vydal ho na internet pod titulem 'DOOM development video'. Začátek videa mapuje aktuální dění v sídle úspěšného herního producenta kdy zaměstnanci zkoušejí konkurenční hru. Poté následuje rozhovor s Bobby Princem, dvorním autorem hudby, včetně ukázek jeho tvorby. Podstatnou část videa zabírá ukázka několika levelů vývojové verze Dooma v podání samotného Johna Romera (designér hry),
kde si můžete všimnout ještě některých odlišností od originální hry, např. umístění brnění na záčátku E1M1, jiná grafika předmětů a střel nepřátel, jiné zvukové efekty (použité z Wolfensteina pro herní konzoli SNES), párkrát hra spadne kvůli neodladěným bugům. Závěr videa je zpestřen ukázkou deathmatche s Romera s Shawnem Greenem.
[ 18.05.09 ] [ 14:01:08 ] [ Vain ]

Doomseeker - multiplatformní vyhledávač serverů

Jediným vyhledávačem serverů, který zvládá více než svůj vlastní port je IDE, které nezávisí na žádném portu a zvládá trojici Odamex, SkullTag a ZDaemon. Bohužel je pouze pro Windows, což omezovalo hráče Odamexu na jiných platformách pouze na Odalauncher a hráče SkullTagu, jakožto také multiplatformního portu nechávalo bez vyhledávače serverů úplně.

Tuto mezeru má vyplnit právě Doomseeker, který je napsán pomocí grafické knihovny Qt4, která je multiplatformní, a programovacího jazyka c++.

Doomseeker je sice zatím pouze v plenkách a aktuální verze je 0.1 Alpha, funkce jsou také omezené ale základní volby nechybí. Mezi možnosti vyhledávače patří dokonce i takzvaný Wadseeker, neboli obdoba GetWadu, fungující ovšem trochu jinak. Nechybí ani Buddy list

Doomseeker v momentální fázi zvládá zatím pouze Odamex a SkullTag, ale vzhledem k tomu, že je opensource se v budoucnu klidně můžeme dočkat podpory nejen ZDaemonu, ale i jiných portů, třeba i ne na bázi client/server, jako například chocolate-doom. Co bych u Doomseekeru ještě pochválil je rychlost načítání serverů, kdy se všechny servery SkullTagu a Odamexu načtou do dvou sekund.

Doomseeker můžete vyzkoušet buď ve Windows stažením zip archivu, nebo v Linuxu stažením zdrojových kódů.

[ 15.05.09 ] [ 08:58:48 ] [ Vain ]

Vyšel Doom Builder 2

Včera vyšla nová verze dlouho očekávaného Doom Builderu druhé řady. CodeImp na něm pracoval velmi dlouho a změn je více než dost. Nový Doom Builder je napsán pomocí nejnovějších technologí, pro některé možná bohužel, pouze pro Windows.

Sám CodeImp doporučuje před instalací a úžíváním nového DoomBuilderu aktualizovat Vaše Windows na "nejvyšší možnou úroveň". Stejně tak je nově podporován systém Windows Vista a Windows 7, z kola ven naopak vypadly starší Windows 98 a Windows 2000.

Zvedla se i hardwarová náročnost a když jste si se starší verzí vystačili s procesorem taktu 500MHz, u nového Builderu se doporučuje 2.4GHz nebo nejlépe dvoujádrový procesor

Mezi nejzajímavější novinky patří:

  • možnost prohlížet editovanou mapu s texturami i v 2D módu
  • plná podpora nového formátu map UDMF
  • podpora pluginů, která umožní přidávat vlastní funkce
  • optimalizace pro více jádrové procesory
  • a mnoho dalšího...
Více se dozvíte na oficiálních stránkách, odkud můžete nový Doom Builder i stáhnout nebo na Doomworldu.
[ 05.05.09 ] [ 11:44:27 ] [ Twister ]

Idoom Speed Trophy: 1. sezona ukončena

Rád bych tímto vyhlásil výsledky z první zdárně dokončené sezony Idoom Speed Trophy. Tato singlařská soutěž započala v lednu a trvala 4 měsíce. Během této doby bylo vyhlášeno 8 contestů z různých map i úkolů. Ve Flashi si to celkem jasně povodil Draza, před hokisem a psichotikem. Weekly contest vyhrál Twister před hokisem a Graimem. Právě Graim však v závěrečné části sezony záhadně zmizel, což byla pro celé soutěžení velká škoda. Právě silná účast je pro singl contest zásadní a čím více lidí hraje, tím kvalitnější a hlavně zábavnější contesty jsou.


Jak už jsem psal druhá sezona odstartuje v září, do té doby bychom s Drazou rádi vyhlásili nějaké fun contesty, abysme se až tak moc nenudili, uvidíme jestli se na něčem dohodnem...
Úcast v contestech, 1. sezona Body: flash contest Body: weeklycontest
[ 03.05.09 ] [ 20:32:57 ] [ Twister ]

MČR 2008/2009 summary

Během posledního roku se na toho na české doom scéně moc neudálo. Patrně největší akcí vyjma lanky tak bylo tzv. Mistrovství České republiky v Doomu (původní stránky). Tato akce, jenž proběhla pod patronací Houbare a následně Bulba dospěla do svého finále ve kterém nakonec zvítězil Gyrossman před Titanem a dewem. Ale hodnocení celého ročníku už zvládnul hodně podrobně dew, takže nebudu nosit dříví do lesa...

Co sem chtěl ale vypíchnout, je přesunutí stránek MČR pod idoom, takže si opravte URL na zapamatovatelné http://mcr.idoom.cz. Druhá věc: Bulb se zařekl, že další MČR už dělat nebude, nicméně je možný, že najdeme společnou řeč a ještě to zkusíme. To je ale hudba budoucnosti, řekněmě že až skončí léto tak to začněme řešit. 

Osobně bych byl rád, kdyby to vyšlo a idoom tak hostil jak singl contest tak online 1on1 ligu, nebudeme ale předbíhat. Sledujte idoom...:)

[ 02.05.09 ] [ 14:29:38 ] [ Firestone ]

Obláček: 4 roky existence - hráči 6 kontinentů

[UPDATED]

Nedávno uplynula doba, kdy běh Obláčku pokořil metu 4 let. Rozhodli jsme se vypustit zajímavou statistiku, kde se při čtení dozvíte, jaký je podíl jednotlivých národností na šťavnaté návštěvnosti serveru v naší rodné kotlině.

Tímto děkujeme všem hráčům, kteří tak dlouhou dobu využívají služeb Obláčku a těšíme se na minimálně stálost současné klientely :) Bez Vás, hráčů, by celá tahle maškaráda nebyla tam, kde v současnosti je!

hráčská mapa, klinutím zvětšíte

Pro zajímavost uvádíme výčet některých národnostních menšin hráčů, které se k Obláčku připojily:

Bermudské ostrovy, Kajmanské ostrovy, Dominikánská Republika, Gibraltar, Guam, Honduras, Hongkong, oblast Indonésie, Spojené arabské emiráty, Irán, Jamajka, Kuvajt, Libanon, Makedonie, Malajsie, Malta, Moldávie, Palestina, Panama, Paraguay, Portoriko, Svatý Kryštof a Nevis, Saint Pierre a Miquelon, Srí Lanka či Súdán.

U některých ostrůvků jsem si myslel, že v takovýchto místech světa snad internet ani nemůže být, ale opak byl pravdou a rovnou se využil k pařbě Dooma :) Rovněž zajímavostí je početná ekipa hráčů z Jižní Ameriky. Tihle ošlehaní doomeři v hojném počtu prohánějí Obláčka prakticky ze všech států tohoto kontinentu a očividně jim ani nevadí dlouhé vedení.

A co psát závěrem? S potěšením si ulevím konstatováním, že Doom stále žije, protože jen Obláčkem se zabavilo hráčstvo z 97 zemí Světa. Ostatně pro úplnost se mrkněte sami, odkud nám a v jakém počtu na Obláček zavítali. V tomto obrázku pak máte vše seřazeno podle míry návštěvnosti z jednotlivých zemí.

Poděkování patří Vojtovi, který mně výrazně pomohl se zpracováním dat.

PS: Pokud si někdo myslí, že by se tento článek mohl líbit v cizím jazyce na stránkách některého zahraničního portálu, nechť dá o tom věděti do komentářů.

Zdroj: Obláček's Team, Obláček
[ 26.04.09 ] [ 19:18:23 ] [ Twister ]

Co se kutá na Obláčku?

Hojte doomeři,

možnosti hostování Doom serverů se budou rozšiřovat, a tak se chystáme založit pár dalších stabilních ZDaemon/Odamex/Skulltag serverů. Prosím o vyjádření FUNDOVANÝCH hráčů, aby napsali do našeho fóra své názory, jaký WAD na jakém portu Doomu by si představovali.

Obláček's Team

Zdroj: Firestone, Obláček
[ 30.03.09 ] [ 13:44:54 ] [ Twister ]

Idoom Speed Trophy vrcholí

První sezona singlařské soutěže Idoom speed trophy se dostává do svého finále. Do ukončení první sezony chybí 2 contesty ve kterých se rozdají poslední body do žebříčků. Účast zatím příliš nesplnila naše očekávání, i když mohlo být i hůř. Možná i proto vedou oba žebříčky organizátoři (Draza a já). Dražův náskok ve Flash contestu je tak luxusní, že už nyní je jasné, že v této kategorii zvítězil. Doufám, že na podzim se ukáže více sinlařů než na jaře. Druhá sezona začne v září.

[ 16.03.09 ] [ 01:40:39 ] [ Hokis ]

Obláček rozšiřuje základnu doom serverů!

Mnozí z Vás si už jistě všimli, že na oficiálních stránkách světoznámého českého serveru Obláček se mnoho změnilo.



Ano obláček rozšířil své pole působnosti do dalších dvou nejhranějších doomportů.


Nejstarší české servery v čele s dvojicí Firestone a DoubleThink postoupily zase o krok dopředu. Můžeme si jen domýšlet zda prvním impulsem pro vytvoření serverů v dalších módech byl jednodenní skulltag server pro potřeby allstars, anebo se jedná o déle plánovanou akci.

V tomto okamžiku si můžete zahrát nejen na starých dobrých zd serverech, ale nové možnosti nabízí například zábavnou cooperativu ve skulltagu, nebo  velice realistickou entry v odamexu. Kompletní výčet serverů najdete na hlavní stránce.

Dále pak firestone upozorňuje, že záleží spíše na Vás, na hráčích, jaké by to chtělo podle Vás nasadit WADy do nových portů, a k tomuto účelu také bylo vytvořeno toto fórum.
Zdroj: Firestone, http://oblacek.sh.cvut.cz/
[ 12.03.09 ] [ 08:07:32 ] [ Vain ]

Odamex 0.4.3

Ačkoli by se mohlo zdát, že tento port upadl do zapomnění, což se možná u některých i stalo, dává o sobě opět vědět. Po dlouhém a vleklém vývoji vyšla nová verze, která mimo oprav chyb přináší jako obvykle mnoho novinek a podle oficiálního oznámení se pravděpodobně jedná o poslední vydání řady 0.4.x.

Jako hlavní změny bych zmínil:

  • Opravena kompatibilita s Windows 95
  • Vylepšena synchronizace mezi klientem a serverem, stále zde jsou problémy kvůli ztrátě paketů, ale již ne tak časté
  • Opět vylepšena kompatibilita s přehráváním dem vanilla doomu
  • Možnost nahrávat dema ve formátu lmp (single)
  • Opraveny problémy s midi zvuky ve Windows Vista/7
  • Opraven bug z cooperativy, kdy byly klíče přenositelné z mapy do mapy
  • A mnoho dalšího...

Plány do další verze jsou především v duchu implementace lepší podpory síťového kódu a prakticky celého přepsání kódu pro CTF. Více se můžete dočíst na oficiálních stránkách. Na závěr nutno dodat, že OdaTým slíbil, že do verze 0.5 bude opraven problém s myší ve Windows, což se povedlo, takže se dá i věřit tomu, že slib o vylepšení síťového kódu, jakožto momentálně asi největšího problému Odamexu, se povede také.

[ 09.03.09 ] [ 11:32:07 ] [ Twister ]

Diablo Doom

Doom a Diablo, dvě znánlivě neslučitelné hry a žánry. Až do dneška. Na doomworldu se objevila zajímavá novinka o modu, který právě tyto hry propojil. Celý projekt se nazývá Doom: Fall of Mars a prozatím je fázi alfa, která je však hratelná a nutno říct i zábavná. Však si jí zkuste sami - download. Více o tomto projektu na stránkách ifsoftware.net.
[ 15.02.09 ] [ 19:40:43 ] [ Twister ]

Změna bodování v contestech

Přistoupili jsme ke změně bodování v Idoom contestech. Od nynějška je bodováno 6 dem, takže se zvýšil počet bodujících hráčů. Změna se týká obou kategorií (Flash a Weekly). Další contest startuje příští neděli 22.02.09 opět ve 20:00. Sledujte stránky http://contest.idoom.cz

P.S. V pravém sloupci pod posledními komentáři se zobrazují první tři hráči Idoom Speed Trophy.
[ 08.02.09 ] [ 01:21:44 ] [ Hokis ]

Registrace na Allstars spušťena.

Registrační stránky jsou hotovy a po dobu registrace která potrvá dva týdny budou aktualizovány. Tak pokud už máte rozmyšleno tak s registrací neváhejte.

Na adrese allstars2009.idoom.cz najdete vše důležité, doporučuji však sledovat fórum kde sou uvedeny nejnovější aktuality Allstars.
V registračním formuláři je třeba vyplnit všechny údaje.

Doomu zdar.
[ 05.02.09 ] [ 01:55:50 ] [ Hokis ]

Doom Allstars 09 -- Doomchodci vs. Doomídci


Další rok je tu a s nim přichází i další ze snad už tradičních Doom svátků. Pokračování v exhibičních utkáních český hráčů nese podtext Doomchodci vs. Doomídci. Jak už je z názvu patrné jedná se o rozdělení hráců podle věku.




Základní koncept této akce už je vystaven na fóru, ale jak jistě víte tato exhibice se snaží co nejvíce vyhovět hráčské komunitě a tím pádem je možné cokoliv změnit či přidat.

Termín akce se odhaduje na 1.3 nebo 8.3 v závislosti na vytvoření registračního webu a dokonce registrace máte pak možnost upravit si Allstars podle těch nejlepších představ.

Vše důležité a aktuální se dozvíte na fóru, kde se také můžete zapojit do diskuze.

[ 05.02.09 ] [ 01:39:13 ] [ Hokis ]

Doom wiki: aneb česká doom scéna v kostce


Je tomu asi tak týden a duo Kelvin a ufon přišli se zajímavým nápadem.
Uspořádat informace o hráčích, klanech, lankách a o všem ostatním v českém doomařství co vás napadne pod jednu střechu. Mecenášem tohoto nápadu je kelvinův web Doom5.cz, kde už bylo o doom wiki napsáno.

Možnost zapojit se do projektu má úplně každý, jak tomu je i na staré dobré wikipedii. Proto neváhejte a přidejte ruku k dílu ať máme vše důležité pěkně pohromadě. Na adrese wiki.doom5.cz vás čeká už teď pár informací, které pokud nevíte byste si neměli nechat utéct.
Zdroj: www.doom5.cz
[ 21.01.09 ] [ 07:42:09 ] [ Twister ]

Contest #2 tuto neděli

Poslední neděle v měsíci přinese i druhý contest singlařské Idoom Speed trophy. Vyhlášení mapy a úkolu proběhne opět na stránkách contestu: http://contest.idoom.cz/ a IRC #doom.cz. Na IRC budou mít hráči menší výhodu...:). Takže si zapiště do deníčků  neděle 20:00 contest nr. 2.

Připomínám, že stále můžete posílat svá dema do prvního contestu, deadline je stanoven na neděli 19:00.

[ 10.01.09 ] [ 11:12:33 ] [ Twister ]

Idoom contesty startují

Na lance to vše začalo = doom, singl, mapa a hodina na to nahrát nejrychlejší demo.

Dnes spouštíme stránky věnující se čistě kontestům a soutěžení v nahrávání dem. Naleznete je na adrese: http://contest.idoom.cz/, kde jsou i všechny potřebné informace.


Kontesty se budou bodovat a body započítávat do tzv. Idoom Speed Trophy, jejíž první sezona poběží od ledna do dubna roku 2009. První kontest bude vyhlášen následující neděli ve 20:00 na stránkách kontestů a na IRC, kde se doufám sejde hejno singl chtivých doomerů.

P.S. Stále řešíme názvy pro hlavní kategorie, zkuste něco vymyslet. Nápady buď do komentů nebo do fora. Thx